انتشار این مقاله


فلوراید دار کردن آب: یک اقدام موثر و ایمن

بهداشت عمومی انگلستان در آخرین گزارش خود فلورایددار کردن آب را یک اقدام موثر و در جهت ایمن عمومی شمرده‌است. بهداشت عمومی انگلستان (PHE) که هر چهار سال یکبار اثرات فلوراید را منتشر می کند، آخرین یافته های خود را در مورد فلوراید آب در گزارش نظارت بهداشتی  ۲۰۱۸ انگلستان منتشر کرد. این دومین گزارش […]

بهداشت عمومی انگلستان در آخرین گزارش خود فلورایددار کردن آب را یک اقدام موثر و در جهت ایمن عمومی شمرده‌است.

بهداشت عمومی انگلستان (PHE) که هر چهار سال یکبار اثرات فلوراید را منتشر می کند، آخرین یافته های خود را در مورد فلوراید آب در گزارش نظارت بهداشتی  ۲۰۱۸ انگلستان منتشر کرد.

این دومین گزارش از PHE است که هر دوی آنها موثر بودن فلورایده کردن آب را به اثبات رسانده است.

پروفسور جان نیوتون، مدیر بهبود سلامت در PHE گفت: ((شواهد در این گزارش نشان می دهد که فلورایده کردن آب یک روش امن و موثر برای کاهش پوسیدگی دندان، به ویژه در میان جوامع محروم است.))

ما به مقامات محلی توصیه می‌کنیم که این شواهد را با دقت در تصمیم‌گیری در مورد برنامه‌های خود برای بهبود سلامت دندان‌ها در مناطق خود دخالت دهند.

نتایج فلورایده کردن آب

احتمال داشتن دندان خارج شده در بیمارستان به علت پوسیدگی در مناطق با برنامه های فلوراید آب بسیار پایین بود.

این گزارش همچنین دریافت که:

  • در مناطق با برنامه های پنج ساله فلورایده کردن آب کمتر احتمال دارد پوسیدگی دندان تجربه شود، همچنین کمتر احتمال دارد که پوسیدگی شدیدتری نسبت به مناطق بدون طرح داشته باشند.
  • کودکان در همه مناطق از فلوراید استفاده می کردند، اما کودکان در مناطق نسبتا محروم بیشتر از آن بهره مند شدند.
  • فلوروزیس دندانی در سطحی که ممکن است روی ظاهر دندانها تاثیر بگذارد، در ۱۰٪ از کودکان / جوانان مورد بررسی در دو شهر فلورایده شده دیده می شود؛ با این حال، بین کودکان و جوانانی که در در این دو شهر مورد بررسی قرار گرفتند، در مورد نظر آنها در مورد ظاهر دندان هایشان، با توجه به نگرانی هایی که از هر علتی می‌تواند باشد(به عنوان مثال: همبستگی ضعیف، فروپاشی، تروما یا فلوروزیس) تفاوتی وجود نداشت.
  • یافته های PHE همراه با نتایج تحقیقات گسترده نشان می دهد که شواهد متقاعد کننده ای برای میزان بالای شکستگی حاد، سندرم داون، سنگ کلیه، سرطان مثانه یا استئوسارکوم (سرطان استخوان) به دلیل برنامه های فلوراسیون وجود ندارد.
امین موسوی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید