انتشار این مقاله


یک سوم بزرگسالان تا به حال به متخصص بهداشت دهان مراجعه نکرده‌اند

تحقیقات جدیدی از Tepe نشان داده شده است، تقریبا یک سوم از بزرگسالان در انگلیس هرگز به یک متخصص بهداشت دهان مراجعه نکرده‌اند. دليل اصلي (۴۹٪) اين بود که بيماران مراجعه به دندانپزشک را جهت مراقبت از سلامت دندانهایشان کافي می‌دانستند. حدود یک سوم (۳۶٪) گفتند که بازدید از بهداشت دهان و دندان بیش از […]

تحقیقات جدیدی از Tepe نشان داده شده است، تقریبا یک سوم از بزرگسالان در انگلیس هرگز به یک متخصص بهداشت دهان مراجعه نکرده‌اند.


دليل اصلي (۴۹٪) اين بود که بيماران مراجعه به دندانپزشک را جهت مراقبت از سلامت دندانهایشان کافي می‌دانستند.
حدود یک سوم (۳۶٪) گفتند که بازدید از بهداشت دهان و دندان بیش از حد گران است، صرفنظر از این که تنها ۱۴٪ از پاسخ دهندگان بهداشت دهان و دندان خود را عالی نشان می‌دانند.
الیین تیلینگ، سرپرست آموزش بالینی در Tepe UK، گفت: “این نتایج نشان می‌دهد که اگرچه افراد احساس می‌کنند که لبخندشان برای تصویرشان بسیار مهم است، اما بخش بزرگی از بزرگسالان انگلستان، مراقبت‌های زیبایی را بالاتر از مراقبت های دهانی اولویت‌بندی می‌کنند.”
اگر چه درمان‌های زیبایی مانند مانیکور، موهای فشرده و اسپری ها “تغییری سریع” را ارائه می دهند، اما بازدید منظمی از بهداشتکار دهان و دندان هم می‌تواند به ایجاد یک لبخند سالم در سلامت کمک کند.
بسیاری از مردم متوجه نمی‌شوند که استاندارد مسواک زدن تنها ۶۰٪ سطح دندان را تمیز می کند.
بهداشتکار دهان و دندان می‌تواند نکات سریع و آسان را برای تمیز کردن تمام سطوح دندان توصیه کند.

تفاوت های جمعیتی

از کسانی که به بهداشتکار دهان مراجعه می‌کنند، کمتر از یک چهارم (۲۴٪) آن‌ها دو بار در سال این کار را انجام می‌دهند.
مردان نسبت به زنان کمتر مشتاق به مراجعه هستند، ۳۴٪ از مردان هرگز از بهداشتکار دهان و دندان بازدید نکرده اند، در مقایسه با ۲۸٪ زنان.
افرادی که در جنوب غربی انگلستان و وسط میدلندز قرار دارند، کمتر از بقیه افراد این مراجعه‌ بهداشتی را انجام می‌دهند؛ ۳۷٪ از پاسخ دهندگان این مناطق هرگز بازدید نکرده اند.

امین موسوی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید