انتشار این مقاله


هشت ویژگی شگفت‌انگیز که ظاهرتان درباره شما می‌گوید!

در عرض چند ثانیه اول برخورد با کسی، چه سر قرار باشد یا در یک فروشگاه مواد غذایی، ما تصمیم‌هایی درباره اینکه این افراد چه قدر باهوش‌اند و یا چه قدر احتمال ارتکاب جرم دارند، می‌گیریم.

در عرض چند ثانیه اول برخورد با کسی، چه سر قرار باشد یا در یک فروشگاه مواد غذایی، ما تصمیم‌هایی درباره اینکه این افراد چه قدر باهوش‌اند و یا چه قدر احتمال ارتکاب جرم دارند، می‌گیریم.
به طرز قابل توجهی، اولین گام ما در بعضی موارد قابل توجه و در برخی موارد بی‌اساس‌اند.
در اینجا به مواردی که از ظاهر افراد درباره آن‌ها قضاوت می‌کنیم، اشاره شده است:

۱. اگر شما جذاب باشید، مردم فکر می‌کنند ویژگی‌های مثبت دیگری هم دارید.

به خاطر پدیده‌ای که روانشناسان اجتماعی به آن “اثر هاله” می‌گویند، ما تمایل داریم که ظاهر خوش را در کنار سایر ویژگی‌های مثبت فرض کنیم، مانند: هوش و تعهد.
Daniel Hamermesh، روانشناسی از دانشگاه تگزاس که درباره تاثیر زیبایی در محیط کار تحقیق می‌کرد، دریافت؛ تعصب شناختی مثلا درباره افراد خوش ظاهر، باعث می‌شود مشتری در محل کار پرداخت بیشتری داشته باشد.
به طور مشابه، زمانی که از دانشجویان مرد خواسته شد مقاله‌ای که توسط یک همکار زن ناشناس نوشته شده را ارزشیابی کنند، نتایج زمانی که عکس یک خانم جذاب به عنوان نویسنده نشان داده شد، درباره نوشته و کار او مطلوب‌تر بود. در مقابل، نتایج برعکسی با نشان دادن عکس خانمی غیرجذاب به دست آمد.

۲.همچنین افراد از روی عکس می‌توانند شناخت دقیق و شگفت‌آوری نسبت به شما پیدا کنند.

مردم می‌توانند مقدار غیرقابل باوری اطلاعات شخصیتی، با نگاه کردن به عکس پورتره‌تان درباره شما بگویند.

در مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۹، محققان تصویر ۱۲۳ نفر از دانشجویان دانشگاه تگزاس را به شرکت کنندگان نشان دادند. به آن‌ها گفته شده بود قیافه طبیعی داشته باشند و یا هر ژستی که می‌خواهند بگیرند.
ژست افراد اهمیت نداشت، چون بینندگان در قضاوت آن‌ها بهتر از شانسی حدس زدن عمل کردند. اینکه چقدر جاه‌طلب‌اند، عزت نفسشان چقدر بالاس؟ ، چقدر مذهبی‌اند؟ ، چه میزان قابل قبول‌اند و چقدر باوجدان‌اند!

۳.ساختار صورت شما می‌تواند سرنخ‌هایی درباره میزان تهاجمی بودنتان بدهد.

در مطالعه‌ کوچکی در سال ۲۰۱۳ توسط محققان مرکز تغییر رفتار کالج لندن، نشان دادند مردانی با سطح تستسترون بالاتر، صورت پهن‌تر و گونه‌های برجسته‌تری دارند.
مردانی با این ویژگی‌ها به نظر می‌رسد، شخصیت‌های تهاجمی و یا تحت تاثیری دارند.
۴. همچنین افراد از ساختار چهره شما برای تشخیص اینکه چقدر قوی‌‌ هستید، استفاده می‌کنند.
در تحقیقی در سال ۲۰۱۵، دانشمندان عکس ده نفر مختلف با پنج حالت چهره متفاوت را به شرکت کنندگان نشان دادند و از آن‌ها خواستند به نسبت دوستانه بودن، صداقت و قوی بودن به شخص حاضر شده در عکس امتیاز بدهند.
واضحا مردم افرادی با حالت شاد را به عنوان دوستانه‌ترو قابل اعتمادتر از حالت عصبانی انتخاب کردند.


