انتشار این مقاله


اختصاص ۷۵ میلیون پوند توسط نخست وزیر انگلستان برای بررسی سرطان پروستات

نخست وزیر انگلستان برای تحقیق در مورد سرطان پروستات ۷۵ میلیون پوند اختصاص داد.

براساس اطلاعات تیم new scientist و موسسه Press، ترزا مِی نخست وزیر انگلستان ۷۵ میلیون پوند به آزمایش‌های درمانی برای تحقیق در مورد سرطان پروستات اختصاص خواهد داد. هدف از این کارها، بهبود تشخیص زودهنگام بیماری و ارتقای میزان بقاء می‌باشد.

برنامه‌های این طرح که چند روز قبل منتشر شد، به طور اختصاصی مردانی را هدف گرفته است که نسبت به دیگران احتمال ابتلای بیش‌تری دارند؛ به عنوان مثال افراد بالای ۵۰ سال، افراد سیاه‌پوست و یا افرادی که در سابقه خانوادگی‌شان این بیماری وجود دارد. متخصصان امیدوار اند تا در این تحقیق بنا به تامین مالی صورت گرفته،  ۴۰ هزار مرد تحت پوشش اهداف این پروژه قرار گیرند.

جزئیات طرح

اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهند که در این تحقیق افراد مشهوری نیز شرکت خواهند کرد که شاید بتوان استفن فری بازیگر کمدین سینما و بیل تیرن‌بُل خبرنگار را مهم‌ترین آنها شمرد. در کشور انگلیس، سرطان پروستات به طور میانگین از هر ۸ نفر، زندگی یکی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

جرمی هانت، دبیر بهداشت و مراقبت های اجتماعی درباره این موضوع گفت:

NHS در زمینه مبارزه با سرطان و میزان زنده ماندن یکی از رهبران جهانی محسوب می‌شود و در زمان حال میزان زنده ماندن در حد قابل قبولی بالا رفته است؛ منتهی هنوز کارهای زیادی در این مورد می‌توان انجام داد.


مقاله مرتبط: چه عواملی احتمال بازگشت سرطان پروستات را افزایش می‌دهند؟


با این حال، کشور انگلیس در حال حاضر از کشورهای دیگر اروپای غربی و کشورهای مانند استرالیا و کانادا، در زمینه میزان زنده ماندن بعد از ابتلا به سرطان، عقب مانده است. این عقب‌ماندگی تا حدی به علت تاخیر در تشخیص و درمان است. در همین راستا مشکلات ده مرکز جدید تشخیص سرطان در انگلستان در نظر گرفته شده است تا با حل این موانع به پیشبرد این طرح کمک شود.


مقالات مرتبط:

غربالگری سرطان پروستات

آزمایشی جدید در پیش‌بینی خطر ابتلا به سرطان پروستات

همه‌ی آن‌چه باید درباره التهاب پروستات بدانید

 

امین فضلی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید