کاهش وزن را به یک تفریح خانوادگی تبدیل کنید!

برای کاهش وزن، به یک اجتماع نزدیک شوید. مطالعات نشان داده‌است که وقتی والدین وزن کم می‌کنند، فرزندانشان نیز از آنان تقلید می‌کنند.

والدین باید این نکته کلیدی را بدانند که رفتارهای مثبتی وجود دارد که فرزندانشان را به کاهش وزن تشویق می‌کند. از خرید موادغذایی گرفته تا درگیر کردن فرزندان در فعالیت‌هایی چون ورزش و سایر فعالیت‌های تناسب اندام…

حتی اگر در خانواده فردی وجود دارد که نیاز به کاهش وزن نداشته باشد، با رعایت رژیم غذایی مناسب و ورزش طولانی مدت می‌تواند آن را به یک الگوی دائمی برای زندگی (به جای یک فعالیت و برنامه کوتاه‌مدت)تبدیل کرده و در این حالت است که همه‌ی اعضای خانواده از سلامت برخوردار خواهند بود.

یکی از مهم‌ترین تغییراتی که می‌توانید ایجاد کنید، نوشیدنی‌هایی همچون نوشابه و آبمیوه را به دلیل دارابودن میزان بالای قند ترک کنید. به منظور جایگزین از موادی همچون شیر و آب استفاده کنید. از میوه و سبزیجات در دسترس به عنوان میان وعده‌های سالم استفاده کنید. کودکان را از خوردن چیپس‌های چرب و کراکرهای پرکالری بازدارید.

از تماشای تلویزیون به مقدار زیاد پرهیز کرده و به‌جای آن ورزش کنید. زمان تماشای خود را محدود کرده و به جای آن به کاهش وزن کودکان کمک کنید. هنگام صرف وعده‌های غذایی برای مراقبت بیشتر در مورد نوع ماده‌ی مصرفی مطمئن باشید که تلویزیون را خاموش کرده‌اید.


مقاله مرتبط: رژیم غذایی کلید سلامت و شادی کودکان است!


از این برنامه‌های عملکردی برای کاهش وزن در خانواده خود بهره ببرید:

  • برای محدود کردن مصرف کالری، جیره‌ی غذایی خود را محدود کنید.
  • نوشیدنی‌های پرکالری را حذف کنید.
  • استفاده از رایانه و تلویزیون را به 2 ساعت در روز محدود کنید.
  • فعالیت‌های مفرح خانوادگی را افزایش دهید.
  • دستاورد‌های سلامتی را با چیزی غیر از غذا مثلا تماشای فیلم جشن بگیرید.

این بسیار با ارزش است که والدین همراه با فرزندانشان بر روی یک سفره بنشینند. کودکان سالم‌تر غذا خورده و روابط خانوادگی از تعامل اجتماعی بیشتری بهره می‌برد.

مطمئن باشید که این رفتارهای جدید را در خانواده خود ادامه داده و مراقبشان هستید. در این صورت است که آن‌ها از تلاش‌های شما حمایت می‌کنند.