مقالات مرتبط: جذابیت چهره خود را با خواب سالم افزایش دهید!

چگونه از چهره‌ی افراد به بیمار بودنشان پی ببریم؟


۵. اگر “غیر قابل اعتماد” نگاه کنید، بیشتر احتمال دارد تا مجرم به نظر بیایید.

اینکه چرا برخی از ما قابل اعتمادتر از دیگران به نظر می‌آییم مشخص نیست،اما این کیفیت عواقبی در تغییر زندگی دارد.
محققانی از اسرائیل و انگلستان داوطلبانه به عکسان مردان و زنان که اتفاقی از دو‌پایگاه داده انتخاب شده بودند، نگاه کرده و‌بر میزان صفات شخصیتی و ظاهر جنایتکارانت مردم، آن‌ها را ارزشیابی کردند.
صرف نظر از اینکه عکس‌ها از کجا می‌آیند، افرادی که در ارزشیابی کمتر قابل اعتماد و نافذ بودند، به شکل جنایتکار دیده می‌شدند. در عکس‌های کنترل‌ شده، بیشتر چهره‌های عصبانی به عنوان جنایتکار دیده شدند.

۶.سایر مسائل مربوط به سلامتی، ابتداأ در چشم دیده می‌شود.

پزشکان می‌توانند شرایط متعدد را فقط با نگاه کردن به چشم شما تشخیص دهند. لکه‌های قرمز در شبکیه ( لایه حساس به نور پشت چشم) می‌تواند نشانه‌ای از دیابت باشد.
هنگامی که سطح قند خون بیش از حد نرمال بالا رود، می‌تواند اروق خونی شبکیه را مسدود کند و موجب بروز ترکیدگی شود.

۷.ممکن است صورت شما تمام حقایق را نگوید. برای مردان، طول انگشت با خطر سرطان مرتبط است.

دانشمندان طول انگشتان ۱۵۰۰ بیمار مبتلا به سرطان پروستات و ۳۰۰۰ مرد سالم را طی یک دوره ۱۵ساله بررسی کردند و از آن‌ها خواستند عکس‌هایی از دستان نگاه کنند و دست‌های مشابه خود را انتخاب کنند.
در این مطالعه، مردانی که انگشت اشاره هم اندازه و یا بزرگتر از انگشت وسط داشتند، احتمال ابتلا به سرطان پروستاتشان ۱/۳ بیشتر از مردانی با انگشت اشاره کوچک‌تر بود، اثر آن در مردان کمتر از ۶۰ سال بیشتر بود.

در نظر داشته باشید، این مطالعه بر اساس اندازه انگشت گزارش شده توسط مردان انجام گرفته است، نه مطالعه واقعی! بنابراین احتمالا مطالعات بیشتری برای تایید این یافته‌ها لازم است.

۸. قد شما می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های خاص را نشان دهد.

مطالعات نشان می‌دهد افراد قد بلند خطر ابتلا به بیماری قلبی کمتر و افراد قد کوتاه خطر ابتلا به سرطان کمتری دارند.
اعتقاد بر این است که در اثر هورمون رشد دربرابر برخی بیماری‌ها محافظت شده اما خطر برخی دیگر را افزایش می‌دهد. با این حال، یافته‌های این مطالعه لزوما به این معنی نیست که بلند یا کوتاه بودن باعث جلوگیری از این دو بیماری می‌شود.

نگین فرونچی


نمایش دیدگاه ها (1)
دیدگاهتان را بنویسید