انتشار این مقاله


مراقب جراحان پلاستیک اینستاگرامی باشید!

قبل از انجام عمل جراحی از معتبر بودن جراح خود در بیمارستان ها مطمئن شوید

اگر در اینستاگرام به دنبال جراح پلاستیک خوب باشید، درنهایت مشکلات جراحی پلاستیک که توسط آرایشگر انجام شده است را می‌یابید.

بیش از ۴ تا از ۵ پست اول اینستاگرام با هشتگ جراحی پلاستیک از کسانی است که صلاحیت عضویت در انجمن زیبایی شناسی جراحی پلاستیک آمریکا را ندارند.


پنج عمل جراحی شگفت‌انگیز که تا کنون انجام شده‌اند!

محبوب‌ترین درمان جراحی پلاستیک در سال ۲۰۱۷!


تحقیقات نشان داده است حدود ۲۶ درصد پست‌های اینستاگرامی را پزشکان با تخصص های دیگر مانند متخصص زنان، متخصص پوست، جراح عمومی، متخصص گوش و حلق و بینی و… می‌گذارند. اگرچه این پزشکان در زمینه جراحی پلاستیک دوره ندیده‌اند، خود را جراح زیبایی می نامند. بدتر از این ها کسانی هستند که پزشک نیستند و جراحی را در مطب‌های دندان پزشکی و آرایشگاه ها انجام می دهند و حدود ۵ درصد از پست های اینستاگرامی را تشکیل می‌دهند.

محقق ارشد دکتر کلارک شیرل، مدیر جراحی زیبایی شناسی در پزشکی شیکاگو معتقد است که عواقب جراحی های پلاستیک غیرحرفه ای وخیم‌تر از یک زخم زشت‌منظر باشد.

در گرجستان یک متخصص پزشکی اورژانس به قتل جنایت بعد از مرگ ۲ بیمار هنگام انجام عمل لیپوساکشن که در مطبش انجام میداد، متهم شد و مجوز پزشکی خود را از دست داد اما دادستان ها تصمیم گرفتند اتهامات را رد کنند.

و همچنین در ماه آگوست در نیویورک یک مادر ۳۱ساله جان خود را بخاطر تزریق بوتاکس به ناحیه باسن در یک آپارتمان مسکونی از دست داد.

دکتر کالدی، رئیس انجمن جراحان پلاستیک زیبایی آمریکا اذعان داشت:

این مانند غرب وحشی است. جراحی زیبایی غیر قابل کنترل است. کسانی که جراحی زیبایی میکنند باید بدانند که یک جراحی واقعی با عوارض واقعی است.

اسکیرل و همکارانش بر آن شدند تا ۱.۷ میلیون پست اینستاگرامی را با هشتگ‌های مختلف مرتبط با ۲۱ جراحی پلاستیک بررسی کنند. آنها ۹تا از مشهورترین پست ها را جمع آوری کردند تا منبع آنها را بررسی کنند. محققان بر این باورند که حدود دو سوم پست‌های برتر عمل جراحی زیبایی صورت را ارتقا داد در حالی که مخالف با آموزش دادن عموم مردم در مورد جراحی پلاستیک بود؛ با این حال جراحان پلاستیک تایید شده توسط هیئت مدیره تقریبا به احتمال ۲ برابر از اینستاگرام برای به اشتراک گذاشتن محتوای آموزشی استفاده میکنند تا ارتقا کار خود.

اسکیرل می گوید که مشکل، نامنظم بودن جامعه پزشکی است و هرکسی با پروانه پزشکی قادر به انجام هرگونه عملی می باشد و پزشکان امیدوارند که از این راه مقدار پول بیشتری بدست آورند. پزشکان نمیتوانند پروانه جراحی پلاستیک بگیرند اما میتوانند بگویند که پروانه را دارند چون درواقع آن ها پروانه حوزه ی تخصصی خودرا دارند. متخصصان داخلی میتوانند جلوی چشم قانون عمل جراحی مغز انجام دهند که خوب به نظر نمی رسد. حتی آرایشگران هم به صورت قانونی میتوانند عمل جراحی زیبایی انجام دهند البته به شرط این که از چاقو یا سوزن استفاده نکنند. به احتمال زیاد این مکان ها از شیوه ی “طعمه و سوییچ” استفاده می کنند. یعنی به نظر می رسد که آنها پیشنهاد عمل جراحی می دهند در صورتی که مشتریان به سمت گزینه های دیگری مثل خرید لباسی که منجر به تعریق میشود سوق می دهند.

ایشی باور دارد چون این جراحی در رسانه های اجتماعی به راحتی درمان می شود بسیاری از مردم جراحی زیبایی را فریبنده و بی خطر می دانند.

ایشی (Ishii) توصیه می‌کند که قبل از انجام عمل جراحی از معتبر بودن جراح خود در بیمارستان‌ها مطمئن شوید چون بیمارستان‌ها معیارهای استاندارد سختگیرانه تری دارند. او همچنین افزود که از داشتن مجوز جراحی پلاستیک دکتر خود و اعتبار آن از سمت ABMS (یا American boards of medical specialties) اطمینان حاصل کنید.

ABMS موسسه‌ای در ایالات متحده آمریکا است برای اعتبار سنجی پزشکان متخصص است.

برخی مجوزهای جایگزین بوجود آمده‌اند که به پزشکان با مدارک لازم جهت انجام جراحی زیبایی ارائه میشود که توسط ABMS به رسمیت شناخته نمی شود.

محققان ‌می‌گویند که جراح پلاستیک تایید شده توسط هیئت مدیره دارای بیش از ۶ سال آموزش و تجربه است که حداقل ۳ سال آن به طور خاص در حوزه جراحی پلاستیک است.

یک جراح میتواند به عنوان یک جراح زیبایی هر تخصص پزشکی دیگری داشته باشد که فقط چندین دوره مرتبط را گذرانده است.

نگین شیخ لری


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید