انتشار این مقاله


ارتش آمریکا از واقعیت مجازی برای تمرین دادن به سربازانش استفاده می‌کند

ارتش آمریکا برای تمرین دادن به سربازانش یک “کره‌ی شمالی مجازی” ساخته است!

ارتش آمریکا در تلاش است با ساختن یک مدل مجازی، نیروهای خود را در آن آموزش دهد. آن‌ها در نظر دارند تا شباهت مدل ساخته شده با واقعیت، به اندازه‌ای باشد که نتوان تفاوتی میان این دو قائل شد. این بدان معنا است که ارتش آمریکا می‌تواند با خصوصیات کشور فرضی مانند کره‌ی شمالی به طور کامل آشنا شود.

محیط آموزشی ساخته شده می‌تواند واقعیت مجازی هر نقطه‌ای از دنیا باشد. کاربر به راحتی مستطیلی بر روی نقشه‌ی الکترونیکی می‌کشد  و سپس به کمک اطلاعاتی که به طور معمول همه به آن‌ها دسترسی دارند مثل، Open Street Map و Google Earth برای ساختن مدل استفاده می‌شود.

مایک انلو فرمانده این پروژه از پایگاه نظامی Fort Leavenworth در کانزاس می‌گوید:

ما برای شبیه‌سازی کل شبه‌جزیره‌ی کره از این روش استفاده کردیم.

برای دقت هر چه بیش‌تر، داده‌ها و ماهواره‌های توپوگرافیک نیز به واقعیت مجازی اضافه شد و مناطق غیرنظامی و شهرهای بزرگ میان کره‌ی شمالی و جنوبی با وضوحی دو برابر سایر مناطق، طراحی گردید.


مقاله‌ی مرتبط: استفاده از واقعیت مجازی برای کاهش درد!


طراحی هر دو کشور حدود ۳ روز زمان برده است در حالی که پیش از این باید ماه‌ها زمان گذاشته می‌شد. تیم انلو نمونه‌ی مجازی نیویورک و سان‌فرانسیسکو را با میلیون‌ها ساختمان طراحی کردند. در طراحی لاس‌وگاس از مدل‌های ۳ بعدی نقشه‌های بینگ مایکروسافت استفاده شده است.

بسیار هیجان‌انگیز است گویا واقعا در همان مکان حضور دارید. برای شبیه‌سازی لاس‌وگاس برخی از اطلاعات را نمی‌شد از منابع عمومی بدست آورد به همین دلیل این پروژه با همکاری مایکروسافت انجام شد. شباهت به واقعیت مهم‌ترین مورد در شبیه‌سازی است، بنابراین به عنوان مثال رانندگی بین دو نقطه در این واقعیت مجازی به همان میزان حقیقی، زمان خواهد گرفت.

ارتش در صدد است ثبت تصاویر نظارتی را هم به این تکنولوژی اضافه کند. طبق یک سند رسمی این پروژه به سربازان این امکان را می‌دهد تا با مبارزه در این مدل شبیه‌سازی شده تمرین کنند. زمین مجازی، تلاشی برای صلح میان گیمینگ و دیگر نرم‌افزارهای شبیه‌سازی است. نتیجه این پروژه ایجاد یک محیط مجازی ارزان‌قیمت‌تر بر اساس مکان‌های واقعی موجود خواهد بود. پیتر کوئنتین از مؤسسه‌ی رویال آمریکا می‌گوید؛ گیمینگ به طور افزاینده‌ای به عنوان ابزار برخی آموزش‌های نظامی استفاده می‌شود. در وزارت دفاع انگلستان، ردیف‌هایی از میزها با اسباب غیرنظامی بازی وجود دارد که در آن مشغول بازی هستند. استفاده از تجهیزات گیمینگ مثل واقعیت مجازی به کشور‌های مختلف کمک می‌کند با آموزش ارزان‌ترِ نیروهای خود، بتوانند برای مقایسه، اطلاعات عملکردی را هم در آن‌ گرداوری کنند. با این وجود برخی از معیارهای لازم مثل؛ قوای بدنی، را نمی‌توان در این نوع از آموزش گنجاند.


مقاله‌ی مرتبط: چهار مثالی که نشان می‌دهد هوش مصنوعی می‌تواند باهوش‌تر از ما باشد!


 

صبا حقی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید