انتشار این مقاله


ژاپنی‌ها اولین تست تشخیص سرطان از نمونه ادرار را آزمایش می کنند!

یک شرکت ژاپنی تکنولوژی تشخیص سرطان از طریق نمونه‌های ادراری را بوجود اورده است و اماده ازمایش ان است. این روش تشخیص سرطان را بسیار اسانتر خواهد کرد.

یک شرکت ژاپنی آماده است تا پروژه‌ای که تحت عنوان اولین آزمایش تشخیص سرطان با استفاده از نمونه‌های ادراری در جهان، را به انجام برساند. این کار موجب می‌شود غربالگری این بیماری مرگ‌آور به شدت آسانتر شود.

Hitachi، آمیزه‌ای از مهندسی و فناوری اطلاعات، تکنولوژی پایه برای تشخیص سرطان سینه یا کولون از طریق نمونه‌های ادرار، را دو سال پیش به دست آورد.

Chiharu Odaira، سخنگوی Hitachi، می‌گوید اکنون روی ۲۵۰ نمونه‌ی ادراری، اغاز به بررسی این روش خواهیم کرد تا ببینیم این نمونه‌ها در دمای اتاق برای آزمایش مناسبند یا نه.


مقاله مرتبط: با روش جدید تشخیص سرطان آشنا شوید؛ لابیرنت خونی!


وی ادامه داد:

اگر این روش قابل دسترس شود، انسان‌ها بسیار آسانتر از قبل توانایی انجام تست سرطان را خواهند داشت، حتی بدون اینکه نیازی به رفتن به یک مرکز تشخیص پزشکی داشته باشند.

همچنین می‌توان از این روش در تشخیص سرطان‌های کودکان استفاده کرد.

Odaira اضافه کرد:

استفاده از این روش بویژه در مورد کودکان بسیار مفید است، چرا که آن‌ها اغلب از سوزن‌ها می‌ترسند

این مطالعه اوایل امسال منتشر شده است و نشان‌دهنده‌ی این بود که یک تست خون جدید در تشخیص هشت نوع تومور مختلف، قبل از آنکه در همه‌ جای بدن پخش شوند، امیدبخش بوده‌است.

روش‌های تشخیصی معمول در مورد سرطان پستان شامل ماموگرام و به دنبال آن، در صورتی که مورد خطرناکی شناسایی شود، بیوپسی است.

در رابطه با سرطان کولون، غربالگری معمولا از طریق تست نمونه مدفوع و کولونوسکوپی (در بیمارانی که در خطر بالا قرار دارند) انجام می‌گیرید.


مقاله مرتبط: تشخیص سرطان مری چند سال زودتر از ابتلا


شرکت Hitachi اعلام کرد که تکنولوژی آن‌ها بر اساس شناسایی مواد دفعی موجود در نمونه‌های ادرار است که بعنوان یک بیومارکر (شناساگر بیولوژیکی) عمل می‌کنند. بیومارکرها مواد تولیدی در بدن هستند که هر کدام می‌تواند نشانگر بیماری خاصی باشد.

Odaira توضیح داد:

هدف این پروژه بهبود تشخیص زودهنگام سرطان، نجات جان بیماران و کاهش هزینه‌های درمانی و اجتماعی کشور است.

این مطالعه از این ماه با همکاری دانشگاه Nagoya در ژاپن مرکزی، آغاز خواهد شد و تا ماه سپتامبر ادامه خواهد یافت.

Odaira اضافه کرد:

هدف ما این است که در دهه‌ی ۲۰۲۰ بتوان از این تکنولوژی استفاده کرد، هرچند که این اتفاق به عوامل زیادی از جمله دریافت تاییدیه از منابع قانونی، بستگی دارد.

آیسان اخگری


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید