انتشار این مقاله


چرا برخی افراد تغییرات فصلی پوست را تجربه می‌کنند؟

یک مطالعه‌ی جدید بریتانیایی در ژورنال Dermatology اطلاعاتی را ارائه می‌دهد که ممکن است به توضیح این که چرا بسیاری از مردم اگزما و خشکی پوست را در زمستان تجربه می‌کنند، کمک کند. در آزمایش‌های پوست بر روی ۸۰ بزرگسال، سطح محصولات حاصل از هیدرولیز filaggrin ( پروتئینی که به حفظ عملکرد پوست کمک می‌کند) […]

یک مطالعه‌ی جدید بریتانیایی در ژورنال Dermatology اطلاعاتی را ارائه می‌دهد که ممکن است به توضیح این که چرا بسیاری از مردم اگزما و خشکی پوست را در زمستان تجربه می‌کنند، کمک کند.
در آزمایش‌های پوست بر روی ۸۰ بزرگسال، سطح محصولات حاصل از هیدرولیز filaggrin ( پروتئینی که به حفظ عملکرد پوست کمک می‌کند) بین زمستان و تابستان در گونه‌ها و دست‌ها تغییر کرد. این تغییرات در بافت کرونوسیت‌ها، سلول‌هایی در قسمت فوقانی اپیدرم پوست، نیز مشاهده شد.
نویسنده‌ی ارشد دکتر Jacob Thyssen، از دانشگاه Copenhagen، در دانمارک گفت: “این مطالعه نشان می‌دهد که پوست تحت تاثیر تغییرات آب و هوایی و فصلی است. هم کودکان و هم بزرگسالان در عرض‌های جغرافیایی شمالی از گونه‌های قرمز در زمستان رنج می‌برند و برخی از آن‌ها حتی ممکن است دچار بیماری‌های پوستی دائمی مانند اگزمای آتوپیک و روزاسه شوند. ما با استفاده از بزرگنمایی بالا نشان می‌دهیم که سلول‌های پوست از انقباض رنج می‌برند و در نتیجه سطح خود را تغییر می‌دهند. پیام بالینی به افراد این است که باید پوست خود را با مرطوب‌کننده‌ها در زمستان و کرم‌های ضد آفتاب در تابستان محافظت کنند.

پوست
در زمستان، تغییر سریع درجه‌ی حرارت، از محیط گرم داخل خانه به محیط‌های سرد خارج، می‌تواند مویرگ‌ها را تحت تأثیر قرار دهد و مواجهه‌ی طولانی مدت با آب و هوای مرطوب می‌تواند مانع عملکرد پوست شود

Nina Goad از متخصصین انجمن پوست انگلیس گفت: “ما در حال حاضر می‌دانیم که رطوبت می‌تواند بر بافت پوست و اختلالات پوستی مانند اگزما تاثیر بگذارد، و میزان رطوبت فصل به فصل تغییر می‌کند. در زمستان، تغییر سریع درجه‌ی حرارت، از محیط گرم داخل خانه به محیط‌های سرد خارج، می‌تواند مویرگ‌ها را تحت تأثیر قرار دهد و مواجهه‌ی طولانی مدت با آب و هوای مرطوب می‌تواند مانع عملکرد پوست شود. این مطالعه‌ی اخیر از این نظر جالب است که دلایل بیشتری برای تغییرات پوستی فصلی، در یک سطح سلولی معرفی می‌کند. با توجه به اینکه مشکلات پوستی شایع‌ترین دلیل مراجعه به پزشکان هستند، هر تحقیقی که درک ما را از اختلالات پوستی بهبود بخشد و راه بهتری برای مدیریت آن‌ها نشان دهد همیشه گامی مثبت است.”

سمیه بهمرام


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید