انتشار این مقاله


به زودی: یک ژل که می‌تواند به حفاظت از چشم سربازان کمک کند

محققان می گویند ممکن است یک روش سریع برای التیام آسیب‌های شدید چشمی وجود داشته باشد ، تا زمانیکه در اولین فرصت توسط پزشک درمان شوند.

وقتی آسیب دیدگی چشم رخ می‌دهد، زمان لازم برای شتاب بیماران به سوی یک مراقبت مناسب، بسیار مهم است.
در حال حاضر، محققان می گویند ممکن است یک روش سریع برای التیام آسیب‌های شدید چشمی وجود داشته باشد ، تا زمانیکه در اولین فرصت توسط پزشک درمان شوند.


مقاله مرتبط: آسیب های چشمی اتفاقی!


یک تیم از دانشمندان و مهندسان یک ژل ایجاد کرده‌اند که در هنگام استفاده در چشم، از مایع به مهر و موم قوی تغییر می‌کند. تا کنون، این ژل تنها در خرگوش آزمایش شده است. محققان اشاره کردند که آزمایشات انسانی در سال ۲۰۱۹ می‌توانند آغاز شوند.
یک استفاده بالقوه برای ژل این است که پوششی محکم بر روی صدمات چشم در میدان جنگ ایجاد می‌کند. محققان گفتند هنگامی که بیمار آماده عمل جراحی برای درمان آسیب است، می توان با افزودن آب سرد، این مهر و موم را حذف کرد.


مقاله مرتبط: کمک‌های اولیه ۱۷: جسم خارجی در چشم


جان والن، استادیار تحقیق در بخش چشم پزشکی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، گفت:

اگر به اطلاعات تاریخی چندین دهه گذشته نگاه کنید، میزان آسیب‌های بصری (چشمی) مرتبط با جنگ به طور پیوسته از یک درصد به ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یافته است.بعضی از این‌ها می‌توانند به تغییرات جنگی ، به ویژه به استفاده از دستگاه‌های انفجاری دست ساز، نسبت داده شوند. هنگامی که وزارت دفاع از جامعه علمی خواست تا روشی جدید برای درمان آسیب‌های چشمی پیش بینی کند، ما بلافاصله به مواد پیشرفته‌ای که پیش از این به عنوان چسب برای کاشت شبکیه استفاده می‌شد ، فکر کردیم.

با این حال، میدان جنگ تنها محل ممکن برای استفاده از ژل مورد نظر نیست. وی گفت:

در یک حادثه تلفات جمعی ، در حالیکه بیماران منتظرند تا جراحتشان توسط جراح چشم و در بهترین امکانات میکروسکوپی درمان شود، اولین پاسخ دهندگان می‌توانند هیدروژل را تعبیه کنند. همچنین این ژل می‌تواند در اتاق‌های اورژانس در مناطق روستایی که در نزدیکی آن‌ها مرکز چشمی با چنین قابلیت‌هایی وجود ندارد، مفید باشد. حتی ممکن است پتانسیل درمان موقت زخم‌های گلوله‌ای را نیز داشته باشد.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید