انتشار این مقاله


سیاره ایکس دوباره رسانه‌ای شد: منتظر نابودی زمین در ۲۳ام آوریل باشیم؟!

به لحظات جنجال‌سازی دوباره نیبیرو نزدیک می‌شویم!

نظریه‌های افراطی و دور از ذهنی را که راجع به سیاره ایکس یا Planet X مطرح می‌شوند، اغلب می‌توان در روزنامه‌های نیم‌قطعی که روی پیشخوان فروشگاه‌ها پیدا می‌شود مطالعه نمود. این قبیل نظریه‌ها اگر هم در قالب کتاب به قفسه کتاب‌فروشی‌ها راه پیدا کنند عمدتاً جایگاه خود را با پول خریده‌اند (چاپ غرورآمیز یا vanity press به حالتی از انتشار محتوا می‌گویند که در آن مؤلف برای چاپ شدن کتاب خود به ناشر پول می‌دهد). روز گذشته خبر جدیدی مربوط به سیاره ایکس یا نیبیرو (Nibiru) با اخطاری مبنی بر به پایان رسیدن دنیا در صفحه فاکس نیوز ظاهر شد.

نظریه سیاره ایکس (اکس صحیح‌تر است) برای اولین بار در سال ۱۹۹۵ مطرح شد. این نظریه بر اساس تفسیرهای سلیقه‌ای از کتب دینی متولد شده و طرفداران آن ادعا دارند ناسا یا نتوانسته این جرم آسمانی شوم را شناسایی کند و یا به منظور جلوگیری از ایجاد رعب و وحشت در بین مردم، موجودیت آن را انکار کرده است. این بار، در مطلبی که روز چهارشنبه در وبسایت خبری فاکس نیوز منتشر شد، ادعا شده است که رستاخیز نزدیک است و در روز ۲۳ام آوریل زمین به پایان خود خواهد رسید. منبع اصلی این خبر وبسایت بریتانیایی Daily Express می‌باشد. این پیش‌بینی جدید از سوی دیوید مید (David Meade) و با استناد به تفسیر “زن آخرالزمان” (The Woman of Apocalypse) که در فصل دوازدهم مکاشفه یوحنا آمده، مطرح شده است. دیوید مید (که نام واقعی وی مشخص نیست) در رشته اخترشناسی تحصیل کرده و از چهره‌های فعال در زمینه تئوری توطئه آخرالزمان است.

مید اعلام کرده است که سیاره ایکس در ۲۳ام ماه جاری در آسمان ظاهر خواهد شد. این رویداد مقدمات Rapture (رستاخیز مسیحیان که در آن زندگان و مردگان به سوی عیسی مسیح عروج می‌کنند) را فراهم خواهد نمود؛ چرا که نیروی گرانشی عظیم این سیاره موجب فوران آتشفشان‌‌ها، بروز زمین لرزه و سونامی و خلاصه تمام رویدادهای فاجعه‌باری که در فیلم‌های رولاند امریش می‌بینیم خواهد شد. امریش کارگردان فیلم‌های آخرالزمانی روز پس از فردا (The Day After Tomorrow) و روز استقلال (Independence Day) می‌باشد.

فاکس نیوز در پاسخ به ادعای دیوید مید، به آوردن تنها یک جمله از یک منبع علمی موثق اکتفا کرده است: ناسا بارها اعلام کرده است که سیاره ایکس دروغی بیش نیست.


مقاله مرتبط: نیبیرو؛ آیا برخورد اجرام آسمانی پایان کار زمین است؟


ناسا مدتی قبل اعلام کرد که بررسی‌های صورت گرفته در موسسه فناوری کالیفرنیا (CalTech) که روی اجرام مدارگرد در کمربند کویپر انجام شده بود، احتمالاً حاکی از آن است که سیاره‌ای بزرگ با ۱۰ برابر جرم زمین در مداری دورتر از نپتون در حال گردش به دور خورشید است. این همان جرم آسمانی است که در رسانه‌ها به سیاره ایکس شهرت یافته؛ با این وجود، تئوری‌های توطئه‌ای که پیرامون آن شکل گرفته‌اند، پیش از ارائه هرگونه شواهد علمی از جانب ناسا مطرح شده بوده است (که سندیت آن را زیر سوال می‌برد). موجودیت این سیاره صرفاً محدود به کاغذ است؛ ولی نباید فراموش کرد که بررسی‌های مشابهی که نزدیک به دو قرن قبل روی مدار اورانوس انجام شده بود منجر به کشف نپتون در سال ۱۸۴۶ گردید.

اگر این سیاره ناشناخته واقعاً وجود داشته باشد، در آن صورت بر اساس برآوردهای ناسا فاصله‌ای ۲۰ برابر بیشتر از فاصله نپتون با خورشید خواهد داشت که باعث می‌شود دوره تناوب آن به ۱۰ الی ۲۰ هزار سال زمینی برسد. این سیاره احتمالی بسیار دورتر از پلوتو واقع شده و همان‌طور که می‌دانیم کسی نگران برخورد پلوتو به زمین نیست، چه برسد به نیبیرو.

اگر به سمت تئوری نیبیرو بازگردیم و سابقه آن را (آن‌طور که ناسا بررسی کرده) ارزیابی نماییم، خواهیم دید که نگرشگران توطئه بارها داستان خود را مورد دخل و تصرف قرار داده‌اند. اخبار نیبیرو با این که در شبکه‌های اجتماعی و یوتیوب در حال گردش است ولی به ندرت مشاهده می‌شود در منابع خبری رسمی به آن اشاره شود.

خلاصه این‌طوریاست! یا یک سیاره مرموز تا یازده روز دیگر زمین را در هم خواهد کوبید و یا این که اتفاق بد دیگری در برهه‌ای از زمان خواهد افتاد. آن چه که مشخص است، این است که ناسا چیزهایی را از ما مخفی کرده است.

میلاد شیرولیلو


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید