انتشار این مقاله


کوری به خاطر پاک نکردن ریمل!

براساس گزارشی جدید پاک نکردن ریمل برای زنی استرالیایی دردرسرهای جدی‌ای را در پی داشته است.

بر اساس گزارشی جدید، زنی در استرالیا که عادت نداشت ریملش را پاک کند دچار مشکلات جدی چشمی شده است که می‌تواند منجر به نابینایی وی شود. براساس این گزارش که در ماه می در ژورنال Ophthalmology منتشر شد، زنی ۵۰ ساله به دلیل حس ناخوشایندی که به او می‌گفت چیزی در چشمش است به پزشک چشم مراجعه کرد. این زن تایید کرده است که بیش از ۲۵ سال به مقدار زیادی ریمل استفاده می‌کرده و پاک کردن آرایشش را جدی نمی‌گرفته است. او در گفتگو با Daily Mail گفته است:

من عادت کرده بودم که به مقدار زیاد آرایش کنم و آن را پاک نکنم.

زمانی که پزشک قسمت داخلی پلک‌های این زن را بررسی کرد متوجه شد که توده‌هایی با رنگ تیره زیر ملتحمه (ملتحمه غشای شفافی است که داخل پلک و قسمت سفید چشم را می‌پوشاند) بیمار وجود دارد. به گفته این گزارش، بعضی از این توده‌ها حتی شکسته بودند و بر روی سطح ملتحمه پخش شده بودند. مشکلات چشمی این خانم مربوط به کانژاکتیویت (التهاب ملتحمه) و تخریب قرنیه بود.

لینچ گفت:

این توده‌ها در قمست‌های بسیار عمقی قرار داشتند به طوری که این ذرات بر روی یکدیگر ساخته می‌شدند…من خیلی احساس ناراحتی می‌کردم. پلک‌هایم ورم کرده و سنگین شده بود چرا که برای مدت زمان طولانی اقدامی برای درمانش انجام نداده بودم.


بیشتر بخوانید:


پاک نکردن ریمل

پزشک لینچ، دکتر دانا روبایی که جراح چشم و استاد ارشد بالینی دانشکده پزشکی دانشگاه سیدنی است به Daily Mail گفت: این توده‌های تیره‌رنگ در زیر پلک خانم لینچ حاصل تجمع ذرات ریمل بودند. به گفته روبایی، خطر عفونی شدن چشم لینچ وجود داشت که در موارد نادری می‌تواند به کوری ‌انجامد.

روبایی اضافه کرد:

شما در رابطه با پاک کردن ریمل باید با وسواس عمل کنید.

براساس Daily Mail، طی عملی ۹۰ دقیقه‌ای این توده‌ها از پلک لینچ خارج شدند اما او باز هم اسکارهایی دائمی بر روی پلکش دارد.

فرشته باقری


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید