انتشار این مقاله


مدیریت زمان چیست؟

“مدیریت زمان” فرایند سازمان‌دهی و نقشه‌پردازی برای چگونگی تقسیم زمان میان فعالیت‌های به‌خصوص است.

تعریف مدیریت زمان

“مدیریت زمان” فرایند سازمان‌دهی و نقشه‌پردازی برای چگونگی تقسیم زمان میان فعالیت‌های به‌خصوص است. مدیریت زمان مناسب موجب می‌شود هوشمندانه‌تر عمل کنید – نه سخت تر– پس در واقع شما کار بیشتر را در زمان کمتر انجام خواهید داد، حتی وقتی که زمان کم است و فشار زیاد است. شکست در مدیریت زمانتان به اثربخشی شما اسیب می‌رساند و موجب استرس می‌شود.

به نظر می‌رسد که هیچوقت زمان کافی در یک روز وجود ندارد. اما، از انجایی که همه‌ی ما به اندازه ۲۴ ساعت از یک روز بهره‌مندیم، چرا بعضی از افراد در همین‌ مدت زمان نسبت به دیگران چیزهای بیشتری به دست میاورند؟ جواب در مدیریت مناسب زمان پنهان است.

کسانی که بیشترین چیزها را به دست میاورند، زمانشان را به طور عالی مدیریت می‌کنند. با استفاده از تکنیک‌های مدیریت زمان در این بخش، شما می‌توانید توانایی‌تان در عملکرد موثر را بهبود ببخشید؛ حتی زمانی که زمان اندک است و فشار فراوان وجود دارد.


مقاله مرتبط: ده مهارت اثبات شده برای مدیریت زمان، که باید یاد بگیرید!


مدیریت درست زمان نیازمند تغییر تمرکز از فعالیت‌ها به نتایج است: مشغول کاری بودن با موثر بودن در ان کار یکسان نیست. (حتی می‌توان گفت بیشتر متضاد هستند)

اگر در طول روز به صورت دیوانه‌وار به کار بپردازید، اغلب انچه به دست میاورید کمتر است، زیرا توجه‌تان را میان کارهای مختلف زیادی تقسیم می‌کنید. مدیریت درست زمان به شما اجازه می‌دهد تا هوشمندانه‌تر عمل کنید، نه سختتر، به این ترتیب کار بیشتری را در زمان کمتر انجام می‌دهید.

مدیریت زمان چیست؟

“مدیریت زمان” به معنی روشی است که شما به سازمان‌دهی و نقشه‌پردازی در مورد مدت زمانی که صرف فعالیت‌های خاصی خواهید کرد، می‌پردازید.

این طور به نظر می‌رسد که اختصاص دادن زمان پر ارزشتان به یادگیری در مورد مدیریت، به جای استفاده از ان برای کارتان، مخالف هدفمان است، اما فواید این کار بسیار است:

  • نتیجه‌بخشی و اثربخشی بیشتر
  • شهرت کاری بهتر
  • استرس کمتر
  • فرصتهای بیشتر برای دستیابی به هدف‌های مهم شغلی و هدف‌های زندگی
  • فرصت‌های بیشتر برای پیشرفت

مقاله مرتبط: با مدیریت زمان زندگیتان را رهبری کنید!


شکست در مدیریت موثر زمان می‌تواند تعدادی نتیجه‌ی بسیار ناخوشایند به بار اورد:

  • از دست دادن مهلت‌ها
  • جریان کاری ناموثر
  • شهرت کاری بد و شکست شغلی
  • سطح بالاتر استرس

اختصاص زمانی کم برای یادگیری در مورد تکنیک های مدیریت زمان، فواید بسیاری در حال حاضر و در جریان شغلتان برایتان خواهد داشت.

آیسان اخگری


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید