8 نکته ساده برای جلوگیری از افزایش وزن در فصل بهار

8 نکته ساده برای جلوگیری از افزایش وزن در فصل بهار

ممکن است هنوز زمان پوشیدن شلوارک فرا نرسیده باشد ولی یواش یواش وارد فصل بهار می‌شویم. بدون اینکه متوجه شوید، یهویی چشمانتان را باز می‌کنید و می‌بینید که در حال پیاده‌روی و گردش و خوردن کباب هستید. با آمدن بهار اتفاقات زیادی می‌افتند که موجب تغییر برنامه زندگی‌تان می‌شود. بنابراین مهم است که در این دوران برای جلوگیری از افزایش وزن به فکر سلامتی و تناسب اندام‌تان نیز باشید. در این مقاله ما به شما 8 راه‌حل پیشنهاد می‌کنیم تا در این بازه از سال که معمولاً سرتان نیز شلوغ است، وزن خود را کنترل کنید:

حساب چیزهایی که می‌خورید را داشته باشید

8 نکته ساده برای جلوگیری از افزایش وزن در فصل بهار

وقتی ما سعی در حفظ در برنامه‌ای هستیم که برای خود ترتیب داده‌ایم، دسترسی به غذاهایی که دم دستی هستند، بسیار راحت است. ولی وقتی بدون دقت و حوصله غذا می‌خوریم، احتمالاً چیزی جز افزایش وزن در انتظارمان نخواهد بود. یا اپلیکیشنی مثل MyFitnessPal را دانلود کنید یا به راحتی هر چیزی را که می‌خورید یادداشت کنید. برای جلوگیری از افزایش وزن دیدن جزئیات چیزهایی که خورده‌اید، کمک می‌کند تا نبض هر چیز را در دست داشته باشید و از پرخوری پرهیز کنید.

یک دوست ورزشی برای خود پیدا کنید.

8 نکته ساده برای جلوگیری از افزایش وزن در فصل بهار

رفتن به باشگاه یا کلاس دوچرخه‌سواری وقتی بسیار راحت‌تر است که دوستی شما را همراهی کند. داشتن رفیقی که بتوان رویش حساب کرد، ورزش کردن را بسیار لذت‌بخش‌تر می‌کند. علاوه بر این که کمی رقابت دوستانه تاکنون هیچ کس را نکشته است!

بیش‌تر از قبل بیرون بروید.

8 نکته ساده برای جلوگیری از افزایش وزن در فصل بهارآب و هوا در حال تغییر است؛ پس شاید بخواهید از مزایای آفتاب بهره ببرید. به جای ماندن در خانه و زندانی کردن خودتان، بهتر است بیرون بروید. این شاید به معنای رفتن تا سر کوچه، پیاده‌روی با دوستان، یا راه رفتن برای ناهار خوردن باشد. هر چه باشد، شما از به کار انداختن ضربان قلبتان خشنود خواهید بود و بیرون بودن، خلق و خوی شما را هم بهتر خواهد کرد.

محصولات محلی بیش‍تری بخرید.

هزاران بار شنیده‌اید: اگر می‌خواهید سالم بمانید یا وزن کم کنید، سبزیجات بخورید. بدن شما به همه‌ی ویتامین و مواد معدنی موجود در آن‌ها نیاز دارد و خودن همه‌ی آن فیبرها سالم و خوش اندام نگه‌تان خواهد داشت. با این همه مغازه هم که احتمال دسترسی به سبزیجات و میوه‌ی تازه قطعا فراهم است. یخچالتان را پر کنید!

بیش‌تر از قبل وزنه بزنید.

داشتن عضلات بدون چربی بیشتر در بدن یعنی این که شما در طول روز چربی بیشتری می‌سوزانید. اما چگونه می‌توانید بر توده‌ی عضلانی بدنتان بیافزاید؟ با تمرینات کششی بیشتر. دو یا سه جلسه وزنه زدن در هر هفته. از اعداد روی وزنه‌ها نترسید – در واقع هر چه بیشتر با تمرینات کششی چربی بسوزانید، عضلانی‌تر به نظر خواهید آمد.

مصرف نوشیدنی‌های را کنترل کنید (شامل نوشیدنی‌های رژیمی نیز می‌شود)

اگر نزنید، باید بگوییم که نوشیدنی‌ها هیچ فرقی ندارند. نوشیدنی‌های گازدار محبوب، معمولاً همراه با قند و شیرین‌کننده‌های مصنوعی هستند، که افزایش وزن را واقعاً راحت کرده و جلوگیری از افزایش وزن را غیرممکن می‌کنند. چیزی که بیشتر مردم باور نمی‌کنند این است که نوشابه‌های رژیمی هم مثل بقیه نوشابه‌ها منتهی به شکلی دیگر بد هستند. آن‌ها می‌توانند خطر بیماری‌های قلبی را افزایش دهند.


مقاله مرتبط: چگونه لاغر شویم؟ میوه خوردن و نوشیدنی ها را کنترل کنید


لازم به ذکر است که گازدار کردن هم که هورمون گرسنگی، گرلین را فعال می‌کند؛ پس روی گرسنگی هم باید حساب کنید. می‌توانید به جای این نوشیدنی‌ها، نوشیدنی‌های بهتری پیدا کنید؛ چای تلخ چطور است؟

هر هفته برای پخت و پز دستورالعمل جدید داشته باشید.

وقتی روی چیزهایی که می‌خورید کنترل داشته باشید، شانس انتخاب‌های هوشمندانه‌تان افزایش می‌یابد. دستور پخت‌های مجانی و لذیذ زیادی در دسترس است که به جلوگیری از افزایش وزن کمک خواهد کرد. حداقل هر هفته یک غذای جدید یاد بگیرید. نیاز دارید که الهام بگیرید؟ این شام‌های سبزیجات را امتحان کنید.

بیش‌تر از قبل به سلامتی‌تان بها دهید.

استرس نقشی اساسی در سلامت شما دارد. نه تنها می‌تواند تناسب اندام فیزیکی شما را به گند بکشد، بلکه می‌تواند به خوردن احساسی و خستگی کلی نیز منتج شود. هیچ کدام از این‌ها به جلوگیری از افزایش وزن کمکی نمی‌کنند. به همین منظور کارهایی برای آرامش اعصاب تدارک ببینید. چه می‌دانم! یک حمام با آب داغ، گشت زدن بین درختان، یا تدارک سفر برای آخر هفته. هر چه استرسی کم‌تری در زندگی داشته باشید، به همان اندازه برنده‌ اید.


مقاله مرتبط: چگونه لاغر شویم؟ مقابله با استرس و خواب کم