انتشار این مقاله


محققان روش جدیدی را برای تحریک پاسخ ایمنی علیه سلول‎های تومور کشف کردند

داروهای جدید زندگی بسیاری از بیماران مبتلا به سرطان را بهبود می‌بخشند.

داروهای جدید که سیستم ایمنی را برای هدف قراردادن سلول‌های سرطانی فعال می‌کنند، زندگی بسیاری از بیماران مبتلا به سرطان را بهبود می‌بخشند. بااینحال، ایمنوتراپی درهمه بیماران موثر نیست وموفقیت این درمان‌ها بستگی به عوامل فردی بیمار دارد. محققان مرکزتحقیقاتCancer Center Moffitt تلاش دارند تاراه‌های جدیدی را برای افزایش فعالیت سیستم ایمنی بدن در برابر سرطان پیدا کنند. در مقاله‌ای که در شماره ژانویه این مرکز منتشرشد، محققان توضیح می‌دهند که چگونه نوع جدیدی از داروهای ایمونوتراپی پروتئین TIM-3 را هدف قرار می‌دهند تا سیستم ایمنی را تحریک کنند.


مقاله مرتبط: آنتى بادى انسانى، عملكرد داروهاى سرطانى را تقويت مى كند


بسیاری از داروهای مورد تایید ایمونوتراپی، نوعی سلول ایمنی را به نام سلولT هدف قرار می‌دهند. هنگامی که فعال می‌شوند، سلول‌های T می‌توانند در یک تومور جای بگیرند وآن را برای تخریب ، هدف قرار دهند. علیرغم بسیاری از موفقیت‌های این داروها، بعضی از بیماران به خوبی دیگران به این درمان‌ها پاسخ نمی‌دهند. محققان Moffitt می‌خواستند تعیین کنند که آیا امکان فعال کردن خواص ضد سرطانی سلول‌های T به طور غیرمستقیم و باهدف قراردادن نوع دیگری از سلول‌های ایمنی به نام سلول‌های دندریتیک وجود دارد یا نه.
محققان یکسری آزمایشات را با نمونه‌های سرطان پستان ومدل‌های موشی سرطان پستان انجام دادند. آن‌ها کشف کردند که پروتئینی به نام TIM-3 بررویسلول‌های دندریتیک درتومورهای پستان یافت می‌شود. ۳ TIM- با نقش مهمی که در تنظیم سیستم ایمنی بدن دارد، شناخته شده است که نشان می‌دهد هدف قراردادن TIM-3 در سلول‌های دندریتیکی به منظور فعال کردن سلول‌های T ممکن می‌باشد. آن‌ها بانشان دادن کاهش رشد تومور در موش‌های درمان شده با داروی آنتی‌بادی (که TIM-3را هدف قرار می‌دهد) وعامل پاکلیتاکسل شیمی درمانی به طورهمزمان،در مقایسه با درمان با پاکلیتاکسل به تنهایی، این امر را تایید کردند.


مقاله مرتبط: ریسک فاکتورهای سرطان: هورمون‌ها‌، سرکوب کننده‌های ایمنی


در گام بعدی محققان می‌خواستند تعیین کنند که چگونه آنتی‌بادی TIM-3 درجهت فعال‌سازی سیستم ایمنی بدن کار می‌کند. آن‌ها کشف کردند که درمان با آنتی‌بادی TIM-3 سبب تولید پیام‌رسان‌های شیمیایی توسط سلول‌های دندریتیک می‌شود که در نتیجه سلول‌هایT را فعال می‌کنند و واکنش ایمنی در برابر سلول‌های تومور ایجاد می‌شود.
درحال حاضر درچندین آزمایش مختلف در انواع مختلف تومور،ازجمله سرطان پستان، چندین داروکه TIM-3 را هدف قرار می‌دهند، مورد بررسی قرار می‌گیرند. نتایج تحقیقات Moffitt نشان می‌دهد که داروهایی باهدف TIM-3 به طور موثرقادر به ایجاد پاسخ ایمنی علیه سلول‌های سرطانی هستند،به ویژه هنگامی که در بیماران مبتلا به سرطان پستان با پاکلیتاکسل ترکیب شوند.
دکتر برایان رافل، عضو مؤسسه ایمونولوژی Moffitt توضیح داد:

پاکلیتاکسل یکی از شیمی‌درمانی‌های ترجیحی مورد استفاده برای سرطان سینه است ویافته‌های ما نشان می‌دهد که آنتی‌بادی‌های ضد TIM-3 که درحال حاضر در حال توسعه بالینی هستند نیز باید در این زمینه به عنوان وسیله‌ای برای بهبود پاسخ ایمنی وابسته به شیمی درمانی در نظرگرفته شوند.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید