انتشار این مقاله


آکنه با خطر ابتلا به افسردگی مرتبط است!

بیماری‌های پوستی ارتباط مستقیمی با افسردگی دارند.

در آنالیزی روی اطلاعات یکی از بزرگترین پایگاه‌های داده‌ ی پزشکی، محققان دریافتند که در بیماران دارای آکنه، خطر ابتلا به استرس شدید، بطور قابل توجهی افزایش یافته‌است. اما این موضوع فقط در ۵ سال اول پس از تشخیص بیماری اتفاق می‌افتد.

آنالیز مجله‌ی The British Journal of Dermatologyشامل داده‌های پایگاه (The Health Improvement Network (THIN، یکی از پایگاه‌های بزرگ مراقبت‌های اولیه در ایالت کینگدام می‌‌باشد.

محققان دریافتند که  خطر ابتلا به افسردگی شدید در اولین سال تشخیص ابتلا به آکنه بیشترین مقدار خود را داشته_ ۶۳ درصد بیشتر از افراد غیرمبتلا به آکنه_ و پس از آن کاهش می‌یابد.  نتایج نشان ‌می‌دهند که پزشکان باید علائم روانی را در بیماران مبتلا به آکنه زیرنظر کرفته و بررسی کنند و درمان سریع افسردگی را آغاز کرده و در صورت نیاز، با یک روانپزشک مشورت کرده و از او کمک بخواهند.

Dr. Isabelle Vallerand، سردبیر تحقیق، می‌گوید:” این تحقیق به وجود ارتباطی مهم بین بیماری‌های پوستی و بیماری‌های روانی تاکید می‌کند. خطرابتلا به افسردگی در دوره‌ای دقیقا پس از اینکه بیمار به‌دلیل آکنه‌های پوستی به پزشک مراجعه می‌کند، بیشترین مقدار را دارد و این نشان می‌دهد که چگونه پوست و سلامتی پوستی ما می‌تواند روی روان ما تاثیر گذارد. برای بیماران مبتلا به آکنه، این بیماری بسیار بیشتر از لکه‌دار شدن و آسیب‌دیدن پوست بوده و ممکن است خطرات و بیماری‌های قابل‌توجه روانی را منجر شود. بنابراین، این موضوع باید بسیار جدی گرفته شود!”


مقاله‌ی مرتبط:چرا فقط برخی افراد از مشکل آکنه رنج می‌برند؟


نارون دادخواه


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید