انتشار این مقاله


باکتری مفید پوست از سرطان پوست محافظت می کند

تحقیق توسط کنار زدن لایه های میکروبیومی پوست برای آشکار کردن خاصیت محافظتی ادامه می یابد. در یک تحقیق که در Science Advances  در ۲۸ فوریه چاپ شد، محققان دانشکده ی پزشکی سن دیاگو کالیفرنیا یک قانون جدید قدرتمند برای بعضی از باکتریهای روی پوست بیان کرد: حفاظت در مقابل سرطان. ریچارد گلو، پزشک، دکترا، […]

تحقیق توسط کنار زدن لایه های میکروبیومی پوست برای آشکار کردن خاصیت محافظتی ادامه می یابد. در یک تحقیق که در Science Advances  در ۲۸ فوریه چاپ شد، محققان دانشکده ی پزشکی سن دیاگو کالیفرنیا یک قانون جدید قدرتمند برای بعضی از باکتریهای روی پوست بیان کرد: حفاظت در مقابل سرطان.

ریچارد گلو، پزشک، دکترا، استاد برجسته و رئیس دپارتمان درماتولوژی در دانشکده پزشکی سن دیاگو کالیفرنیا گفت: “ما تشخیص دادیم که یک نژاد استافیلو کوکوس اپیدرمیدیس، به طور معمول بر روی پوست انسان سالم، یک توانایی انتخابی برای مهار رشد بعضی از سرطانها اعمال می کند.” “این نژا د منحصر به فرد باکتری بر روی پوست یک ماده را تشکیل می دهد که انواع مختلف سلولهای سرطانی را می کشد اما به نظر نمی رسد که برای سلولهای نرمال سمی باشد. “

تیم کشف کرد که این نژاد باکتری یک ترکیب شیمیایی به نام ۶ – N –هیدروکسی آمینو پورین (۶ –HAP) تولید می کند. موشها با این باکتری در پوستشان که ۶-HAP تولید نمی کنند دارای تومور های زیادی بر روی پوست بودند، بعد از اینکه در معرض تشعشعات فرابنفش سرطان زا قرار گرفتند، اما موشها با این نژاد باکتری که ۶-HAP تولید می کردند دارای تومور نبودند .

۶-HAPیک مولکول است که ایجاد DNA را معیوب می کند، که به نام سنتز DNA شناخته شده، و از شیوع سلولهای توموری تغییر یافته همانند توانایی برای سرکوب کردن پیشرفت تومور های پوستی ایجاد شده توسط اشعه فرابنفش جلوگیری می کند.

موشهایی که تزریقات داخل وریدی ۶-HAP هر ۴۸ ساعت به مدت زمانی بیش از ۲ هفته دریافت می کنند هیچ اثر سمی آشکار تجربه نمی کنند، اما زمانی که توسط سلولهای سرطانی پیوند زده می شوند، سایز تومور آنها در مقایسه با گروه شاهد بیشتر از ۵۰% کاهش می یابد.

گلو گفت: “شاهد آشکاری وجود دارد که میکروبیوم پوست فاکتور مهمی در سلامتی انسان است. در حقیقت، ما اخیرا گزارش کردیم که بعضی باکتری ها بر روی پوست ما پپتید های آنتی میکروبی می سازند که در مقابل باکتری های پاتوژن همانند استافیلواورئورئوس دفاع می کنند. “

گلو گفت : در مورد این باکتری، به نظر می رسد که به عنوان یک لایه محافظتی در مقابل بعضی از شکل های سرطان عمل می کند.

گلو گفت :مطالعات بعدی برای فهمیدن اینکه چطور ۶-HAP ساخته می شود نیاز است، اگر برای جلوگیری از سرطان مورد استفاده قرار گیرد یا اگر نبود ۶-HAP خطر سرطان را افزایش می دهد .

بیش از ۱ میلیون مورد سرطان پوست، در هر سال در آمریکا تشخیص داده می شود. بیش از ۹۵% آنها سرطان پوست بدون تومور سیا هستند، که به طور معمول توسط بیش از حد قرار گرفتن در معرض تشعشعات فرابنفش خورشید ایجاد می شوند. تومور سیاه مهم ترین شکل سرطان پوست است که از سلولهای سازنده رنگدانه پوست شروع می شود، که ملانوسیت نام دارند.

آیدا جاملو


نمایش دیدگاه ها (1)
  1. سلام. سعیدجان گروه های مختلفی هستند که فایل های ویدیویی رو کم حجم میکنن. ما معتبرترین و بهترین گروه ها رو میزاریم. مثلا جوجه کباب رو کلی آشپزخونه توی شهر میدن، ولی شما میگین مثلا جوجه ی سعید خیلی بهتره! همه جوجه میدنولی مهمه کی بهتر کار میکنهبهترینش رو قرار میدیم توی دانلودها فرق ۲۶۵ و ۲۶۴ هم لطفا گوگل کنین چون واقعا طولانی هست. paperhelp

دیدگاهتان را بنویسید