انتشار این مقاله


روانشناسی رنگها: طرز لباس پوشیدنتان بر موفقیت کاری شما تاثیر گذار است!

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید رنگ لباس‌هایی که می‌پوشید در نظر دیگران چگونه درک می‌شوند؟

اگر تصادفا به کمد لباس‌هایتان نگاهی بیاندازید، خواهید دید که لباس‌هایتان از یک الگوی طرح رنگی دنبال می‌شود؛ خواه عمدی بوده باشد یا غیر عمدی! اکثر مردم در هنگام خرید تمایل به رنگ خاصی دارند. بعضی‌ها ممکن است سادگی یک کمد لباس پر از لباس‌های سیاه را دوست داشته باشند در حالی که دیگران شاید ترجیح دهند که لباس هایشان را با رنگ پوست یا چشمشان ست کنند اما آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید رنگ لباس‌هایی که می‌پوشید در نظر دیگران چگونه درک می‌شوند؟ چقدر با روانشناسی رنگها آشنایی دارید؟


مقاله‌ی مرتبط: زمانی که لباس‌ها، خلق‌وخوی افراد را نشان می‌دهند!


چیزی که شما می‌پوشید بر چگونگی دید دیگران نسبت به شما تاثیر دارد و این موضوع مخصوصا در محل کار شما کاملا صادق است. رنگ‌هایی که می‌پوشید ناخودآگاه با ویژگی‌های روان شناختی ارتباط پیدا می‌کنند؛ همانطور که Angela Wright ، مالک Color Affects، شرکت مشاوره‌ای و نویسنده کتاب راهنمای مبتدی برای روانشناسی رنگ، به آن اشاره دارد. با کاربرد و استفاده‌ی درست از رنگ‌ها شما می‌توانید در طول روز کاری خود به عنوان فردی قابل دسترس، با اعتماد به نفس یا معتبر و توانا در بین همکارانتان جلوه کنید. در نظر بگیرید که چگونه می‌خواهید همکاران و مشتریانتان شما را درک کنند، سپس لباس خود را با توجه به این نکات انتخاب کنید.

توانا و جدی

برای چندین دهه است که رنگ سیاه به عنوان نماد در لباس‌های رسمی شناخته شده است. چرا وقتی می‌خواهید به جلسه‌ای بروید، با ارباب رجوع ملاقات کنید و یا در یک مصاحبه شرکت کنید، به فکر پوشیدن کت و شلوار سیاه رنگتان می‌افتید؟ رنگ سیاه یک ارتعاش قدرتمند و پیچیده از خود دارد، مخصوصا در لاغر و توانا نشان دادن فرد! هیچ رنگی، جدی بودن را بیش از یک کت و شلوار سیاه نشان نمی‌دهد. برای جلوگیری از اینکه لباستان خیلی هم تیره نباشد می‌توانید از رنگ‌های روشنی مثل سفید برای پیراهنتان استفاده کنید.

با اعتماد به نفس و جذاب

قرمز یک رنگ آتشین است و می‌تواند هیجان و احساسات را نشان دهد. اگر می‌خواهید به جلسه‌ای بروید که تمام نگاه‌ها و سرها سمت و سوی شما را بگیرد در آن صورت لباس قرمز به تن کنید. شما از نظر دیگران به طور مستقیم به عنوان فردی جسور و مقتدر جلوه خواهید کرد؛ حتی اگر شما این احساس را نداشته باشید! برای روزهایی که شما نیاز به بالا بردن اعتماد به نفستان دارید رنگ قرمز فوق العاده است. بهترین کاربرد از این رنگ، استفاده از آن در میهمانی‌های شبانه همراه با بکار بردن زیورالات بجا می‌باشد تا شما را فوق‌العاده جذاب نمایان سازد!


مقاله‌ی مرتبط: چگونه اعتمادبه‌نفس خود را افزایش دهیم؟


قابل اعتماد و صادق

وقتی می‌خواهید خود را مطمئن جلوه دهید لباس سفید بپوشید. سفید با تمیزی و کمال همراه است. پوشیدن این رنگ لباس می‌تواند زمانی که به دفتر رئیس خود احضار می‌شوید به نفع شما باشد!

دوستانه

چه کسی رنگ صورتی را دوست ندارد؟ رنگ صورتی موجی از سرزندگی و شادابی را با خود به همراه دارد. بسته به پوست بدن شما، رنگ صورتی در واقع می‌تواند ویژگی‌های شما را تشدید کند و شما را در معرض یافتن خود واقیعتان قرار دهد. ارغوانیِ روشن، مکمل پوست‌های کمی تیره است حال آنکه رنگ صورتی بیشتر در پوست‌های روشن بهتر دیده می‌شود. از سایه‌ای متناسب با لباستان استفاده کنید. اگر در رعایت پوشیدن این رنگ‌ها، همکارانتان با لبخند و تبسم به شما نگاه کردند هرگز تعجب نکنید!

آرامش بخش و تسکین دهنده

اگر یک روز پر استرسی پیش رو داشته باشید، رنگی از طیف آبی بپوشید تا به آرامش اعصاب شما و اطرافیانتان کمک کند. آبی، رنگ آسمان و دریاست؛ رنگی که حس آرامش و صلح با خود به همراه دارد. آبی همچنین یک رنگ لاغری نیز می‌باشد. به منظور جلوه‌ی بهترِ نیم تنه‌ی پایین، طیف تیره‌ای از رنگ آبی را برای پوشیدن انتخاب کنید. در یک دفتر رسمی کسب و کار، سعی کنید تک رنگ بپوشید؛ مثلا یک پیراهن آبی رنگ با شلوار جین تیره بپوشید.

برای اکثر مردم، لباس پوشیدن برای روزِ کاری، یک کار صبحگاهی است. سعی کنید چشم انداز خود را تغییر دهید و در ذهن داشته باشید که چگونه دیگران شما را درک می‌کنند و لباس هر روز خود را با دلیل برگزینید.

اگر با لباس‌های کمدتان بیش از حد احساس راحتی کرده‌اید، سعی کنید به خرید بروید و به طور خاص رنگه‌ایی را انتخاب کنید که به طور معمول نمی‌پوشید و همچنین این رنگ‌ها بتواند روحیه‌ی شما را به نحو مثبت افزایش دهد. اگر دوست دارید تا لباس‌هایتان را خارج از منطقه‌ی خود خریداری کنید، با یک فروشگاه آنلاین اینترنتی در ارتباط باشید تا کالاهای رنگی خودتان را بیابید.

هنگامی که شما هر روز صبح لباس می‌پوشید، فقط به پیش بینی آب و هوا نگاه نکنید. تقویم خود را بررسی کنید و از جلسات کاری، کارهای روزمره و مشتریانی که روز به روز برنامه ریزی شده‌اند، در لباس پوشیدنتان بهره گیرید. با استفاده از این راهنمایی‌های روانشناسی رنگی، به لحظاتی نائل شوید که بتوانید با فرا رسیدن روز کاریتان جشن بگیرید و موفقیت شما در این راه تنظیم شود.

پونه تیزفهم


نمایش دیدگاه ها (1)
  1. واقعا دنیای رنگ ها پیچیده است ولی چی میشه که یه نفر یه رنگ خاص رو دوست داشته باشه هنوز برام سواله آیا یه توجیح منطقی پشت این قضیه هست برای مثال از خودم شما میپرسم شما چطور رنگ مورد علاقتونو انتخاب کردین بر فرض مثال گل بهی آیا انتخاب این رنگ همون اول صرفا خواست خودتون بود که اطرافیانت بهت اینو القا کردن که این رنگ بهت میاد!!

دیدگاهتان را بنویسید