انتشار این مقاله


منفور ترین پزشکان سال ۲۰۱۷

منفورترین پزشکان سال ۲۰۱۷، به نقل از Medscape

سایت Medscape طبق رسم هر ساله، ۲۶ نفر از بهترین و بدترین پزشکان را در زمنیه‌ی سلامت، روانشناسی و علم پزشکی معرفی می‌کند. تعریف “بهترین” شامل کسانی است که در کار‌های خیریه، تحقیقات انکولوژی و بهبود سلامت جامعه شرکت دارند. در مقابل، “بدترین” پزشکان آن‌هایی هستند که حکم قانونی برایشان صادر شده‌است.


مقاله ی مرتبط: قسمت سوّم ماجراجویی؛ پزشکان جهنّمی! (۱)


Christopher Duntsch

جراح مغز و اعصاب از ایالت دالاس آمریکا، به دلیل آسیب رساندن به یک خانم مسن به هنگام جراحی ستون فقرات، به حبس ابد محکوم شده‌است. او پیشتر از این هم با جراحی‌های بی‌اساس بیماران زیادی را به کام مرگ فرستاده یا باعث فلج دائم آنان شده‌است.

David Ming Pon

پزشک متخصص چشم از فلوریدا، به دلیل کلاهبرداری از Medicare به مبلغ ده میلیون دلار به ۱۰ سال حبس محکوم شد. او اعتراف کرده که حدود ۶۰۰ بیمار را بدون آن‌که به جراحی نیاز داشته باشند، تحت عمل جراحی قرار داده‌است.

Gary Morder

درماتولوژیست از فلوریدا، کسانی را که به او مراجعه می‌کردند، با وجود سالم بودن، تحت درمان سرطان قرار داده و از این راه، پول کلانی از Medicare به جیب زده‌است.

Larry Nassar

پزشک تیم ژیمیناستیک بانوان آمریکا، بعد از چهار بار حضور در المپیک، به دلیل تشویق اعضای تیم به رابطه‌ی جنسی به عنوان توصیه‌ی پزشکی، در لیست بدترین پزشکان قرار گرفت.

Aria Sabit

جراح ستون فقرات به خاطر انجام جراحی‌های غیر‌ضروری بر روی بیماران به ۲۰ سال حبس محکوم شد. او بیماران را مجبور می‌کرد تا تحت جراحی قرار گیرند و مهره‌های کمری آنان اصلاح شود، اما تصویر برداری از ستون فقرات بیماران نشان داد که او هیچ قطعه‌ای را برای این‌کار وارد ستون فقرات بیماران نکرده‌است.

John Couch

پزشکی از ایالت آلاباما، به خاطر تجویز قرص‌های مسکن نظیر محلول زیر‌زبانی Fentanyl بدون هیچ دلیل پزشکی، به ۲۰ سال حبس محکوم شده‌است.

Jacques Roy

این پزشک اهل تگزاس که به ۳۵ سال حبس محکوم شد، به عنوان پزشک خانواده، ۳۷۵ میلیون دلار از حساب Medicare و Medicaid با ارائه ی خدمات بهداشتی و پزشکی با نام مرکز Medistat ، کلاه‌برداری کرده‌است.

Ronald Wheeler

اورولوژیستی که خود را متخصص درمان سرطان پروستات معرفی کرده بود، در ماه آوریل سال ۲۰۱۷ مشخص شد که بدون هیچ مدرک پزشکی معتبر و بدون انجام هیچ بایوپسی از افراد مشکوک به سرطان، به درمان آنان می‌پرداخته است و این‌گونه نام خود را در لیست بدترین پزشکان وارد کرد.

Bernard Greenspan

این پزشک به دلیل معامله به ارزش ۲۰۰ هزار دلار برای بدست آوردن نمونه‌های خونی به مدت ۷ سال و زیر پا گذاشتن قوانین فدرال به ۴۱ ماه زندان محکوم شد.

Abdul Haq

پزشکی که با تجویز نابجای Oxycodone و Hydrocodone و سعی در کلاه‌برداری از یک مرکز سلامت، به قیمت ۱۹ میلیون دلار، در دادگاه محکوم شد.

Roberto Fernandez

پزشک اهل میامی به دلیل بستن قرارداد غیر‌قانونی با یک داروخانه برای فروش محصولات دارویی آن، به ۹۷ ماه حبس و پرداخت ۴.۸ میلیون جریمه محکوم شد. این پزشک با تجویز دارو‌های گران‌قیمت ضد‌افسردگی و دارو‌هایی برای بیماران مبتلا به ایدز، بیماران را مجبور می‌کرد تا دارو‌های خود را از آن داروخانه تهیه کنند تا سودی از آن بدست آورد.

Elizabeth Wettlaufer

او با تزریق غیرضروری و عمدی انسولین به ۸ نفر از بیماران در آسایشگاه واقع در اونتاریو کانادا، باعث مرگ آنان شده است. حکم قانونی این پزشک سابق، منتشر نشده‌است.

ماریا معمارزاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید