انتشار این مقاله


دو دلیل شایع خودکشی افراد

ناامیدی و درد عاطفی دو دلیل اصلی تصمیم افراد به خودکشی است.

هرساله نزدیک به یک میلیون نفر در سطح جهان به زندگی خود پایان می‌دهند. طبق تحقیق صورت گرفته، ناامیدی و درد عاطفی دو دلیل اصلی تصمیم افراد به خودکشی است. مشکلات مالی، خودکشی با هدف گریه‌ جهت کمک خواستن یا بهانه‌ای برای حل مشکلات، از دلیل کم‌تر اشاره شده به عنوان علت اقدام به خودکشی در این مطالعه بود. در عوض، این اقدام بیش‌تر به درد عاطفی غیرقابل تحمل این افراد برمی‌گشت. دردی که احساس می‌کردند پایانی برای آن وجود ندارد.


مقاله‌ی مرتبط: با نوجوانان متمایل به خودکشی، چگونه باید رفتار شود؟


 

شاید تعجب‌آور به نظر برسد؛ اما تمرکز بر انگیزه‌ها، مسیری جدید و در عین حال ضروری در حوزه‌ی تحقیقات خودکشی است. تاکنون، این مطالعات بیش‌تر متمرکز بر انواع افرادی بود که به این کار اقدام می‌کنند؛ در واقع دموگرافیک و ژنتیک آن‌ها بدون این که انگیزه‌ها بررسی شوند. مطالعه‌ی‌ ما برای اولین بار این کار را به روشی سیستماتیک انجام داد.

پروفسور David Klonsky، نویسنده‌ی مطالعه

نتایج بر اساس تحقیق از ۱۲۰ فردی که طی سه سال گذشته اقدام به خودکشی کرده بودند، به دست آمد. ناامیدی و درد عاطفی به عنوان بزرگ‌ترین دلایل این اقدام عنوان شد. اگرچه انگیزه‌های خودکشی تنوع گسترده‌ای دارند. پس از دو دلیل اصلی مذکور که دو سوم افراد به آن‌ها اشاره کردند، تلاش برای فرار و عدم تحمیل خود به دیگران نیز مکرراً توسط این افراد مطرح شد. برخی نیز احساس عدم تعلق و عدم ترس را به عنوان دلیل بیان کردند.

هدف محققان از این تحقیق، دستیابی به معیاری جهت ارزیابی علت اقدام به خودکشی افراد بود. دانستن علت اقدام به خودکشی، مسئله‌ای ضروری است و به ما کمک می‌کند بهتر بتوانیم به این افراد کمک کنیم. انگیزه‌های مختلف به درمان‌ها و مداخلات متفاوت نیاز دارند.

مهدیه وظیفه


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید