انتشار این مقاله


اندازه‌گیری فشار خون با اپلیکیشن گوشی‌های هوشمند جدید

به زودی، یک لمس ساده‌ی انگشت به کیس یک گوشی هوشمند ممکن است برای ارائه‌ی تفسیر فوری و دقیق فشار خون کافی باشد.

به زودی، یک لمس ساده‌ی انگشت به کیس یک گوشی هوشمند ممکن است برای ارائه‌ی تفسیر فوری و دقیق فشار خون کافی باشد.

این وعده‌ی فن‌آوری جدیدی است که توسط سازندگان آن، در ۷ مارس در نشریه‌ی Science Translational Medicine ارائه شده‌است.

محققان اظهار دارند که آن‌ها نوعی کیس خاص تلفن‌همراه را با استفاده از تکنولوژی پیشرفته‌ی چاپ ۳ بعدی ساخته‌اند که دارای حسگر نوری جاسازی شده در بالای یک سنسور “نیرو” است.

طبق یک نشریه خبری، هنگامی که کاربر انگشتش را روی سنسوری که در کیس جاسازی شده، فشار می‌دهد، فشاری قابل اندازه‌گیری روی یک سرخرگ در انگشت فراهم می‌کند به همان شیوه‌ای که کافِ فشار خون، یک سرخرگ را در بازو سد می‌کند.


مقاله مرتبط: راهی بهتر برای اندازه گیری فشار خون!


یک تیم به رهبری Ramakrishna Mukkamala از دانشگاه ایالتی میشیگان می‌گویند که این اطلاعات پس از آن به یک برنامه گوشی هوشمند داده می‌شود تا داده‌ها را به تفسیر آنی فشار خون تبدیل کند و در گوشی نمایش داده‌شود.

محققان قابلیت استفاده از دستگاه را در ۳۰ نفر آزمایش کردند و دریافتند که حدود ۹۰ درصد می‌توانند انگشت خود را به درستی قرار داده و تنها بعد از یک یا دو تلاش، تفسیرهای قطعی را دریافت کنند.

دو متخصص قلب گفتند که این دستگاه ممکن است روزی یک تغییردهنده‌ی بازی شود.

دکتر جوزف دیاموند گفت:

روشی برای اندازه گیری دقیق فشار خون برای تصمیم‌گیری‌های مفید در مدیریت فشار خون بالا بسیار مهم است. او کاردیولوژی هسته‌ای را در Long Island Jewish Medical Center در New Hyde Park نیویورک رهبری می‌کند.

 

با این حال، او تأکید کرد که قبل از استانداردسازی هر فناوریِ جدید اندازه‌گیری فشار خون، آزمایش دقیق‌تری باید انجام شود.

دکتر Rachel Bond به کنترل سلامت قلب زنان در بیمارستان Lenox Hill در نیویورک کمک می‌کند. او اشاره کرد که تغییرات اخیر در دستورالعمل‌های (گایدلاین) فشار خون انجمن قلب آمریکا – کاهش آستانه فشار خون بالا به ۱۳۰/۸۰ mmHg – به این معنی است: به احتمال زیاد بیشتر مردم نیاز دارند تا به دستگاه‌های نظارت بر فشار خون که به راحتی خارج از مطب دکتر استفاده می‌شود، دسترسی داشته‌باشند.

Bond گفت:

با این حال، من به شدت بیمار را تشویق می‌کنم تا دستگاه‌های قابل حمل را به مطب بیاورند تا دقت مورد آزمایش قرار گرفته و اعتبارسنجی شود.

این تحقیق توسط موسسه ملی بهداشت ایالات متحده تأمین مالی شد.

اسما تقی‌زاده انهاری


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید