انتشار این مقاله


آیا مبتلا به آسم هستید؟ از آلرژن‌ها دوری کنید

همان چیزهایی که علایم تب یونجه‌ای فصلی را به وجود می‌آورند می‌توانند علائم آسم را نیز ایجاد کند.

اگر آسم دارید، ممکن است کاهش تماس با آلرژن‌ها کمک‌کننده باشد.

کارشناسان آلرژی می‌گویند که تحقیقات پیشین نشان داده است که تقریبا دو سوم افراد مبتلا به آسم، آلرژی دارند .

دکتر Bradley Chipps، رئیس کالج آمریکایی آلرژی، آسم و ایمونولوژی (ACAAI)، می‌گوید:

آن چه که بسیاری از مردم نمی‌دانند این است که همان چیزهایی که علایم تب یونجه‌ای فصلی را به وجود می‌آورند – چیزهایی مانند گرده، گرد و غبار، کپک و شوره‌ی سر حیوانات – می‌توانند علائم آسم را نیز ایجاد کند.

او در یکی از انتشارات خبری ACAAI توصیه کرد که “اگر آلرژی دارید و دچار خس‌خس سینه یا سرفه هستید، به متخصص آلرژی برای تشخیص آسم نیز مراجعه کنید.”

آسم


مقاله مرتبط: آزمایش دیگری که به پزشکان کمک می‌کند با دقت بیشتری آسم را تشخیص دهند


او افزود: “متخصصان آلرژی در معالجه آسم نیز متخصص هستند و می‌توانند برنامه‌ی درمانی برای مقابله با آلرژی و آسم را برای کمک به شما فراهم کنند.”

آسم آلرژیک – که در آن آلرژی باعث علائم آسم می‌شود – شایع‌ترین نوع آسم است. ۸۰ درصد کودکان مبتلا به آلرژی دارای آسم نیز هستند. همچنین ۷۵ درصد از مبتلایان به آسم ۲۰ تا ۴۰ ساله و ۶۵ درصد از مبتلایان به آسم ۵۵ سال و بالاتر، یک آلرژی یا بیشتر دارند.

دکتر Chipps گفت: “درمان مؤثر آسم آلرژیک شامل شناسایی و اجتناب از آلرژن‌هایی است که علایم را ایجاد می‌کنند. پس از تشخیص آسم، ما معمولا اقدام به استفاده از داروهای درمانی و ایجاد یک برنامه اضطراری برای مقابله با حملات شدید می‌کنیم. اگر شما بتوانید میزان آلرژن‌ها را در زندگی خود کاهش دهید، ممکن است بتوانید علائم آسم را نیز کاهش دهید.”

سمیه بهمرام


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید