انتشار این مقاله


‎زنان مردانی را که ثروت خود را به نمایش می‌گذارند افراد نامناسبی برای روابط طولانی تلقی می‌کنند

هنگامی که یک مرد پول زیادی را برای اتومبیل‌های پر زرق و برق خود هزینه می‌کند، مردم به طور شهودی این رفتار را به عنوان نشانه‌ای از علاقه به روابط جنسی کوتاه مدت تفسیر می‌کنند تا تعهد عاشقانه. این مطالعه بر اساس کارهای Daniel Kruger، از دانشگاه Michigan و Jessica Kruger از دانشگاه Buffalo در […]

هنگامی که یک مرد پول زیادی را برای اتومبیل‌های پر زرق و برق خود هزینه می‌کند، مردم به طور شهودی این رفتار را به عنوان نشانه‌ای از علاقه به روابط جنسی کوتاه مدت تفسیر می‌کنند تا تعهد عاشقانه. این مطالعه بر اساس کارهای Daniel Kruger، از دانشگاه Michigan و Jessica Kruger از دانشگاه Buffalo در ایالات متحده است و در مجله علوم تکمیلی روانشناسی Springer منتشر شده است.

در مقایسه با زنان، مردان تمايل بيشتري نسبت به نمایش دادن ثروت خود دارند. این موضوع با نقش معمول آن‌ها به عنوان تامین‌کنندگان هزینه در خانواده، سازگار است و به نظر می‌رسد راهی برای تبلیغ اهداف خود در مورد یک رابطه باشد. در سراسر فرهنگ‌ها، ترجیح زن برای یک شریک خاص در یک زمان مشخص، نشان دهنده نوع مشارکتی است که او در نظر دارد. زمانی که فقط در ذهن خلاصه می‌شود، ویژگی‌های فیزیکی مهم‌تر است، در حالی که ثروت مردان، هنگامی که او تصمیم می‌گیرد که یک شریک زندگی مناسب انتخاب کند که بتواند مایحتاج فرزندانش را فراهم کند، تاثیر گذارتر است.

این مطالعه به بررسی چگونگی تفسیر نمایش ثروت مردان توسط دیگران پرداخته است. دو گروه از دانشجویان دوره کارشناسی، نظرسنجی آنلاین ناشناس را تکمیل کردند. آن‌ها نخست توصیف دو مرد را که اتومبیل خریداری می‌کردند خواندند. پس از آن شرکت‌کنندگان هر شخصیت را در مورد رفتارهای دوستیابی و والدین، علاقه به روابط و جذابیت در نظر دیگران، ارزیابی کردند. هر دو مرد بودجه مشابهی را صرف کردند. یکی با خرید یک ماشین جدید به منظور افزایش امنیت، یک سرمایه گذاری صرفه جویانه انجام داد. دیگر خودروی مورد استفاده را انتخاب کرد و پول باقی مانده را در خریدهای پر سر و صدا مانند رنگ‌های جدید، چرخ‌های بزرگ و سیستم صدایی چشمگیر برای وسیله نقلیه صرف کرد.

ثروتشرکت‌کنندگان مرد و زن هر دو، ارزیابی می‌کنند که مرد با ماشین پر زرق و برق، بیشتر علاقه‌مند به روابط جنسی کوتاه مدت است تا رابطه‌ی عاطفی. او برای تلاش‌هایش برای دستیابی به یک همسر، نمرات بالاتری را به دست آورد، اما نمرات کمتری را برای این که چقدر مایل بود به عنوان یک شریک زندگی سرمایه گذاری کند، کسب کرد. مرد زرق و برق دار برای زنان درمورد روابط جنسی کوتاه مدت، جذاب‌تر بود، اما به عنوان یک شریک مناسب در روابط عاشقانه طولانی مدت، که منجر به ازدواج می‌شوند، تلقی نشد. در این مورد، امتیاز مردی که ماشین باصرفه‌تر را خرید، بسیار بالاتر بود. به طور کلی، او به عنوان یک شریک زندگی خوب، پدر خوب و تامین کننده‌ی هزینه نمرات بالاتری کسب کرد.

سمیه بهمرام


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید