انتشار این مقاله


۸ فایده روغن آووکادو برای پوست

در این مقاله ما به بیان فواید آووکادو بر پوست خواهیم پرداخت.

با اینکه روغن آووکادو بیشتر مصارف آشپزی دارد اما می‌تواند به عنوان یک ماده محافظت کنننده از پوست نیز عمل کند. این روغن در بیشتر کرم‌ها ، مرطوب کننده‌ها و ضدآفتاب‌ها استفاده می‌شود.

در این مقاله ما به بیان فواید آووکادو بر روی پوست خواهیم پرداخت.

۸ فایده برای پوست:

روغن آووکادو غنی از اسیدهای چرب امگا-۳،ویتامینAوD وEمی باشد.در اینجا ما به برخی از فواید این روغن اشاره کرده‌ایم:

۱.مرطوب کننده و تغذیه کننده پوست

فواید روغن آووکادوعلاوه بر داشتن ویتامین E روغن آووکادو حاوی مقادیر زیادی پتاسیم،لستینین و سایر مواد مغذی می‌باشد که سبب مرطوب شدن و تغذیه پوست می‌شوند.

خارجی‌ترین لایه پوست که به نام اپی‌درم نیز شناخته می‌شود به سادگی این مواد را جذب می‌کند که در تولید پوست جدید نیز نقش دارد.

۲.کاهش التهاب پسوریازیس و اگزما

درمان اگزماآنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌های موجود در روغن آووکادو سبب درمان و بهبود پوست‌های خشک، تحریک شده و پوسته پوسته شده مرتبط با اگزما و پسوریازیس می‌گردد.

افراد دارای پوست حساس ابتدا باید بر قسمتی از پوست خود این روغن را امتحان کنند که در صورت عدم بروز التهاب و حساسیت در مقیاس گسترده‌تری از آن استفاده کنند.

۳.جلوگیری از بروز آکنه و درمان آن

درمان آکنه استفاده از این روغن برای مدت های کوتاه و سپس شستن آن با آب گرم سبب هیدراته شدن پوست بدون باقی‌ماندن آثار چربی بر روی آن می‌شود. این امر سبب کاهش احتمال بروز آکنه در اشخاص می‌شود.

روغن آووکادو اثرات ضدالتهابی دارد که می‌تواند قرمزی و التهاب نواحی دارای آکنه را کاهش دهد.

۴.سرعت بهبود زخم را شدت می‌بخشد

بهبود زخمروغن آووکادو سبب می‌شود که زخم‌ها سریع‌تر بهبود پیدا کنند. دریکی از مطالعات در سال ۲۰۱۳ بیان شد که اسیدهای چرب ویژه و اولئیک اسید موجود در روغن آووکادو سبب افزایش ساخت کلاژن می‌شود که در ایجاد بافت‌ همبند اتصالی نقش مهمی دارد.

اسیدهای چرب ویژه موجود در روغن آووکادو همچنین سبب کاهش التهاب اطراف زخم حین پروسه بهبود می شود.

مطالعات بیشتری در این زمینه لازم است که روشن شود آیا روغن آووکادو می‌تواند در مقیاس گسترده‌تر برای درمان زخم‌ها به کار برود یا نه.

۵.بهبود پوست‌های آفتاب سوخته

درمان آفتاب سوختگیآنتی‌اکسیدان‌های موجود در آووکادو سبب کاهش علائم پوست آفتاب سوخته می‌شود. طبق مطالعات انجام شده در سال ۲۰۱۱، ویتامین E، بتا کاروتن، ویتامین D، پروتئین، لسیتین و اسید های چرب ضروری در روغن، می توانند در بهبود پوست و آرامش بخشی به آن ، موثر باشند.

برخی تحقیقات دیگر نیز بیان کرده‌اند که مصرف اووکادو می‌تواند پوست را از اثرات مضر اشعه فرابنفش خطرناک در امان نگه دارد.

۶.کاهش علائم پیری

جلوگیری از پیریاولین آثار پیری در پوست نمایان می‌شود. بعضی تحقیقات نشان داده‌اند مصرف روغن‌های سالم مانند روغن موجود در آووکادو می‌تواند سبب افزایش الاستیسیته پوست شود.


مقاله مرتبط:تحقیقات جدید، تاثیر بالقوه آووکادو را در سلامت شناختی افراد مسن بررسی می‌کنند


هرچند هنوز تحقیقات بیشتری لازم است تا ببینیم آیا مصرف روغن آووکادرو بر روی پوست همان اثر مثبت خوراکی را دارد یا خیر.

۷.افزایش سلامت ناخن‌ها

سلامت ناخندر حالی که بعضی از مردم از روغن آووکادو برای بهبودی ناخن های خشک و شکننده استفاده می کنند، شواهد کمی از علم این مزیت را تایید می کنند. با این حال، استفاده از روغن های طبیعی برای حفظ ناخن و نرمی پوست اطراف آن ممکن است به کاهش شكسته‌شدن ناخن كمك كند.

۸.بهبود سلامت پوست سر

سلامت پوست سراستفاده از روغن آووکادو روی پوست سر به عنوان یک ماسک روغن داغ می تواند به کاهش شوره سر و سایر مشکلات ناشی از خشکی پوست سر مفید باشد.

پانیذ اسکندری


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید