انتشار این مقاله


هزینه‌های دندانپزشکی بد

بر اساس یک تحلیل جدید، بیماران مجبور به پرداخت صدها پوندهزینه برای رفع اشتباهات دندانپزشکان هستند. مشاوران شهروندان گفته اند که در رابطه با مشکلات دندانپزشکی (هم عمومی و هم خصوصی) تماس های تلفنی بیشتری برقرار می‌شود و برخی از دندانپزشکان حاضر به رفع خطاهایشان نیستند. این موسسه خیریه در سال گذشته به ۴۰۰۰ مشکل […]

بر اساس یک تحلیل جدید، بیماران مجبور به پرداخت صدها پوندهزینه برای رفع اشتباهات دندانپزشکان هستند.

مشاوران شهروندان گفته اند که در رابطه با مشکلات دندانپزشکی (هم عمومی و هم خصوصی) تماس های تلفنی بیشتری برقرار می‌شود و برخی از دندانپزشکان حاضر به رفع خطاهایشان نیستند.

این موسسه خیریه در سال گذشته به ۴۰۰۰ مشکل مراقبت از دندان ها در انگلستان و ولز کمک کرد که ۹ درصد نسبت به سال قبل‌تر افزایش یافته بود.

عمده مسائل شامل درخواست اتهامات مربوط به دندانپزشکان، مشکلات پرداخت و تاخیر در روند شکایت بودند.

اما خدمات غیر استاندارد بزرگترین مسئله در ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ بود. تجزیه و تحلیل ۳۵۴ مورد نشان داد در حدود سه چهارم درمانها در واقع موجب مشکلات بیشتر بیمار شد.

در یک مورد، یک بیمار هزاران پوند را پرداخت کرد تا یک تاج که مناسب نبود، نمی توانست برداشته شود و باعث کبود شدن صورت شده بود، درست کند.

در تقریبا یک چهارم (۲۳ درصد) از این موارد، بیماران گفتند دندانپزشکان حاضر به ارائه بازپرداخت یا تعمیر رایگان نیست، علی رغم قاعده ای که گفته می شود باید آن را داشته باشد.

موارد گزارش شده

در یک مورد، یک زن در هفتاد سالگی مبلغ ۵۰۰ پوند پرداخت کرد تا دندانهایش را بپوشاند. دندانپزشک در طول درمان دندان هایش را خرد کرد اما از تعمیر کردن تراشه ها یا جبران خسارت اجتناب کرد.

 پس از آن زن مجبور شد ۷۰۰ پوند بپردازد تا آسیب توسط دندانپزشک دیگری اصلاح شود.

جیلیان گای مدیر اجرایی مشاورۀ شهروندان گفت: “اگر درمان دندان باعث ایجاد مشکلات بیشتر برای بیمار شود، قانون بیان می‌کند که در اغلب موارد دندانپزشک باید بدون هیچ گونه هزینه‌ی اضافی این کار را انجام دهد.

درخواست از بیمار برای پرداخت می تواند سلامتش را در حالتی که قادر به پرداخت نباشد در معرض خطر قرار دهد.

“دندانپزشکان باید اطمینان حاصل کنند که بیماران برای اشتباهات آنها هزینه پرداخت نمی‌کنند و بیماران اطلاعاتی دقیق درباره اینکه چگونه می توانند تقاضای جبران خسارت را در صورت اشتباه انجام دهند، دریافت کرده باشند.”

تحت قانون حقوق مصرف کننده، بیمارانی که به صورت خصوصی به دندانپزشکی می‌روند، حق دارند مشکلات دندانپزشکی خود را حل کنند، و اگر نتوانند، حداقل برگشت جزئی از هزینه از حقوق آنان است.

در NHS، مسائل مربوط به مواردی مانند پر کردن، تزریق یا تاج باید در عرض ۱۲ ماه تعمیر شود یا جایگزین شود.

امین موسوی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید