انتشار این مقاله


کمک‌ به مصرف‌کنندگان هروئین برای داشتن فرزندانی سالم‌تر

دارو‌های نالترکسون به عنوان دارویی جهت کاهش خطرات همراه با مصرف هروئین در طول بارداری شناخته شده است.

امن‌ترین راه درمانی برای زنان باردار وابسته به مصرف هروئین توسط محققانی از دانشگاه استرالیای غربی مورد بررسی قرار گرفته است.

دارو‌های نالترکسون به عنوان دارویی جهت کاهش خطرات همراه با مصرف هروئین در طول بارداری  شناخته شده است. نالترکسون در برابر اثرات مواد مخدر مانند هروئین مقابله می‌کند. این دارو باعث جلوگیری از افزایش خطرات و ادامه سرخوشی حاصل از مصرف مواد می‌گردد.

دکتر Erin Kelty، کسی که این مطالعه را رهبری می‌کند، می‌گوید:

در حال حاضر متادون شایع‌ترین درمان برای زنان باردار وابسته به هروئین است.

در حالی که این شرایط می‌تواند تثبیتی برای برخی از زنان باشد تا زندگی خود را عوض کنند و هروئین را ترک کنند؛ متادون می‌تواند با برخی از مشکلات مشابه با اعتیاد هروئین همراه باشد. مانند علایم ترک اعتیادی که در کودک به دنیا آمده مشاهده می‌شود.


مقاله مرتبط: اعتیاد به هروئین در دوران بارداری


در ادامه Erin می‌گوید:

نالترکسون قدرت بالقوه‌ای برای بهبود در سلامت کودکان متولد شده از زنان وابسته به هروئین دارد. در هر ۲۰۰ تولد در ایتالیا، بک مورد مربوط به مادرانی است که هروئین یا داروهای دیگر مخدر را در طی دوران بارداری مصرف کرده‌اند.

استفاده از هروئین و یا دیگر مواد مخدر در دوران بارداری می‌تواند آسیب‌های جدی برای جنین در حال رشد ایجاد کند. از جمله این آسیب‌ها می‌توان به سقط جنین، به دنیا آمدن جنین مرده، وزن کم هنگام تولد نوزاد و علایم ترک اعتیاد به دنبال تولد اشاره کرد.

در این مطالعه، درمان با نالترکسون بهبود وزن هنگام تولد را نشان می‌داد. علاوه بر آن این درمان منجر به کاهش علایم ترک اعتیاد نوزاد می‌شود. درمان با نالترکسون طول مدت بستری بیمارستانی پس از تولد را نیز در مقایسه با متادون کاهش می‌دهد. در این روش درمانی برخلاف نوزادان درمان شده با متادون، در طول ماه اول زندگی هیچ گونه افزایش یا نقصی در تولد وجود نداشت.

این تحقیق در مجله Drugs منتشر شده است.

نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید