انتشار این مقاله


تحریک مغز به حافظه بزرگسالان جوان، نه پیر، کمک میکند

همه ما از خودمان از این قبیل سوالها می پرسیم: من کلید های خود را کجا گذاشتم؟ اسم او چه بود؟ ماشینم را کجا پارک کردم؟ وقتی که مردم سنشان بیشتر می شود، حافظه ی آنها ضعیف تر می شود، پس راه حل هایی برای بالا بردن حافظه یک مسئله مهم برای ارزیابی هم زمان […]

همه ما از خودمان از این قبیل سوالها می پرسیم: من کلید های خود را کجا گذاشتم؟ اسم او چه بود؟ ماشینم را کجا پارک کردم؟

وقتی که مردم سنشان بیشتر می شود، حافظه ی آنها ضعیف تر می شود، پس راه حل هایی برای بالا بردن حافظه یک مسئله مهم برای ارزیابی هم زمان طول عمر های بلند که مردم تجربه می کنند، است.

تحقیق اخیر نشان داد که تحریک مغز با یک جریان الکتریکی ملایم، شناخته شده به عنوان تحریک جریان مستقیم فرا جمجمه ای، میتواند حافظه را در بزرگسالان جوان و پیر بهبود بخشد.

در یک مطالعه که به صورت آنلاین برای یک موضوع خاص نزدیک بر روی علم اعصاب شناختی پیری از Journal of Gerontology به چاپ رسید. Psychological Sciences محققان در دانشگاه Illinois در شیکاگو این نتایج را با وجود شرکت کنندگان جوان و پیر تست کردند -۴۸ نفر بین ۱۸ تا ۳۵ سال سن، همانند ۴۸ بزرگسالی که سنی بین ۶۰-۷۹ دارند – تلاش کردند تا اطلاعات کسب کنند و ۶۰ چهره-اسم را به خاطر آورند.

بعضی از شرکت کنندگان مطالعه، مورد تحریک الکتریکی قرار گرفتند، و بقیه مورد تحریک ساختگی یا جعلی قرار گرفتند.حافظه ی آنان فورا بعد از تحریک و هم ۲۴ ساعت بعدا دوباره تست شد تا اثر ها را بر حافظه در روز آتی ارزیابی کند.

در نهایت، محققان یافتند که در حالیکه بزرگسالان جوان بهبود حافظه از تحریک یافتند، اما بزرگسالان پیر بهبودی نیافتند .

Eric Leshika، استادیار کلینیکی اتحادیه بین المللی راه آهن ها برای روانشناسی و رابطه داشتن با نویسنده ی مطالعه گفت :” به طور متوسط، مقدار بهبودی بزرگسالان جوان که مورد تحریک مغزی قرار گرفتند ۵۰ درصد بهبودی در حافظه بود . ” “به صورت مهم، ما یافتیم که بهبودی حافظه درست بعد از تحریک و بعد از ۲۴ ساعت همانند هم است، پیشنهاد می شود که تحریک مغز می تواند به صورت موثر حافظه را بهبود بخشد .”

نتایج با یافته ها از مطالعات اخیر که نشان داد که یک جریان الکتریکی ضعیف از طریق جمجمه اثر بهتری بر شناخت در بزرگسالان پیر در مقایسه با بزرگسالان جوان دارد، تناقض دارند .

Leshikar می گوید که کار آینده او نشان خواهد داد که آیا استفاده از فرآیند های تحریکی متنوع می تواند بزرگسالان پیر را به سوی تجربه بهبود حافظه پیش ببرد .

او می گوید:”این خیلی خوب خواهد بود که بزرگسالان پیر شاید بهبودی حافظه از تحریک را نشان دهند، اما شاید نه زیر فرآیند های تحریکی که ما در این مطالعه استفاده کردیم .”

آیدا جاملو


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید