انتشار این مقاله


برای جلوگیری از سرطان دهان، آن را بررسی کنید

آوریل با اندیشه های بهار، گل ها و آغازهای جدید وارد شده است. اما آیا می دانستید که این ماه، ماه آگاهی درباره سرطان دهان است؟ و چرا ما از کلمه سرطان عبور می‌کنیم؟ در سال ۲۰۱۰، دانشگاه تگزاس MD Anderson Cancer Center آرم خود را برای نشان دادن قصد خود برای آگاهی بخشی درباره […]

آوریل با اندیشه های بهار، گل ها و آغازهای جدید وارد شده است. اما آیا می دانستید که این ماه، ماه آگاهی درباره سرطان دهان است؟ و چرا ما از کلمه سرطان عبور می‌کنیم؟

در سال ۲۰۱۰، دانشگاه تگزاس MD Anderson Cancer Center آرم خود را برای نشان دادن قصد خود برای آگاهی بخشی درباره این بیماری تغییر داد. این رویکرد را می توان در تبلیغات آن، خدمات اطلاع رسانی عمومی، نشان ها در فرودگاه ها و موارد دیگر مشاهده کرد. همچنین، تبلیغات تلویزیون و رادیو آن را نشان می‌دهد. این عملکرد برای مدت زمان طولانی آگاهی را افزایش داد.

اکنون زمان برای چیزی جدید است. بنیاد سرطان دهان (OCF) با استفاده از کمپین چک کردن دهان شما دندانپزشکی و جامعه را گسترش می‌دهد. شاید با در نظر گرفتن بیماران درگیر در تشخیص، ما در نهایت می توانیم تغییرات مثبت در مرگ و میر ناشی از سرطان دهان را مشاهده کنیم.

بخشی از تغییر باشید

در سال ۲۰۱۸، حدود ۵۱،۵۵۰ نفر در ایالات متحده مبتلا به سرطان دهان تشخیص داده خواهند شد. در بیش از یک دهه، میزان ابتلا به سرطان دهان و دهانی‌حلقی افزایش یافته است. واضح است که تمام موعظه های ما در مورد تشخیص زود هنگام آمار را تغییر نمی‌دهد.

هرگز پیش از این، غربالگری فرصت طلب و آگاهی عمومی به این اندازه مهم نبوده است. جنون هم همین کار را بیش از حد انجام می دهد و ما نتیجه دیگری را دریافت نمی‌کنیم. وقت آن است که از موفقیت های دیگران یاد بگیریم و OCF از هر یک از ما بخواهد که بخشی از تغییرات باشد. راههایی که می توانید تفاوت ایجاد کنید بسیار زیاد است و متنوع هستند.

دهان خود را بررسی کنید

کمپینCheck Your mouth قصد دارد یک آگاهی عمومی ایجاد کند که قادر به شناسایی ناهنجاری هایی باشد که ممکن است خطرناک باشند. کشف اولیه در اکثر سرطان ها و در سرطان دهان به طور خاص، منجر به درمان های کمتر تهاجمی و در نهایت نتایج بلند مدت و زنده ماندن می شود.

یک جعبه دندانپزشکی ساده، شامل یک آینه، منبع نور و گاز پانسمان است که می‌تواند با ۲۰ دلار خریداری شود. سپس یک ویدئو به بیماران نشان می‌دهد که چه احساسی دارند و چه احساسی نسبت به آن‌ها دارند.

 این وبسایت به بیماران یاد می‌دهد که معاینه خود را از بیرون با گردن شروع کنند، درست همان طور که ما باید برای بررسی غدد لنفاوی آن‌ها انجام دهیم.

همانطور که می دانیم، دلایل متعددی وجود دارد که چرا گره‌های لنفاوی می‌توانند متورم شوند و اغلب ناشی از عفونت باشند. در همان زمان، این تورم همچنین می‌تواند مربوط به سرطان باشد. ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) شایعترین عفونت جنسی در ایالات متحده است و به نظر می‌رسد ۷۰٪ سرطانهای دهان و دندان را ایجاد کند.

سایت Check Your mouth بیماران را از طریق هفت مرحله کامل برای بررسی در دهان خود، هر دو از طریق معاینه  دستی و با استفاده از آینه، نور و گاز پانسمان. یک گالری عکس در دسترس است تا مردم بتوانند آنچه را که در موارد قبلی پیدا می کنند مقایسه کنند.

بخش نهایی دستورالعمل به بیماران می گوید: “کار شما این است که چیزهایی را پیدا کنید. این کار یک  حرفه ای است تا تعیین کند که چه چیزی کشف کرده است، که معیارهای نگهداری بیش از ۲ تا ۳ هفته را دارد، خطرناک است یا خیر. “این جایی است که ما، متخصصان، وارد می شویم.

امین موسوی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید