انتشار این مقاله


علت بیماری پارکینسون بی‌ارتباط با ویروس‌ها نیست

ویروسی که باکتری‌های “خوب” روده را از بین می‌برد، می‌تواند موجب پارکینسون شود.

ویروسی که باکتری‌های “خوب” روده را از بین می‌برد، می‌تواند علت بیماری پارکینسون باشد. این حمله‌ی ویروسی احتمالاً باعث زنجیره‌ای از واکنش‌های منتهی به آسیب عصبی می‌شود که از سیستم گوارشی تا مغز پیش می‌روند. بیماری پارکینسون اختلالی پیش‌رونده است که موجب اختلالات حرکتی و لرزش غیرارادی می‌گردد. باورها بر آن است که اساس بیماری، مرگ سلول‌های عصبی مغز در اثر عدم پیچ‌خوردگی صحیح پروتئینی به نام سیکنولین می‌باشد. این پروتئین در فیبرهای عصبی وجود دارد.

با این که پارکینسون به عنوان یک اختلال مغزی شناخته می‌شود، تحقیقات اخیر مدعی آنند که عدم پیچ‌خوردگی صحیح پروتئین در اعصاب روده آغاز شده و دومینووار تا فیبرهای عصبی مغز پیش می‌رود. George Tetz از مؤسسه‌ی میکروبیولوژی انسانی نیویورک معتقد است میکروب‌های روده در این امر دخالت دارند. تیم او با بررسی میکروب‌های روده‌ی ۳۱ بیمار مبتلا به پارکینسون و ۲۸ فرد سالم متوجه شد عمده‌ترین تفاوت مربوط به فراوانی باکتری‌های مربوط به لبنیات هم‌چون گونه‌های لاکتوکوکوس و ویروس‌های مهاجم آن‌هاست. این ویروس‌ها که باکتریوفاژ نامیده می‌شوند، به باکتری‌ها حمله کرده، در داخل آن‌ها تکثیر شده و با از بین بردن باکتری از درون آن خارج می‌شوند. در بیماران مبتلا به پارکینسون این ویروس دو برابر سایرین وجود داشته و لاکتوکوکوس تنها یک‌دهم افراد طبیعی بود.


مقاله‌ی مرتبط: بیماری پارکینسون در روده آغاز می‌شود؟


با احتمال قریب به یقین، این مشاهده چیزی بیش از یک تصادف است.

تفاوت‌های مذکور نمی‌توانسته در اثر داروهای پارکینسون به وجود آمده باشد؛ چرا که بیماری تمامی بیماران تحت مطالعه اخیراً تشخیص داده شده و درمان‌شان شروع نشده بود. با این وجود، یافته‌ها صریح نیستند. به عنوان مثال، سال گذشته تیم دیگری با استفاده از تکنیکی متفاوت، همین میکروبیوم را مطالعه کرد. آن‌ها تفاوت را در گونه‌های دیگری غیر از لاکتوکوکوس یافتند. از این رو، مشخص نیست تغییرات میکروبی موجب آسیب عصبی منتهی به پارکینسون می‌شوند یا این که پیامد پارکینسون هستند! یافته‌های مطالعه هفته‌ی گذشته در کنفرانس میکروبی ASM در آتلانتا، گرجستان، ارائه گردید.

مهدیه وظیفه


نمایش دیدگاه ها (1)
  1. معرفی کتاب:

    زیر بنای همه امراض :

    امراض اساسی و مقدماتی وجود آدمی عبارتند از : حرص، دروغگویی، ریاکاری، انکار حقایق، هرزگی، خشم، حسد، بی حیایی، ترس دائم، دلهره مستمر، و امثالهم. اینها زیر بنای همه امراض بشری هستند مثل بیماریهای دستگاه گوارش، کبد، کلیه و قلب وعروق وبیماریهای خون مثل چربی و قند وامراض جلدی و جنسی و تا بیماریهای حاد روانی مثل وسواس و اسکیزوفرنی و نسیان و غیره.

    استاد علی اکبر خانجانی

    کتاب مبانی روانشناسی عرفانی ص ۵۹

دیدگاهتان را بنویسید