انتشار این مقاله


اختلالات شخصیتی به روایت تصویر

درباره‌ی شخصیت خود چه فکر می‌کنید؟ آیا شما دارای تمام معیارهای یک فرد با روانی سالم هستید؟

اختلالات شخصیتی دسته‌ای از مشکلات روانی هستند. این مشکلات شامل الگوهای رفتاری و فکری بلند-مدتی می‌شوند که از معیار سلامت روانی جامعه به دور اند. علی‌رغم اینکه وجود چنین اختلالاتی به معنی بیماربودن فرد نیست، اما می‌توانند مشکلاتی جدی را برای افراد، در زندگی شخصی یا محل کار آن‌ها ایجاد کرده و باعث تحمل استرس و فشارهای روانی زیادی از جانب آن‌ها ‌شوند.

علت اختلالات شخصیتی به طور دقیق مشخص نشده است؛ با این وجود به نظر می‌رسد که ریشه در تجربیات دوران کودکی و نیز اطلاعات ژنتیکی فرد، داشته باشند. علائم هر نوع اختلال، منحصر به فرد بوده و با سایر موارد فرق می‌کند؛ همچنین این علائم در افراد گوناگون شدت بروز یکسانی ندارند.


مقاله مرتبط: با ۱۰ اختلال شایع شخصیتی آشنا شویم!


باید توجه داشت که افراد مبتلا به اختلالات شخصیتی، وضعیت خود را انکار می‌ کنند. در نظر چنین افرادی، رفتار خودشان معیار بوده و همواره دیگران را در مشکلات خود مقصر می‌دانند. پس ممکن است هریک از افراد جامعه به نوعی حداقل یکی از این اختلالات را تجربه کرده باشند. نکته‌ی مثبت این است که خوشبختانه چنین مشکلاتی به کمک مشاوره و راهنمایی پزشک قابل حل می‌باشد. در ادامه انواع اختلالات شخصیتی با زبانی ساده به تصویر کشیده شده اند. آیا نشانی از این اختلالات در شما نیز وجود دارد؟

اختلالات شخصیتی دوری گزیناختلالات شخصیتی اسکیزوتایپالاختلالات شخصیتی اسکیزوئیداختلالات شخصیتی خودشیفتگیاختلالات ضخصیتی ضداجتماعیاختلالات شخصیتی مرزیاختلالات شخصیتی نمایشیاختلالات شخصیتی پارانوئید

سما رهنمایان


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید