انتشار این مقاله


حقایق و افسانه‌های خمیر دندان زغالی

پس از تحقیقاتی که ادعا می کند در مورد محصولات مراقبت از دهان و دندان حاوی ذغال چوب فعال برای سفید کردن دندان‌های شما اغراق شده‌است، یک موسسه خیریه پیشرو به حقایق و افسانه های اطراف این موضوع سلامت جاری توجه کرده‌است. بنیاد بهداشت دهان و دندان در حال بررسی این محصولات است که پس […]

پس از تحقیقاتی که ادعا می کند در مورد محصولات مراقبت از دهان و دندان حاوی ذغال چوب فعال برای سفید کردن دندان‌های شما اغراق شده‌است، یک موسسه خیریه پیشرو به حقایق و افسانه های اطراف این موضوع سلامت جاری توجه کرده‌است.

بنیاد بهداشت دهان و دندان در حال بررسی این محصولات است که پس از انتشار تحقیقات نشان داده شده است که داده‌های بالینی و آزمایشگاهی کافی برای اثبات ادعاهای ایمنی و کارایی محصولات زیست محیطی مبتنی بر ذغال چوب وجود ندارد.

این موسسه خیریه نگران این است که مصرف کنندگانی که از این محصولات استفاده می‌کنند ندانند که این محصولات چه چیزی در بر دارند و در نتیجه به اندازه کافی از موادی استفاده نمی‌کنند که به طور فعال از دندان‌ها محافظت می‌کنند.


بیشتر بخوانید: استفاده از خمیردندان سفیدکننده، تا چه اندازه به سفیدی دندان‌ها کمک می‌کند؟


سخنگوی این موضوع، دکتر نیگل کارتر، مدیر عامل بنیاد بهداشت دهان و دندان، گفت: “زغال فعال بدون شک  از مصارف بهداشتی شیک و مدرن است که در همه چیز از ماسک های صورت، دئودورانت، مرهم لب و به طور فزاینده ای، از نظر ما، در خمیر دندان استفاده می‌شود.

“تعداد خمیر دندان و پودر ذغال چوب در بازار به سرعت در حال رشد است و از طریق تاییدیه های افراد مشهور و برجسته به فروش می رسد، اما ما معتقدیم خریداران ممکن است گمراه شوند.”

“بیشتر اوقات، آن چهره مشهور، ازسفیدکننده‌های حرفه‌ای استفاده کرده و لبخند سفید او نتیجه مستقیم استفاده از محصول نیست.”

” از دیدگاه سفید شدن، ممکن است شواهد دیگری از پتانسیل سفید کننده بودن آن‌ها وجود داشته باشد ، اما هر تاثیری که آن‌ها دارند، سطحی خواهد بود.”

“بسیاری از خمیردندان هایی که ادعا می کنند دندان هایمان را سفید می کنند، فقط از بین برنده‌ی لکه های سطحی هستند، و لبخند های سفید دراز مدت که ممکن است بسیاری از کاربران به دنبال آن باشند، ارائه نخواهند کرد.”

تحقیقات و جزئیات

تحقیقات جدید  نشان داده است که هیچ شواهد قوی وجود ندارد که در حال حاضر ادعاهای ساخته شده توسط بسیاری از این محصولات به طور فزاینده ای محبوب شده را از نظر سفید کردن دندان پشتیبانی کند و مهمتر از همه، برخی از محصولات در واقع مضر هستند، زیرا آنها حاوی مواد مؤثر برای جلوگیری از پوسیدگی دندان نیستند.

خمیردندان باید حاوی ۱۳۵۰ تا ۱۵۰۰ قسمت در میلیون (ppm) فلوراید باشد تا فعالانه از دندانها در برابر پوسیدگی دندان محافظت کند، اما بسیاری از خمیردندانهای فعلی که حاوی ذغال فعال هستند، بسیار پایین تر از این سطح قرار دارند و کاربران در معرض خطر افزایش پوسیدگی دندان قرار می گیرند.


بیشتر بخوانید: حساسیت دندان‎ها؛ علل و راه‎های درمانی


دکتر کارتر می افزاید: “من به مصرف کنندگان توصیه می کنم که قبل از تصمیم به استفاده از یک محصول با زغال فعال، اطمینان حاصل کنند که آنها مشق شب را انجام دهند.”

“دلایل بسیاری وجود دارد که چرا مردم می خواهند دندان های سفید تر داشته باشند و من توصیه می کنم که آنها با یک متخصص دندانپزشکی صحبت کنند تا بتوانند بهترین گزینه برای آنها را به طور جداگانه معرفی کنند.”

“برخی از محصولات ممکن است بیش از سایشی باشد و در صورت استفاده بیش از حد می‌توانند مینای دندان را از بین ببرند. دقت کنید که با یک متخصص دندانپزشکی آشنا شوید که محصولی که می‌خواهید استفاده کنید را تست کند اما تا زمانی که خمیر دندان مقدار درستی فلوراید دارد برای استفاده خوب است.”

“اما در دراز مدت، این مهم است که درک کنیم که تنها راه برای گرفتن دندان های سفید که بسیاری از مردم خواهان آن هستند از طریق خدمات سفید کنندگی حرفه ای ارائه شده توسط یک دندان پزشک حرفه‌ای است.”

 

امین موسوی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید