انتشار این مقاله


محققان به رابطه‌ی میان روده و دیابت نوع ۱ پی می‌برند!

محققان دریافته‌اند که مورد هدف قرار دادن میکروارگانیسم‌های موجود در روده، که تحت عنوان میکروبیوت‌ها شناخته می‌شوند، پتانسیل کمک به جلوگیری از دیابت نوع ۱ را دارند.

محققان دریافته‌اند که مورد هدف قرار دادن میکروارگانیسم‌های موجود در روده، که تحت عنوان میکروبیوت‌ها شناخته می‌شوند، پتانسیل کمک به جلوگیری از دیابت نوع ۱ را دارند.

دکتر اما همیلتون-ویلیامز از دانشگاه کویینزلند، تفاوت‌های میان میکروبیوت‌های روده را مشخص می‌کند؛ از طریق مقایسه‌ی آن‌هایی که نسبت به دیابت نوع ۱ اسیب‌پذیرند با آن‌هایی که در برابر بیماری‌های خودایمنی مقاوم‌اند.

او می‌گوید:

این مطالعه نشان داده است که یک بخش ژنتیکی در رابطه با میکروبیوت‌ها و پاسخ ایمنی درگیر در تنظیم آن، وجود دارد.

این بدین معنی است که تغییر در میکروبیوت‌ها در جریان دیابت نوع ۱ قبل از ظهور علائم بیماری اتفاق می‌افتد، و فقط یک اثر جانبی بیماری نیست.


مقاله مرتبط: پروتئین‌های ضد پیری ممکن است دیابت، چاقی و سرطان را درمان کنند


روش‎‌های درمانی که میکروبیوت‌ها را مورد هدف قرار می‌دهند احتمالا به طور بالقوه بتوانند در آینده برای کمک به پیش‌گیری از دیابت نوع ۱ مورد استفاده قرار بگیرند.

دکتر همیلتون-ویلیامز می‌گوید این مطالعه همچنین نشان داد که ایمونوتراپی (با هدف‌گیری سلول‌های T) همراه با دیابت نوع ۱ باعث ایجاد تغییرات در بیولوژی روده شد و میکروبیوت‌ها را در مدل موشی تغییر داد.

ما نشان دادیم که آسیب‌پذیری ژنتیکی و تغییر در عملکرد سیستم ایمنی موجب ایجاد تغییراتی در میکروبیوت‌ها ‌میشود.

اتهاماتی که وجود دارد شامل این است که رژیم غذایی یک فرد همچون ژنتیک او باعث ایجاد میکروبیوت های ناسالم می‌شود.


مقاله مرتبط: چرا افراد لاغر نیز می‌توانند مستعد دیابت باشند!


دکتر همیلتون-ویلیامز اذعان می‌دارد که محققان دخیل در این مطالعه، میکروبیوت‌ها و آسیب‌پذیری ژنتیکی را در مدل‌های موشی دیابت نوع ۱ و در مطالعه‌ی دوقولوهای انسانی مورد بررسی قرار دادند.

وی می‌گوید که قدم بعدی آزمایش ایمونوتراپی‌ها در کارازمایی‌های بالینی بود؛ جهت تعیین این که آیا میکروبیوت‌ها در کسانی که به طور مثبت نسبت به درمان پاسخ دادند، تغییر می‌کنند یا نه.

او می‌گوید دانشمندان میتوانند روش های درمانی ابداع کنند که به طور مستقیم جایگزینی میکروبیوت ها به یک سطح سالم را، مورد هدف قرار دهند و درمان‌هایی بهتر برای دیابت نوع ۱ ایجاد کنند.

 

 

آیسان اخگری


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید