انتشار این مقاله


خطرات سرما وگرمای شدید بر سلامت عمومی

امواج گرما و سرما به طور متفاوت بر افراد با شرایط سلامتی خاص تاثیرمی‌گذارند و نیاز به ارتباط مناسب خدمات عمومی را برجسته می‌کنند.

امواج گرما و سرما به طور متفاوت بر افراد با شرایط سلامتی خاص تاثیرمی‌گذارند و نیاز به ارتباط مناسب خدمات عمومی را برجسته می‌کنند.
بر اساس تحقیقات جدید ایالات متحده و ژاپن، آب و هوای گرم و سرد شدید، شمار مرگ و میر و تعداد دفعات مراجعه به اتاق اورژانس را افزایش می دهد، اما به طور متفاوت بر جمعیت خاص در معرض خطر تاثیر می‌گذارند.
این مطالعه که در مجله Risk Analysis منتشر شد، نشان داد که سرمای شدید باعث افزایش خطر مرگ و میر  و ابتلا به سرطان برای افراد مبتلا به بیماری های قلبی عروقی و تنفسی می‌شد، در حالی که گرمای شدید برای افراد مبتلا به بیماری‌های کلیوی خطرناک بود.
ماتئو کنوریتو، استاد دانشکده هوکایدو که این مطالعه را هدایت کرد، می‌گوید: “ما داده‌هایی از شهرهای دوقلو در مینه سوتا را در ایالات متحده تجزیه و تحلیل کردیم و الگوهایی را با اعتبار جهانی در سراسر جهان پیدا کردیم.”
نتایج نشان‌دهنده پتانسیل نیاز به خدمات عمومی برای افراد با شرایط بهداشتی خاص است.
در حالی که کاملا مشخص است که آب و هوای بسیار شدید می‌تواند خطرناک باشد، اما آنالیز کافی برای مقایسه دماهای خاص در برابر مرگ و میرها و بیماری‌ها انجام شده‌است تا بدانیم که چه زمانی پیام خدمات عمومی موثرتر خواهد بود.
کنوریتوو با دانشگاه‌های دانشگاه مینه سوتا و وزارت بهداشت در مینه سوتا همکاری می‌کند تا تعیین کند که چه دمای بحرانی باید هشدارهای مهم بهداشت عمومی را منجر شود.
شهر دو قلو به خاطر زمستان‌های سرد و تابستان‌های گرم و مرطوب شناخته می‌شود. این تیم داده‌های دمای شدید را جمع‌آوری کرده و آن را با مرگ در شهر بین سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۴ و دیدارهای بخش اورژانس از ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۴ مقایسه کرد.
آنها دریافتند که خطر نسبی برای مرگ و میر به طور کلی با دمای شدیدتر افزایش می یابد، اما این خطر بسته به شرایط سلامتی انسانها متفاوت است.
خطر برای افراد مبتلا به بیماری قلبی عروقی یا تنفسی در زمستان افزایش یافته است، اما در تابستان به میزان قابل توجهی تغییر نیافته است، که برای افراد مبتلا به بیماری های کلیوی متضاد این بود. دیابتی‌ها واکنش واضحی به دمای شدید نشان ندادند.
آن‌ها هم‌چنین دریافتند که آستانه دمایی مبتنی بر درصد و شاخص گرما نسبت به دماهای مطلق برای تعیین زمان آغاز ارتباطات خطر اضطراری مناسب‌تر هستند.
کنوریتو می گوید: “با توجه به تغییرات آب و هوایی در فضا و زمان، برنامه های ارتباطی با مخاطرات خطرناک مناسب برای اطلاع رسانی به عموم مردم در مورد خطرات بالقوه بهداشتی، مانند امواج گرمای شدید یا ضربه های‌سرد، و نحوه محافظت از افراد، بسیار مهم است.
مدل ما می تواند چنین آستانه های دما را برای شروع ارتباطات خطرناک تعیین کند ، که برای نجات جان انسان‌ها مهم است، “

پانیذ اسکندری


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید