انتشار این مقاله


يائسگی علائم آرتريت روماتوئيد را تشدید می‌کند!

مطالعه‌ی اخیر منتشر شده نشان می‌دهد که زنان مبتلا به آرتریت روماتوئید پس از یائسگی از کاهش شدیدتری در عملکرد فیزیکی رنج می‌برند.

مطالعه‌ی اخیر منتشر شده در Rheumatology نشان می‌دهد که زنان مبتلا به آرتریت روماتوئید پس از یائسگی از کاهش شدیدتری در عملکرد فیزیکی رنج می‌برند. پس از مطالعه ۸۱۸۹ زن مبتلا به آرتریت روماتوئید، محققان دریافتند که زنان پیش از یائسگی، کاهش عملکرد فیزیکی خفیف‌تری را نسبت به زنان پس از یائسگی، تجربه کردند.


مقاله مرتبط: آیا خونریزی بعد از یائسگی خطرناک است؟


عملکرد فیزیکی یکی از جنبه‌های مهم مطالعه در بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید است؛ زیرا کیفیت زندگی آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. تعداد زنان مبتلا به آرتریت روماتوئید ۳ برابر بیشتر از مردان است و همچنین زنان کاهش شدیدتر عملکرد فیزیکی و ناتوانی بیشتری را تجربه می‌کنند، اما‌ همچنان درک کمی از تفاوت‌های جنسیتی در این زمینه وجود دارد.

 


مقاله مرتبط: علائمی از آرتریت روماتوئید که نباید نادیده گرفت!


 

مطالعات قبلی نشان داده‌است که زنان مبتلا به آرتریت روماتوئید در رخدادهای مرتبط با باروری و هورمونی مانند زایمان، در بیماری خود تغییر می‌کنند. در دوران بارداری، میزان بروز زنان مبتلا به آرتریت روماتوئید کاهش می‌یابد، اما در طی دوره پس از زایمان میزان بروز، خیره‎‌کننده و گسترش بیماری افزایش می‌یابد. به همین ترتیب، زنانی که یائسگی زودرس را تجربه می‎‌کنند، در مقایسه با افرادی که یائسگی نرمال یا دیررس دارند، احتمال بیشتری برای ابتلا به آرتریت روماتوئید دارند.

 


مقاله مرتبط: آیا ویتامین D می‌تواند به درمان آرتریت روماتوئید کمک کند؟


با توجه به این ارتباطات بین رخدادهای هورمونی یا تولید مثل در زندگی و آرتریت روماتوئید در زنان، محققان یک مطالعه مشاهده‌ای را برای بررسی ارتباط یائسگی با وضعیت عملکردی در زنان مبتلا به این بیماری انجام دادند. نتایج نشان می‌دهد که یائسگی تأثیر قابل توجهی در میزان کاهش عملکرد در زنان مبتلا به آرتریت روماتوئید دارد و با روند افزایش شدت عوارض بیماری همراه است.

 

Elizabeth Mollard، نویسنده اصلی این مقاله می‌گوید:

مطالعات بیشتری در مورد این‌که چرا زنان مبتلا به آرتریت روماتوئید پس از یائسگی از کاهش عملکرد بیشتری رنج می برند، مورد نیاز است. این کاهش نه تنها موجب رنج زنان می‌شود، بلکه به طور کلی هم برای افراد و هم برای سیستم مراقبت‌های بهداشتی پرهزینه است. تحقیقات به طور خاص، در مورد مکانیسم اتصال این متغیرها با هدف نهایی شناسایی مداخلات که می‌توانند عملکرد زنان مبتلا به آرتریت روماتوئید را در دوران پس از قاعدگی حفظ و ارتقا بخشند، مورد نیاز است.

 

نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید