انتشار این مقاله


قرص ضد بارداری مردانه و کنترل بارداری برابر

قرص ضد بارداری مردانه می‌تواند رایج شود ولی آیا مردان مسئولیت قبول خواهند کرد؟

قرص ضد بارداری مردانه می‌تواند رایج شود ولی آیا مردان مسئولیت قبول خواهند کرد؟

قرص ضد بارداری مردانه می‌تواند راه حلی برای حل معضل کنترل بارداری برابر باشد. اما به طور اساسی این روش به درد فردی می‌خورد که در قبال کنترل بارداری مسئولیت قبول می‌کند.

خوشبینی‌های جدیدی درباره چشم انداز استفاده از قرص ضد بارداری مردانه وجود دارد. در این باره آزمایش هیجان انگیزی ترتیب داده شد که به میمون‌ها قرص‌ فلج کننده اسپرم می‌دادند. این قرص‌ها هیچ گونه عوارض جانبی اثبات شده‌ای برای میمون نداشتند.

چیزی که به مصرف روتین مردان نزدیک‌تر است، یک ژل هورمونی می‌باشد. این ژل که روزانه باید به محل بازوها و شانه‌ها مالیده شود، با محدود کردن مقدار تستوسترون تولیدی در بیضه‌ها، تولید اسپرم را کاهش می‌دهد. کارآزمایی‌های بالینی مهمی که قرار است امسال انجام شوند، شامل ۴۲۰ زوج در شش کشور می‌شوند. فاصله تا یک قرص هورمونی که از کارآزمایی‌های بی‌خطری سربلند بیرون آمده نیز زیاد نیست. این اخبار جلب توجه می‌کند؛ چون تلاش برای دستیابی به یک قرص مردانه، به نهنگ سفید جنبش‌ پیشگیری از بارداری بدل شده است: بسیار گریزان است و به نظر می‌آید وقتی هم که به آن نزدیک می‌شویم، به چنگ نمی‌آید.


مقالات مرتبط: 

عمل وازکتومی

قرص کنترل بارداری این بار برای مردان

کنترل هورمونی مردان به منظور جلوگیری از بارداری


اما با افزایش امید به پیشرفت، نباید نارضایتی زنان در مورد پیشگیری از بارداری هورمونی و سابقه بد مردان در تقسیم وظیفه کنترل بارداری را نیز فراموش کرد. هر روز زنان بیشتر از قبل بیخیال مصرف قرص‌ها می‌شوند. براساس نظرسنجی اخیر که در دنیا منتشر شد، ۷۰ درصد زنان جوان به طور کامل مصرف این داروها را ترک کرده‌اند یا در نظر دارند که ترک کنند.

قرص ضد بارداری مردانه و کنترل بارداری برابر

نگرانی در مورد عوارض جانبی دلیل اصلی این موضوع است. در حالی که آخرین آزمایش در مورد قرص ضد بارداری مردانه هورمونی به دلیل گزارش‌های متعدد از عوارض جانبی مضرر آن متوقف شد، زنان به مدت طولانی در معرض عوارض مختلف و اغلب خسته کننده این داروها قرار دارند. از این عوارض می‌توانند شامل حالت تهوع، افزایش وزن، حساس شدن پستان و کاهش قدرت جنسی شوند. هر چند زنان سالانه به طور معمول گزارشی از ارتباط بین افسردگی و داروی ضدبارداری ارائه می‌دهند، این اطلاعات تا سال ۲۰۱۶ در دست نبود.


مقالات مرتبط: 

قرص‌های کنترل حاملگی باعث افزایش خطر سکته مغزی می‌شوند

قرص‌های ضدبارداری و عادت ماهانه 

پیشگیری از بارداری

امین فضلی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید