انتشار این مقاله


چرا باید گوشی خود را خارج از اتاق خواب بگذارید؟

خارج کردن گوشی هوشمند از اتاق خوابتان مزایای زیادی دارد. چند تا از آن ها را در این مقاله می خوانیم.

اگر سعی می‌کنید به بی‌خوابی  غلبه کنید، این را نباید ما به شما بگوییم، دراز کشیدن در تخت و خیره شدن به گوشی بهترین راه برای این کار نیست! هم‌چنین اگر آن را به شارژ بزنید و آن‌قدر به شما نزدیک باشد تا بتوانید یک ثانیه آن را بکشید و ویدئوهای مورد علاقه‌تان را نگاه کنید ایده خوبی نیست. اگر می‌خواهید خواب مفید و پرآسایشی داشته باشید، باید آن را بسیار دورتر از این حرف‌ها قرار دهید.

خارج از تخت، خارج از ذهن

اگر شما تلفن هوشمند خود را کنار تخت‌تان طوری می‌گذارید که دست‌تان به آن برسد یا حتی آن را زیر بالش خود می‌گذارید، تنها نیستید. در یک نظرسنجی گالوپ، حدود ۶۳ درصد از آمریکایی‌ها پاسخ دادند که آن‌ها نیز همین کار را انجام می‌دهند. اما شاید باید آن عادت را بازبینی بکنیم. در تحقیقی که سال ۲۰۱۸ در “کامپیوترها در رفتار انسانی” منتشر شد، افرادی که تلفن‌های هوشمند خود را در هنگام خواب در اتاقی دیگر نگهداری می‌کنند از مزیت‌های بسیار بیش‌تری لذت می‌برند.

نیکولا هیوز نویسنده الهام گرفت تا به این موضوع از طریق رفتار تلفن هوشمند خودش نگاه کند. پس از اینکه او اولین آیفون خود را گرفت، گوشی او آرام آرام شروع کرد به گرفتن دغدغه روحی بیشتر و بیشتر از وی. یک روز او مقاله‌ای از یک نویسنده خواند که تلاش کرده بود گوشی خود را از اتاقش خارج کند تا تاثیر بزرگی ببیند. پس او مطالعه‌ای  را ترتیب داد تا ببیند این تمرین دقیقا چه مزیت‌هایی دارد.

۹۵ شرکت‌کننده در این مطالعه به دو گروه تقسیم شدند: ۴۹ نفر از آن‌‌ها باید تلفن هوشمند خود را به مدت یک هفته خارج از اتاق خواب قرار می‌دادند، و از ۴۶ نفر بقیه خواسته شد تا مثل همیشه از گوشی‌های خود استفاده کنند.

برای افراد با قانون جدید برای گوشی، نتایج به شدت مثبت بود. حتی پس از یک هفته، آن‌ها بهبود قابل توجهی در میزان خوشحالی و کیفیت کلی زندگی‌شان نشان دادند. آن‌ها حتی علائم کمتری از اعتیاد به تلفن هوشمند نشان دادند. به علاوه، بسیاری از شرکت‌کنندگان گزارش دادند که بهتر خوابیده‌اند، تنش کمتری را تجربه کرده‌اند، و روابطشان را بهتر کرده‌اند. جای تعجب ندارد که ۹۳.۶ درصدشان گفتند که این کار را ادامه می‌دهند.

این مطالعه اولینی نبود که به اثرات تلفن هوشمند روی رفتارهای خواب ما نگاه می‌کرد. ما کاملا تایید کردیم که نوجوانانی که دیر هنگام در شب در وب گشت و گذار می‌کنند و پیام می‌دهند، به احتمال زیاد در معرض کمبود خواب هستند و شیوه‌هایی که آدم تحت کنترل قرار می‌گیرد تا به یک خواب عادی برود به خوبی ثبت شده‌اند. پس اگر گوشی های هوشمند باید دارای حد و حدود باشند، چه چیزی را به جای آن‌ها با خود به اتاق خواب می‌برید؟

کتاب چه طور است؟ کتابی که به شما چیزی بیاموزد بسیار هم بهتر است. با اجتناب از صفحه نمایش‌ها، شما کمک خواهید کرد تا اطمینان حاصل کنید که چرخه خواب‌تان به طور کامل در امان است و این برای سلامت عمومی شما مفید است. مغز به تازگی به روز شده شما چیزی را که کتاب به شما آموخته است به خاطر خواهد سپرد. خوابیدن پس از یادگیری چیزی نو توانایی شما برای به خاطر آوردنش را تقویت می‌کند. با این نوع مزیت، بهتر است که اطمینان حاصل کنید که چیزی که به یاد می‌آورید ارزشمند است، و فقط الگویی ناشی از نادانی نیست.

گلناز بهرامی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید