انتشار این مقاله


داروی کاهش زوال عقل ممکن است در سه سال آینده در دسترس باشد و یک واکسن که برای یک دهه از بیماری پیشگیری کند

داروهاى جديد براى آلزايمر و زوال عقل در سه سال آينده ممكن خواهش بود

کارشناسان گفتند که یک درمان موثر برای آلزایمر ممکن است در سه سال آینده در دسترس باشد، و همچنین واکسنی که بتواند برای یک دهه از این بیماری جلوگیری کند.
داروهای دوازدهگانه- که هر کدام پتانسیل این را دارد که تغییردهنده زندگی باشد- برای تکمیل آزمایشات بالینی تا سال ۲۰۲۱ تنظیم شده‌اند. در حال حاضر یک هیئت از متخصصان پیشرو در زمینه آلزایمر گفته‌اند که مشکلی که الان وجود دارد این است که ” اگر درمانی برای ین بیماری پیدا نشود” چه چیزی موجب ایجاد زوال عقل می‌شود. نیاز به درمان نیاز بزرگ و مهمی است. در انگلستان حدود ۸۵۰هزار نفر مبتلا به زوال عقل هستند و دو سوم آن‌ها مبتلا بآلزایمر هستند. دکتر دیوید رینولذز ، رئیس دانشکده تحقیقات علمی آلزایمر، گفت:

سال گذشته این بیماری ، با سبقت گرفتن از بیماری‌های قلبی عروقی، به اولین علت مرگ و میر در انگلستان تبدیل شد اما هیچ داروی جدیدی برای آلزایمر از سال ۲۰۰۲ توسط NHS تائید نشده است. این موضوع می‌تواند تغیر کند. در حال حاضر ، در مراحل نهایی آزمایشات بالینی ، ۱۲ دارو وجود دارد و به این معنی است که اولین درمان تغییردهنده زندگی ممکن اسن نا سه سال آینده در دسترس باشد. و مامی‌دانیم که به دلیل زیادی تعداد افراد مبتلا به زوال عقل ، سیستم بهداشتی ممکن است با چالش‌های مالی و عملی قابل توجهی مواجهه شود تا این درمان جدید را برای مردم به سرعت انجام دهد. به همین دلیل اکنون ما یک نیروی کار راه‌اندازی می‌کنیم تا ایجاد راه حل‌های خلاقانه و همکارانه برای این چالش‌ها را آغاز کنیم.

در حال حاضر درمان زوال عقل برای انگلستان سالانه هزینه ۲۶ میلیارد پوندی دارد و ۸۰ درصد آن از مراقبت‌های اجتماعی و هزینه‌های اقتصادی کارگرانی صرف می‌شود که برای مراقبت از بستگان بیمار، کار خود را ترک می‌کنند.


مقاله مرتبط: ۹ ریسک فاکتور عجیب زوال عقل را بشناسید


اما گزارشی که توسط مرکز تحقیقات علمی آلزایمر انجام شد، گفت که درمان‌های موثر می‌تواند این لایحه را کاهش دهد. اگر چه ارائه یک واکسن به بیش از ۲۹ میلیون فرد ۵۰ ساله بریتانیایی سالانه ۹.۴ میلیارد پوند هزینه خواهد داشت، اگر حداقل به مدت سه سال به تعویق بیافتد ، انتظار می‌رود هزینه‌های زوال عقل به ۱۲.۷ میلیارد پ.ند کاهش یابد. داروهای موجود برای آلزایمر فقط علائم را درمان می‌کنند، اما همه داروهای جدید تحت آزمایش برای درمان خود بیماری تلاش می‌کنند.
جاناتان شات ، متخصص مغز و اعصاب معاونت پژهش در مرکز تحقیقات زوال عقل دانشگاه لندن گفت:

پیشرفت زیادی در حال رخ دادن است. ما باید درمان‌های جدید آلزایمر را در دسترس قرار دهیم اگرچه الان در دسترس نیست.

در حال حاضر هیچ درمان “اصلاح بیماری” موجود نیست که پیشرفت آلزایمر را تغییر دهد. بیشتر بیماران می‌توانند امید داشته باشند که چیزی هست که علائم را کاهش دهد.
اکثر ۱۲ دارو جدید که تحت آزمایشات فاز سوم در انسان قرار می‌گیرند، ایجاد پلاک آمیلوئیدی سمی در مغز را، که مشخصه آلزایمر است، متوقف می‌کنند، اگرچه دو نوع التهاب مغزی در مغز وجود دارد.


مقاله مرتبط: تفاوت بین آلزایمر و زوال عقل چیست؟


محققان ۱۲ دارو را تحت آزمایشات بالینی شناسایی کرده‌اند که می‌تواند تا ۵۰ درصد پیشرفت بیماری آلزایمر را، از علائم خفیف تا ضعف کامل‌، کاهش دهد. همه اینداروهای در حال توسعه ، برای مقابله با این بیماری در نظر گرفته شده‌اند، نه فقط از بین برد علائم مانند داروهای موجود.
دسته اصلی آن‌هایی هستند که پروتئین‌های بتای آمیلوئید چسبنده را، که به عنوان یک پلاک در مغز بیمار آلزایمری ایجاد می‌شود، هدف قرار می‌دهند. بعضی‌ها با تحریک پاسخ ایمنی طبیعی مغز به پلاک حمله می‌کنند- بقیه از طریق یک فرایند شیمیایی آن را تجزیه می‌کنند.
رده دوم داروهای ضدالتهابی هستند. یک گزینه تعجب‌آور در لیست وجود دارد و آن داروی دیابت، انسولین است.
داروهای دیگری که تحت آزمایش قرار می‌گیرند ، داروهایی هستند که به تاو حمله می‌کنند. تاو ماده‌ای است که در آلزایمر تولید می‌شود و سلول‌های مغز ضروری در یادگیری و حافظه را مورد آسیب قرار می‌دهد.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید