انتشار این مقاله


محققان از واکسن HPV برای درمان بیمار مبتلا به سرطان پوست استفاده می‌کنند

شواهد نشان می‌دهد که ویروس پاپیلومای انسانی نقش مهمی در ایجاد برخی از انواع سرطان پوست از جمله SCC دارد.

کارسینومای سلول سنگفرشی، دومین سرطان شایع پوست است. شواهد نشان می‌دهد که ویروس پاپیلومای انسانی نقش مهمی در ایجاد برخی از انواع سرطان پوست دارد.

دو سال پیش، زنی ۹۷ ساله که ساق پای راستش با تومورهای سلول سنگفرشی پوشیده شده‌بود، به ملاقات متخصص پوست، Anna Nichols، در مرکز جامع سرطان Sylvester رفت. جراحی، برای مراقبت از اکثر بیماران مبتلا به سرطان پوست، معمول و متعارف است.


مقاله مرتبط: محققان به دنبال بهتر کردن تشخیص سرطان پوست بدون رنگدانه ملانین هستند!


دکتر نیکلاس، استادیار دانشکده پزشکی میلر از دانشگاه میامی، گفت:

او به دلیل تعداد و اندازه‌ی تومورهایش، نامزد جراحی نبود و به خاطر همین دلایل، نامزد رادیوتراپی هم نبود.

دکتر نیکلاس گزارش خود در مورد این کیس را به طور آنلاین در روز ۳ ژوئیه در JAMA Dermatology منتشر کرد.

در سال ۲۰۱۷، گزارشِ کیسی از دکتر نیکلاس نشان داد که واکسن HPV (گارداسیل) تعداد سرطان‌های جدیدِ سلول‌های بازال و سنگفرشی پوست را در دو بیمار کاهش می‌دهد. Tim Ioannide، پزشک و عضو هیئت داوطلبانه در دانشگاه میامی، استفاده از واکسن را به عنوان درمانی off-label، با تزریق مستقیم به تومورها، پیشنهاد کرد.

از آنجایی که بیمار او گزینه‌ی دیگری نداشت، دکتر نیکلاس این درمان را به او پیشنهاد داد. این یک کاربردِ “off-label” نامیده می‌شود زیرا گارداسیل فقط برای پیشگیری از سرطان‌های دهانه رحم، مقعد، مادگی و واژن که ناشی از ویروس پاپیلومای انسانی باشد، تایید شده‌است. استفاده به صورت off-label: استفاده از شیوه‌های درمانی که هنوز به طور کامل تایید نشده‌اند.

دکتر Ioannides گفت:

من فکر می‌کنم ما انتظاراتی واقعا منطقی و اطلاعات خوبی داشتیم که در واقع قصد داریم حداقل به بیماران آسیبی نرسد و احتمالا منافع بیماران را فراهم کند. من فکر می‌کنم برای دستیابی به این نوع نتیجه در چنین بیمار پیشرفته‌ای، فراتر از انتظارات ما بود.

این بیمار برای اولین بار دو دوز از واکسن ۹ ظرفیتی HPV را از بازویش به مدت شش هفته‌ی مجزا دریافت کرد. چند هفته بعد دکتر Nichols چندین تزریق را به طور مستقیم انجام داد اما همه‌ی آن‌ها تومورهای بیمار نبودند. تزریق‌های مستقیم داخل توموری چهار بار در ۱۱ ماه انجام شد.


مقاله مرتبط: واکسن سرطان: درمانی جدید برای انواع سرطان‌ها


دکتر Nichols گفت:

همه تومورهای او، ۱۱ ماه پس از اولین تزریق مستقیم به تومور به طور کامل رفع شده و او هیچ عودی نداشته‌است. از زمان شروع درمان، حدود ۲۴ ماه می‌گذرد.

آن‌ها تصمیم گرفتند این روش را امتحان کنند که موثر هم بود و همه‌ی تومورها را از بین برد. این بیمار در انتظار جشن تولد ۱۰۰ سالگی‌اش در پاییز است.

نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید