انتشار این مقاله


اگر می‌خواهید قدرت‌های خود را کشف کنید، این آزمون را انجام دهید

تست ۱۶ شخصیت فرصتی عالی برای فهم بهتر در مورد خودتان است.

نوع شخصیت ما بر هر کاری که انجام می‌دهیم، تاثیر می‌گذارد. برخی از ما اندیشمندان منطقی هستیم، در حالی که دیگران خلاق هستند. شما ممکن است تنهایی را ترجیح دهید، اما ممکن است در یک خانه در میان جمعیت باشید. تا زمانی که خودتان را درک نکنید، هیچ راهی برای درک رویکرد زندگی وجود ندارد و با مشکلات بسیاری مواجه خواهید شد. در صورتی که نمی‌دانید چطور کسی هستید قادر نخواهید بود خودتان روابط و عملکردتان را بهبود بخشید.

تست‌های شخصیت می‌تواند به شما کمک کند تا بجای سخت کار کردن هوشمندانه کار کنید‌. وقتی که خودتان را بشناسید، می‌توانید روابط بین فردی و وظایف مربوط به کار را به بهترین نحو، انجام دهید. انجام آزمون تست شخصیتی می‌تواند به شما در شناسایی نقاط قوت و زمینه‌های بهبود شخصیت کمک کند. این تست ۱۶ شخصیت فرصتی عالی برای فهم بهتر در مورد خودتان است.


بیشتر بخوانید: لکه‌هایی که روانشناسان به بیماران نشان می‌دهند چه معنایی دارند؟


یکی از بهترین چیزها در مورد این آزمون این است که ریشه در یک سنت طولانی مدت برای تجزیه و تحلیل رفتار انسان دارد. بورس تحصیلی کارل یونگ در زمینه درونگرائی و برونسپاری یک بخش برجسته برای این آزمون است.
در دهه ۱۹۴۰، کاترین بریگز و ایزابل مایرز، تست شاخص نشانگر Myers-Briggs را توسعه دادند. این آزمون شخصیتی که به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار گرفته است، از اصول ابتدایی علمی که یونگ برای شناسایی ۱۶ نوع تیپ مختلف شخصیت استفاده می‌کند، استفاده می‌کند.

تست ۱۶ شخصیت شامل عناصر نظریه شخصیت یونگ و مایرز بریگز و مدل پنج عامل (The Big Five) است. صفات شخصیتی پنجگانه برونگرا، توافق، وجدان، روان رنجور و قدرت پذیرش است.

به سوالات پاسخ دهید تا تیپ شخصیتی خود را بیابید

تست ۱۶ شخصیت سؤالاتی را مطرح می‌کند که ذهن، انرژی، طبیعت، تاکتیک‌ها و هویت شما را تحلیل می‌کند. این آزمون می‌تواند به شما در درک اینکه چگونه به محیط پاسخ می‌دهید، احساسات خود را پردازش کنید و تصمیم گیری کنید، کمک کند. این تست همچنین به شما معیاری عینی از میزان اطمینان شما به تصمیمات و توانایی‌هایتان می‌دهد.

تست تمام پاسخ‌ها و درصد‌ها ی مربوط به شما را نه فقط برای تعیین نوع شخصیت، بلکه همچنین نقش‌ها و استراتژی هایی که با احتمال بیشتری برای رسیدن به مقاصد خود استفاده می‌کنید را ارائه می‌دهد.


بیشتر بخوانید: تست قاتل سریالی: تعصب جهانی در برابر آتئیست‌ها


نتایج به صورت حیرت انگیزی دقیق است

من تست ۱۶ شخصیت را انجام دادم، و نتایج من را به T توصیف کرد. در گذشته چند آزمون شخصیتی از جمله Myers-Briggs و Colors True را انجام دادم که هر یک بخشی از جنبه‌های شخصیت من را نشان داد. من از بینش جدیدی که توانستم، با توجه به این که چند آزمون شخصیتی را انجام داده بودم، بدست آورم، شگفت زده شدم.

شخصیت من به عنوان “مدافع” طبقه بندی شده است، نقش من “دیپلمات” است و استراتژی من “بهبود مستمر” می‌باشد. طرفداران با تمایلات دیپلماتیک تمایل دارند که ایده آلیست باشند که تلاش می‌کنند اقدامات خاصی را انجام دهند تا جهان را به جای بهتری تبدیل کنند. دیپلمات‌ها برای مبارزه با همدلی تلاش می‌کنند. اصلاح کننده‌های دائمی کمال گرا هستند که تلاش می‌کنند تا در اوناع بدنه‌های دانش را استاد شوند.

کمالگرايي من باعث شده است که بتوانم به سطح بالاتري از موفقيت دست يابم، اما اين امر باعث مي‌شود که نسبت به انتقاد حساس باشم. بازخورد ساختاری همیشه خوشایند است، اما اگر اشتباه کنم یا انتقاد شدیدی نسبت به من شود، تمایل دارم زمان و انرژی زیادی را صرف کنم تا مشکل را حل کنم و همه را راضی نگه دارم. تست ۱۶ شخصیت نشان داد که من برای کاری مناسب هستم که فرصتی برای حل مشکلات و رهبری گروه به من ارائه می‌دهد. نوع شخصیت من برای کار در محیط شرکت مناسب نیست، اما برای انجام کار خود در زمینه‌ای که دوست دارم، می‌توانم به دیگران کمک کنم و مناسب هستم. این تست درباره تاریخچه رهبری و مسیر شغلی من توضیح می‌دهد.

چرا این آزمون بهتر از سایر آزمون‌های شخصیتی است؟

چیزی که من در مورد این آزمون پیش بینی نکردم این بود که باعث شد در مورد افرادی که با من کار می‌کنند فکر کنم. اگر شما یک رهبر هستید یا با یک تیم کار می کنید، کارکنان و همکارانتان برای انجام این آزمون تشویق کنید. این آزمون به شما کمک خواهد کرد که سبک کار و شایستگی خود را درک کنید تا بتوانید آنها را در نقش‌هایی قرار دهید که در آن‌ها احتمالا عالی‌تر هستید.

تست ۱۶ شخصیت کمتر از ۱۲ دقیقه طول می‌کشد، ثبت نام لازم نیست و رایگان است. وقتی تست را کامل می‌کنید، یک تجزیه و تحلیل جامع در مورد شخصیت‌تان دریافت خواهید کرد. این یک نسخه حق بیمه است که به شما یک گزارش طولانی و اطلاعات بیشتری در مورد راه‌هایی می‌دهد که می‌توانید خود را بر اساس شخصیت منحصر به فرد خود، بهبود بخشید. من توصیه می‌کنم از نسخه رایگان استفاده کنید، و اگر دوست دارید، می‌توانید آن را ارتقا دهید.


کلیک کنید، تست ۱۶ شخصیت را انجام دهید، و چیز جدیدی در مورد خودتان بفهمید.


زهرا اکبرزاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید