انتشار این مقاله


۷ کاری که می‌توانید پس از مرگ انجام دهید!

برنامه‌هایی برای پس از مرگ وجود دارد؛ از جمله، روش‌هایی که ممکن است شانس زندگی ابدی به روش دیجیتالی را به شما بدهد.

در آینده بسیاری از جنبه‌های زندگی ما تغییر خواهد کرد. ماشین‌های پرنده، زندگی روی مریخ و گونه‌های منقرض شده‌ای که دوباره به حیات باز می‌گردند. هیجان‌انگیز است، نه؟ و البته باید تا می‌توان از زندگی لذت برد زیرا تنها نکته غیرقابل تغییر (احتمالاً!) این است که نهایتاً زندگی همه‌ی ما پایان خواهد یافت.
اما شاید در آینده‌ی مدرن روش‌هایی به جز شیوه‌ی سنتیِ دفن شدن در عمق ۶ پایی زمین وجود داشته باشد. زیرِ زمین، بدن شما متلاشی شده و میزبان میکروارگانیسم‌ها خواهد شد. و نهایتاً تنها چیزی که باقی خواهد ماند توده‌ای از استخوان‌های فسیل شده است. به نظر تکان دهنده می‌آید و احتمالاً خوشایند همه نباشد! خوشبختانه اکنون سال ۲۰۱۸ است و اگر احیاناً به دیار باقی بشتابید برنامه‌های بی‌شماری برای پس از مرگ وجود دارد؛ از جمله، روش‌هایی که ممکن است شانس زندگی ابدی به روش دیجیتالی را به شما بدهد. ۷ کاری که می‌توانید پس از مرگ انجام دهید:

۱. پرتاب شدن به فضا

فرستادن خاکستر باقیمانده بدن به فضا در آمریکا به یک روند پر طرفدار تبدیل شده است. این کار به کمک بالون‌هایی صورت می‌گیرد که باقیمانده بدن را تا ارتفاع تقریباً ۲۴٫۰۸۴ متری، به فضا می‌فرستند. کمپانی Mesoloft  یکی از چندین بنگاه متخصص در این زمینه است که تلاش دارد شما را برای فرستادن خاکسترتان به آسمان متقاعد کند؛ اما چرا؟

مدیر عامل Mesoloft، Alex Clements، پاسخ ساده‌ای دارد:

به نظرم مر‌دم از قرار گرفتن در جعبه‌های چوبی در زیر مین خسته شده‌اند.

زمانی که بالون به ارتفاع مورد نظر رسید، یک ربات آردینو خاکسترهای شما را در اتمسفر رها می‌کند و همزمان ویدیو کوتاهی را نیز برای خانواده و دوستان‌تان، جهت مجلس ترحیم، ضبط می‌کند.

۲.آرامش ابدی در معبد نوین بودا

مراسم ترحیم در ژاپن به شدت پر هزینه می‌باشد، اما آرامگاه نوینِ Ruriden در معبد بودایی Koukokuji در توکیو، روش مقرون به صرفه‌تری را پیشنهاد می‌دهد: یک قفسه برای خاکسترهای باقیمانده به همراه یک‌ مجسمه‌ی LED  بودا!

بر اساس آمار، بیش از ۲۰۰۰ از این مجسمه‌ها روی یک دیوار بزرگ قرار دارد. به کمک سیستم کارت هوشمند، ملاقات کنندگان می‌توانند اطلاعاتی را درباره عزیزان مرحوم خود ذخیره کرده و‌ مجسمه بودای نمادین آن‌ها را روشن کنند.
قیمت پایه هر قفسه ۶٫۶۰۰ دلار بوده و هزینه سالانه آن ۸۰ دلار می‌باشد. این مبلغ در مقابل هزاران دلاری که برای یک مراسم سنتی ترحیم در ژاپن لازم است، مناسب به نظر می‌آید. و حتی معبد بودا می‌تواند یک ربات Pepper  را برای خواندن مانتراهای بودایی استخدام کند!


بیشتر بخوانید: 


۳. اجزا باقیمانده خود را به الماس تبدیل کنید

فرایند به دست آوردن الماس بسیار سخت و طاقت‌فرساست: استخراج از معدن، خالص سازی، فروش، برش و نهایتاً تبدیل این قطعه‌ی درخشان به جواهر. بنابراین بی دلیل نیست که الماس بسیار ارزشمند است. اما انتخاب‌های دیگری نیز وجود دارد. برای مثال مویزنیت کریسنال مصنوعی است که به اندازه الماس درخشندگی دارد. و اکنون شما نیز می‌توانید مانند الماس بدرخشید! (البته بدن مرده‌ی شما)
خاکسترهای باقیمانده بدن شما می‌تواند تحت فشار یک دستگاه صنعتی ۱۳۰۰۰ پوندی به الماس تبدیل شود. براساس LifeGem، تنها شرکت مدعی تولید الماس در آمریکا، در این فرایند کربن‌های استخراج شده از خاکستر باقیمانده بدن در برابر گرمای بسیار بالایی قرار گرفته و سپس در یک دستگاه مخصوص ساخت الماس فشرده می‌شود. پس از برش و جلا، توسط یک قلم لیزری علامت مخصوص و انتخابی هر فرد روی آن ثبت می‌شود.

۴. به شکل یک صخره مرجانی به زندگی ادامه دهید

اگر قصد دارید بدن‌تان هدف مفیدتری داشته باشد می‎‌توانید از اکوسیستم حساس زیردریا محافظت کنید، یا به عبارتی تبدیل به یک توپ مرجانی شوید! این توپ تقلیدی از مواد صخره‌های مرجانی است و شرایطی برای زندگی موجودات دریایی فراهم می‌کند.


Eternal Reefs (مرجان‌های جاودان)،کمپانی مسئول این کار، یک مخلوط بتنی خاص را با خاکستر باقیمانده از بدن شما ترکیب می‌کند. زمانیکه این ترکیب در دریا رها می‌شود موجودات دریایی روی آن ساکن شده و این توپ مرجانی یک زیستگاه کامل را برای آن‌ها فراهم می‌کند.

۵. اجازه دهید قارچ‌ها بدن مرده‌ی شما را مصرف کنند

اگرچه به نظر خوشایند نمی‌آید اما بدن درحال تجزیه یک محیط طبیعی با مواد مغذی فراوان است. اما پمپاژ فرمالدهید به بدن و استفاده از مواد غیرقابل تجزیه در داخل یک جعبه ترکیب خطرناکی را ایجاد می‌کند که ممکن است تا قرن‌ها تجزیه نشود.
Jae Rhim Lee، هنرمند و مدیرعامل Ceoio، روشی را طراحی کرده است که نسبت به تدفین سنتی غرب، بیشتر به نفع محیط زیست است. او جامه‌ی خاکسپاری ابدی را اختراع کرده است، یک دست لباس کامل که امکان رشد قارچ‌ها را، به خصوص برای تجزیه مو، پوست و ناخن‌ها، فراهم می‌کند. اسپورهای این قارچ‌ به داخل لباس تزریق شده و سرعت تجزیه را به طور چشمگیری افزایش می‌دهند.

۶. در یک جزیره شناور دفن شوید

اگر خاکسپاری در خارج از شهر از نظر شما از مد افتاده است، به سفر به هنگ کنگ فکر کنید. در هنگ کنگ می‌توانید در ابدیت شناور دفن شوید! یک قبرستان دریایی که برای مقابله با تعداد زیاد و رو به رشد اجساد طراحی شده بود.
اگرچه هم اکنون جزیره‌ی ابدیت شناور عملاً قابل استفاده نیست اما قادر است ۳۷۰۰۰۰ نفر را در خود جا دهد. شرکت مهندسی لندن و هنگ کنگ مسئول این پروژه هستند.

۷. به صورت دیجیتالی رستاخیز شوید

تا کنون تمام موارد مطرح شده درمورد بدن فیزیکی شما بود، اما ذهن چطور؟ آپلود کردن آگاهی یک شخص روی اینتروب همچنان یک ایده‌ی علمی-تخیلی است. با اینکه احیا کردن ذهن از طریق تکنولوژی هم اکنون ممکن نیست، اما با تشکر از هوش مصنوعی، به جای آن می‌توان یک نسخه از شما را که همانند شما رفتار می‌کند (یا حداقل تایپ می‌کند!) طراحی کرد.

کمپانی‌هایی مانند Fenix Begravning، از الگوریتم‌های پیچیده‌ی هوش مصنوعی برای طراحی هویت تعاملی دیجیتال (براساس شخصیت شخص فوت شده)، استفاده می‌کنند. یک هویت شبح‌وار که شنیدن صدای شخص را ممکن می‌کند.
در حال حاضر این خودِ دیجیتالی تنها می‌تواند از طریق متن ارتباط برقرار کند اما Fenix امیدوار است آن را تا مرز گفتگوی شفاهی گسترش دهد. این الگوریتم اطلاعات خود را از شبکه‌های اجتماعی، چت‌ها و حتی ایمیل‌های شخص فوت شده دریافت می‌کند.

شما کدامیک از موارد را انتخاب می‌کنید؟ بهتر است عاقلانه‌تر تصمیم بگیرید زیرا این انتخاب واقعاً مسئله مرگ و زندگیست!

مهشید دهقان


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید