انتشار این مقاله


۶ راه طبیعی برای رنگ کردن موهای شما

رنگ موی ما به طور طبیعی به ما عطا شده است اما این ما هستیم که تصمیم می‌گیریم رنگ موهایمان با توجه به سلیقه و شخصیت‌مان تغییر دهیم.

رنگ موی ما به طور طبیعی به ما عطا شده است اما این ما هستیم که تصمیم می‌گیریم رنگ موهایمان با توجه به سلیقه و شخصیت‌مان تغییر دهیم. رنگ موی ما یک ظاهر کاملا جدیدی به ما می‌دهد. همچنین به ما در پوشش موهای خاکستری‌مان کمک می‌کند. رنگ‌هایی که ما برای رنگ کردن مو از آن‌ها استفاده می‌کنیم، طبق اثبات محققین موسسه سرطان مواد شیمیایی مضر زیادی دارد و گفته شده است که استفاده از رنگ مو اغلب می‌تواند بدن شما را با ایجاد سلول‌های سرطانی تحت تاثیر قرار دهد.

همواره بهترین راه این است که از محصولات طبیعی خودمان استفاده کنیم. اجداد ما از این نوع محصولات برای سالیان سال استفاده کرده‌اند. خوب این جا ۶ مورد از بهترین راه های طبیعی رنگ کردن مو را می‌گوییم:

۱.قهوه:

معمولا ما می‌توانیم از رنگ‌های قهوه‌ای زیبایی استفاده کنیم تا موهایمان را با ماده ساده‌ای که هر روز صبح از آن رفع خستگی استفاده می‌کنیم، رنگ شود. یک فنجان کوچک از قهوه روزانه خود را با ۶ قاشق غذاخوری از نرم‌کننده ما مخلوط کنید. بعد مواد ایجاد شده را هم بزنید و بر روی موهای خود قرار دهید. آن را برای یک ساعت رها‌کنید. سپس موهایتان را با مخلوطی از آب ولرم و آب سیب شستشو دهید. پس از استفاده چند از این روش رنگ کردن مو، شما می‌توانید متوجه تغییر در رنگ موی خود شوید.


مقاله مرتبط: نوشیدن قهوه،مزایای شگفت انگیزی بر سلامتی دارد


۲.چغندر:

چغندر به عنوان بهترین عنصر رنگی شناخته شده است. ما درباره استفاده از چغندر برای رنگی شدن لب‌ها شنیده‌ایم؛ اما این نیز درست است که ما می‌توانیم از آب چغندر برای رنگ کردن مو خود استفاده کنیم. آب چغندر را با آب هویج مخلوط کنید. (یک لیوان از هر کدام) مخلوط حاصل را با روغن نارگیل ادغام کرده به مدت تقریبا یک ساعت روی موهای خود قرار دهید. برای تثبیت رنگ موهای خود را با آب سیب بشورید.

۳.عسل:

اگر می‌خواهید موهای شما سایه‌های روشنی داشته باشد؛ توصیه می‌شود از عسل خالص و خام برای انجام این کار استفاده کنید. عسل را با نرم کننده مخلوط کنید و آن را به مدت دو ساعت بر روی موی خود قرار دهید. سپس با آب ولرم بشویید. اگر اغلب این کار را انجام دهید، موهای شما رنگ‌ بلندی پیدا خواهد کرد. همچنین موهایتان براق و صاف خواهد شد که این یک مزیت بیشتر این روش می‌باشد.

۴.آب لیمو:

برای های‌لایت کردن مو ما می‌توانیم از این روش هر وقت مه اراده کردیم استفاده کنیم. بهتر است در این مورد یک بطری اسپری داشته باشیم. اگر این بطری کوچک باشد عالی می‌شود. آب لیمو را به طور مستقیم به قسمت هایی از مو که می‌خواهید های‌لایت شود اعمال کنید و در نور آفتاب قرار بگیرید.

۵.حنا:

همه ما از این روش گاه گاه استفاده می‌کنیم. این یک محصول طبیعی است، بنابراین کیفیت مو را تغییر می‌دهد و همچنین به تقویت رشد مو کمک می‌کند. حنا را با آب مخلوط کرده خمیری غلیظ درست کنید. آن را روی سر خود قرار داده به مدت دو ساعت نگه دارید. بعد از زمان توصیه شده، از یک شامپو خوب استفاده کنید. مو بعد استفاده از حنا نرم و براق می‌شود.

۶.سرکه آب سیب و سس سویا:

پس از استفاده از شامپو و نرم‌کننده خوب، یک لیوان سرکه آب سیب و سس سویا را به موهای خود بزنید و بگذارید خشک شود.

زهرا جوادپور ابراهیمی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید