انتشار این مقاله


راکت Falcon Heavy شرکت اسپیس ایکس با موفقیت پرتاب شد! (به‌روز شد)

راکت Falcon Heavy شرکت اسپیس ایکس با موفقیت پرتاب شد. این راکت که دو برابر قدرتمند‌تر از سایر رقبای خود است، ساعت ۰۰:۱۵ بامداد چهارشنبه پس از تأخیر ۱۳۵ دقیقه‌ای با موفقیت عملیات خود را آغاز کرد. سه عدد بوستر این راکت، از مرکز فضایی کندی در فلوریدا در ساعت ۱:۳۰ بعد از ظهر EST […]

راکت Falcon Heavy شرکت اسپیس ایکس با موفقیت پرتاب شد. این راکت که دو برابر قدرتمند‌تر از سایر رقبای خود است، ساعت ۰۰:۱۵ بامداد چهارشنبه پس از تأخیر ۱۳۵ دقیقه‌ای با موفقیت عملیات خود را آغاز کرد.

سه عدد بوستر این راکت، از مرکز فضایی کندی در فلوریدا در ساعت ۱:۳۰ بعد از ظهر EST بدون هیچ‌گونه مشکل اولیه موفق به پرواز شدند. این واقعه تاریخی برای اسپیس ایکس بسیار پر اهمیت خواهد بود؛ زیرا این شرکت از سال ۲۰۱۱ در پی ساخت و پرتاب راکت‌هایی با ظرفیت بالا بوده است. همچنین تأخیر فراوانی از زمان اولیه‌ی پرتاب این فالکون هوی از سال ۲۰۱۳ به وجود آمده بود. این موشک با داشتن ۲۷ موتور مرلین توانایی حمل ۱۴۰,۷۰۰ lbs بار به مدار‌های پایین زمین و ۳۷,۰۰۰ lbs محموله به مریخ را داراست.


مقاله‌ی مرتبط: پرتاب نخستین موشک Falcon Heavy چهارشنبه ۱۵ دقیقه بامداد به وقت ایران


محموله‌ی Falcon Heavy در این پرتاب جدیدترین محصول شرکت اتومبیل‌سازی تسلا با نام رودستر است.

همانند سایر راکت‌های این شرکت، SpaceX تلاش کرد تا هر سه بوستر این راکت را پس از جداشدن از بدنه‌ی اصلی به زمین بازگرداند. دو عدد از بوستر‌های فالکون هوی موفق به فرود به بخش‌های از پیش تعیین شده گردیدند. اما گویا دریافت سیگنال از سومین بوستر با مشکلاتی مواجه شده است.

در حال حاضر منتظر دریافت اخبار بیشتر درباره‌ی فرود از بوستر از اسپیس ایکس خواهیم بود. لازم به ذکر جایگاه فرود این بوستر در اقیانوس آرام قرار دارد.

مسیر حرکت و مدار نهایی تسلا رودستر

این پست به‌روزرسانی خواهد شد…



به‌روز‌رسانی:

با تأیید اسپیس ایکس بوستر مرکزی فالکون هوی با سرعت ۴۸۲ کیلومتر بر ساعت در دریا سقوط کرده است.

عرفان گلشن


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید