انتشار این مقاله


این ربات می‌تواند یک مکعب روبیک را در کم تر از نیم ثانیه حل کند

در این مقاله با رباتی آشنا می‌شویم که رکورد دار حل مکعب روبیک آن هم در کمتر از ۰.۵ ثانیه است.

اگر تاکنون با ناامیدی مکعب روبیکی را به دیوار کوبیده‌اید، پس از این رباط متنفر باشید!

کار توسعه و ساخت این رباط توسط Ben Kats و Di Carlo از دانشگاه MIT انجام شد که رکورد سریع ترین حل کننده روبیک را شکست.

تنها در ۰.۳۸ ثانیه!

مهندسان و ربات شناسان سال ها روی ربات های حل کننده روبیک کار کرده اند و آن را به یک هنر شگرف تبدیل کرده اند: مثل ترکیب دوربین ها و دسته های فعال کننده فیزیکی حل روبیک و نرم افزار هایی که برای شناخت رنگ ها و آوردن شان در جای درست برنامه ریزی شده اند.

قبل از این ماشینی به نام Sub1 Reloaded رکورد جهانی حل روبیک با کمترین زمان را داشت که مکعب روبیک را در ۰.۶۲۷ ثانیه تا اواخر سال ۲۰۱۶ حل می‌کرد.

این اختراع جدید همانطور که Katz و Czarlo می‌گفتند از ترکیبی از بخش های ساده که به سادگی به دست آمده اند استفاده می‌کند. ۶ موتور آن از سری ۶ موتور های Kollmogen’s Servo Disk هستند که Katz می‌گوید در eBay تا حدی ارزان به دست می‌آید˓ البته رمز گذار های نوری پشت دستگاه هم همین طور هستند.

هیچ کدام از موتور هایش همزمان کار نمی‌کنند و این باعث می‌شود که از چند حرکت همزمان جلوگیری شود. این اختراع حل روبیک را تنها در ۲۱ حرکت انجام می‌دهد. که در اینجا یک gif از آن می‌بینیم.

Katz در وبلاگش جزئیات این ماشین را شرح می‌دهد و این طور می‌نویسد:

این ماشین قطعا می‌تواند سریع تر شود اما چرخش هایش واقعا زمان بر است زیرا که نیاز است تا با دوربین های پرسرعت اشکال یابی هایی شود و اشتباهات اغلب باعث شکستن روبیک و ترانزیستور ها می‌شود. با نگاه کردن به ویدئو حل روبیک توسط این ماشین می‌بینید که هر حرکت ۹۰ درجه حدود ۱۰ میلی ثانیه طول می‌کشد اما واقعا توسط خود ماشین حدود ۱۵ میلی ثانیه طول می‌کشد که آن برای من و جَرد نا امید کننده بود اما بار دیگر به آن برگشتیم و ۱۰۰ میلی ثانیه یا بیشتر از زمان آن را کم کردیم.

ضمنا اگر شما می‌خواهید سریع ترین کسی باشید که مکعب روبیک را حل کرده است صفحه شخصی  SeungBeonCho که متعلق به کسی است که در سال گذشته روبیک را در ۴.۵۹ ثانیه در سال قبل حل کرد را مشاهده فرمایید.

ربات حل کننده روبیک ساخته شده توسط Katz و Carlo.
ربات حل کننده روبیک ساخته شده توسط Katz و Carlo.
فاطمه مهرابی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید