انتشار این مقاله


چگونه زندگی بهتر می‌شود؛ سپاسگزار باشید

برای هر چیز کوچک تشکر و قدردانی کنید.

فصل بیست و سوم از کتاب How life works | اثر Andrew Matthews

سپاسگزار باشید

اگر تابحال تنها جمله‌ای که در کل زندگیتان استفاده کرده‌اید سپاسگزارم باشد، این کافی خواهد بود.

Meister Eckhart –

زمانی که کودک بودم مدام به این فکر می‌کردم که برای خدا چه اهمیتی دارد که ما شکر می‌کنیم یا نه؟ چرا هنگام غذا خوردن باید خدا را شکر کنیم؟ دعای قبل از خواب برای چیست؟ خدایا از تو سپاسگزارم به خاطر داشتن پدر و مادر و رختخواب گرمی که دارم. چرا قدردانی کردن اینقدر اهمیت دارد؟!

چرا ابراهیم، زرتشت، عیسی مسیح یا مادرم همه و همه به من می‌گویند که سپاسگزار باشم؟ چرا مردمان زیادی وقت خود را برای نوشتن سپاسگزاری‌ در دفترهایشان صرف می‌کنند؟

به این دلیل که سپاسگزاری شما را تغییر می‌دهد! هیچ راه سریعتری از قدردانی کردن وجود ندارد تا بتواند موجب افزایش ارتعاشات شما گردد. قدردانی سریع‌ترین مسیر ممکن برای شماست.

هرچه بیشتر این احساس را که “هرچه می‌خواهم دارم” داشته باشید، بیشتر و بیشتر هرچه را که بخواهید به دست می‌آورید. قدردانی کردن به اندازه‌ی عبادت کردن اهمیت دارد.

سپاسگزاری را چگونه تمرین می‌کنید؟ در اینجا یک سری نکات ساده گفته خواهد شد که حتی کودک شش ساله‌ نیز می‌تواند انجام دهد.

هر شب: وقتی که برای خواب به رختخواب می‌روید، کل روز خود را مرور کنید و فهرستی از چیزهایی که بخاطرشان سپاسگزار بودید تهیه کنید. خانواده، دوستان، نور آفتاب، دارو، خوشبو کننده، لپ تاپ، پرواز امن، ناهارعالی، شادمان بودن در کنار همسایه‌یتان، پیاده روی با سگتان، ستاره‌ها و…

هر صبح: بخاطر یک روز بیشتر سپاسگزاری کنید.

دفترچه‌ی یادداشتی برای قدردانی داشته باشید. فهرستی از تمام چیزهایی را که به خاطرش سپاسگزار هستید تهیه کنید و مداوم به لیست آن اضافه کنید.

تابلوی قدردانی تهیه کنید: من تابلویی روی میزم دارم. این تابلو با تقریبا ۵۰ عکس از اعضای خانواده و دوستانم که آن‌ها را بسیار دوست دارم پر شده است؛ عکس‌هایی که من و جولی در آن‌ها بسیار خوشحال بودیم، قسمت‌های برجسته‌ای از تعطیلات و رخدادهایی که برایم خوش یمن هستند گرد آورم. من هرروز به این تابلو نگاه می‌کنم و به خودم می‌گویم: “من خیلی خوش شانس هستم.”

تهیه‌ کردن تابلوی قدردانی کاری بسیار لذت بخش است. کلید کار اینجاست: هر دفعه که به آن‌ها نگاهی می‌اندازید مطمئن باشید که خواهید گفت: “من خیلی خوشبختم” نه اینکه بگویید: “چقدر خوشبخت بودم!”

برای هر چیز کوچکی که هست تشکر و قدردانی کنید؛ هر چیزی که باعث شادی و لذت شما می‌شود، سگی که بازی می‌کند، یک بطری آب تمیز، آغوشی از طرف همسرتان…سپاسگزارم را بی‌صدا بگویید و این را به یک عادت تبدیل کنید. اگر غریبه‌ای به شما لبخند بزند متشکسپاسگزارم را بی‌صدا بگویید، اگر ورشکسته‌اید و یک دلار پول بدست می‌آورید بگویید متشکرم. سپاسگزاری کردن حتی برای چیزهای کوچک، شما را به فرد جذب کننده‌ای تبدیل خواهد کرد که چیزهایی خوب بیشتری را جذب می‌کند.

 وقتی که کارها خوب پیش نمی‌روند: از خودتان بپرسید در این رخداد چه حسن نهفته‌ای وجود دارد؟ اگر نتوانستید چیزی پیدا کنید در هر صورت بگویید: سپاسگزارم! هیچ نظری ندارم که این وضعیت چه حسنی دارد اما پیشاپیش سپاسگزارم…

یکبار که باور کنید قدردانی‌ کردن زندگیتان‌ را چقدر تغییر می‌دهد شما تبدیل به قهرمانی در قدردانی کردن خواهید شد!
یکبار که باور کنید هیچ چیز تصادفی وجود ندارد و هر اتفاقی به شما کمک می‌کند، برای هر چیز کوچکی هم سپاسگزاری خواهید کرد. در این لحظه است که دنیا برای شاد کردن شما دست به کار می‌شود.

مخلص کلام

اکثریت مردم می‌گویند: زمانی که خوشحال هستم در آن صورت شکرگزار خواهم بود” اما افراد شاد می‌گویند: وقتی که شکرگزار هستم شادتر خواهم بود.

پونه تیزفهم


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید