دانشمندان برکه ای در زیر دریا پیدا کرد اند که کسانی که در آن شنا کنند زنده برنخواهد گشت

کشف یک برکه عجیب در دریای مکزیکو توسط دانشمندان

دانشمندان برکه ای در دریای مکزیکو کشف کرده‌اند که هرکس در این دریا وارد می‌شود رنج بسیاری متحمل خواهد شد.

اریک کوردز دانشیار زیست شناسی در دانشگاه Temple در مورد این آبگیر تحقیق و یافته هایش را در ژورنال oceanography توصیف کرد. او می‌گوید:

این برکه یکی از شگفت انگیز ترین چیز ها در عمق دریاست. وقتی به عمق اقیانوس می‌روی یک برکه یا یک رودخانه را می‌بینی که در حال جریان است و این احساس را می‌دهد که انگار در این دنیا نیستی.

دریای مکزیکو

آب هایی که در این برکه‌ی محصور در دریا هستند پنج برابر آب‌های اطرافش نمک دارد و همچنین شامل سمومی بسیار غلیظ است که بیشتر شامل متان و هیدروژن سولفید است و با دریای احاطه شده اش در هم آمیخته نمی‌شود.

این سموم متمرکز برای حیوانات (و مردم) ای که در آن شنا می‌کنند می‌تواند کشنده باشد. تنها میکروب ها، کرم های لوله‌ای و میگوها می‌توانند در این شرایط زنده بمانند. این برکه برای دانشمندان و تحقیقاتشان شبیه زمین بازی است، آنها می‌توانند کاوش کنند که چه اندامگان موجودات زنده ای می‌توانند در آن محل زنده بمانند.

کوردز می‌گوید:” موجودات زیادی مشابه آنها در شرایط بسیار سخت در روی زمین ساکن اند و آنها نمونه هایی هستند که ممکن است وقتی یک روزی به سیاره ی دیگری سفر کنیم مانند آنها را کشف کنیم.”

فاطمه مهرابی