انتشار این مقاله


تصویر مهیج زمین که همه‌چیز در چشم انداز آن قرار دارد!

در تصویر، زمین یک نقطه روشن است که در وسط قرار گرفته است و ماه نقطه کوچکتری در سمت راست است.

هیچ چیز مانند این تصویر که توسط پروبی با فاصله میلیون‌ها مایل از خانه گرفته شده است، نمی‌تواند زندگی را در یک چشم انداز نشان دهد.
OSIRIS-REx، یک فضاپیمای نمونه بردار از سیارک ، تصویر پایین را به عنوان بخشی از از یک آزمایش مهندسی در تاریخ ۱۷ ژانویه ۲۰۱۸ ثبت کرده است.

این فضاپیما زمان ثبت تصویر، در حال دور شدن از ما، با سرعت ۸.۵ کیلومتر در ثانیه ( ۱۹۰۰۰ مایل در ساعت) بود. در این لحظه یک زمین و ماه کوچک در کنارهم و ۶۳.۶ میلیون کیلومتر ( ۳۹.۵ میایون مایل) دورتر قرار داشتند.


در تصویر، زمین یک نقطه روشن است که در وسط قرار گرفته است و ماه نقطه کوچکتری در سمت راست است.
اما اگر نزدیکتر نگاه کنید، موارد بیشتری برای دیدن در پس زمینه وجود دارد.

همانطور که ناسا در توضیح این تصویر می‌گوید:

چند صورت فلکی نیز در تصویر قابل مشاهده است. خوشه‌ای از ستاره‌های روشن که در گوشه سمت چپ بالا قرار دارد، خوشه پروین از صورت فلکی برج ثور است. حمل یا آلفا بره نیز، درخشان‌ترین ستاره برج فلکی حمل است، که در گوشه بالا سمت راست تصویر دیده می‌شود. سیستم زمین-ماه در وسط پنج ستاره که شامل سر نهنگ است، قرار دارد.

از زمان پرتاب این فضاپیما در تاریخ ۸سپتامبر ۲۰۱۶، این نخستین بار نیست که OSIRIS-REx عکس جذابی به ما هدیه می‌دهد. در ژانویه سال گذشته، زمانی که پروب حدود ۴۰۰,۰۰۰ کیلومتر (۲۳۰,۰۰۰) دور از زمین بود، عکس نزدیکتری دریافت کردیم. همچنین، یک فلاش کامپوزیت تمام رنگ از زمین را در ۱۷۰,۰۰۰ کیلومتری دریافت کردیم که می‌تواند بسیار جذاب باشد. تخمین زده می‌شود که پروب در اوت ۲۰۱۸ به مقصد خود یعنی سیارک Bennu برسد و مواد و عکس‌های این سیارک (کپسول تایم) را اواخر سپتامبر ۲۰۲۳ به زمین بفرستد.


مقالات مرتبط:

 فضاپیمای کاسینی در اتمسفر زحل

بیگانگان فضایی: نزدیک‌ترین تمدن فرازمینی چقدر با ما فاصله دارد؟


در واقع ما فقط شاهد آغاز کار این فضاپیمای کوچک دلیر هستیم. اما در این لحظه هم، میلیون‌ها مایل از زمین را در یک چشم‌انداز کوچک قرار می‌دهد.

نگین فرونچی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید