انتشار این مقاله


لنزهایی که مانند عینک آفتابی عمل می‌کنند!

این لنزها هنگام رویارویی با نور روشن، به طور خودکار همانند یک عینک آفتابی تیره می‌شوند

سازمان مدیریت غذا و داروی آمریکا، اولین لنزهایی که همچون عینک آفتابی عمل می‌کنند، را تایید کرد.

یک افزودنی خاص، زمانی که چشم در برابر نور روشن قرار می‌گیرد، لنزها را به طور اتوماتیک تیره می‌کند. و وقتی دوباره در مقابل نور نرمال یا نور کم قرار می‌گیرد، به شکل اول باز می‌گردد.

مالوینا ایدلمن، مدیر بخش دستگاه‌های مرتبط با چشم، گوش، حلق و بینی در مرکز کنترل سلامت رادیولوژیکی و دستگاه‌های سازمان غذا و دارو، می‌گوید: این لنزهای چشمی برای اولین بار در نوع خود، تکنولوژی مورد استفاده در عینک‌های آفتابی‌ که به صورت خودکار در نور خورشید تیره می‌شوند، را ارائه می‌دهد.


مقاله مرتبط: کشف ۲۷ لنز جمع‌شده در چشم بیمار ۶۷ ساله!


این لنزهای چشمی که تحت عنوان Acuvue Oasys توسط شرکت Johnson & Johnson Vision Care ساخته شده‌است، دارای تکنولوژی هوشمند تغییر نور است و به عنوان لنزهای ضعیف با مصرف روزانه، می‌توان به مدت حداکثر ۱۴ روز، توسط افراد نزدیک‌بین و دوربینی که بیماری چشمی ندارند، مورد استفاده قرار داد. سازمان غذا ودارو اعلام کرد که افراد مبتلا به درجه‌های خاصی از آستیگمات، انحنای غیرطبیعی چشم، می‌توانند از این لنزها بهره ببرند.

بر اساس مرکز ملی چشم آمریکا، نزدیک ۴۲ درصد از آمریکایی‌های ۱۲ تا ۵۴ ساله دچار نزدیک‌بینی هستند و ۵ تا ۱۰ درصد از تمام آمریکایی‎‌ها دوربینند. بر اساس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، در سال ۲۰۱۴، بیش از ۴۰ میلیون آمریکایی از لنزهای چشمی استفاده می‌کردند.

تاییدیه سازمان غذا و دارو بر اساس تحقیقی انجام گرفت که شامل یک مطالعه‌ی بالینی بر روی ۲۴ فردی بود که از این لنزها استفاده می‌کردند و در این مطالعه چگونگی عملکرد لنزها در زمان رانندگی هنگام روز و شب مورد ارزیابی قرار گرفت. این مطالعه نشان داد که این افراد در هنگام رانندگی و مواقع دیگر، هیچ مشکلی نداشتند.


مقاله مرتبط: خطرات استفاده از لنزها


همچنین اشاره شد که بعضی از بیمارها نمی‌توانند از این لنزها استفاده کنند. این بیماران شامل افراد دچار التهاب یا عفونت چشمی، افراد دچار بیماری یا آسیب چشمی، و کسانی که چشمانی شدیدا خشک دارند و یا افرادی که آلرژی دارند و در صورت استفاده از لنزها ممکن است آلرژی‌شان عود کند، است.

این سازمان اضافه کرد که بیماران نباید با این لنزها در چشمانشان بخوابند و نباید آن‌ها را در مجاورت آب قرار دهند.

آیسان اخگری


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید