انتشار این مقاله


نتایج متناقض ماموگرافی: چه کاری می توان انجام داد؟

بسیاری از ناهنجاری‌های موجود در ماموگرافی‌های غربالگری که در ماموگرام ها دیده می‌شوند ، ناچیز هستند – به عبارت دیگر ، سرطان پستان نیستند.

جواب سؤال ساده نیست. بسیاری از ناهنجاری‌های موجود در ماموگرافی‌های غربالگری که در ماموگرام ها دیده می‌شوند ، ناچیز هستند – به عبارت دیگر ، سرطان پستان نیستند.

مهمترین مسئله این است که آیا در ماموگرافی دوم هم وجود دارند یا خیر و اگر وجود دارند آن‌ها را با نمونه‌هایی از اولین ماموگرافی بررسی  و مقایسه کنید. این کار برای درک اینکه نگرانی اصلی چیست و برای تعیین اینکه آیا تصویربرداری اضافی مورد نیاز است یا خیر ، لازم است.


مقاله مرتبط: آیا ایمپلنت سینه می‌تواند ماموگرافی را مختل کند؟


 

ممکن است شما به تصاویر ماموگرافی بیشتری – که گاه به آن بزرگنمایی یا فشرده سازی شده گفته می‌شود – یا ارزیابی با سونوگرافی سینه نیاز داشته باشید. بعد از این آزمایشات تصویربرداری اضافی ، رادیولوژیست تشخیص می‌دهد که آیا بیوپسی برای برداشتن نمونه‌ای از بافت برای آزمایش توصیه می‌شود یا خیر.


مقاله مرتبط: تشخیص سرطان پستان در مردان؛ ماموگرافی یا فراصوت؟


 

برای رادیولوژیستی که ماموگرام را می‌خواند و بررسی می‌کند ، بهتر است تا ماموگرافی‌های فعلی و ماموگرافی‌های گذشته شما را داشته باشد تا ارزیابی کند که آیا مشکل قبلی پایدار است یا مشکل جدیدی وجود دارد. برای این کار ممکن است که نیاز باشد از مراکز پیشینی که قبلاً انتخاب کرده بودید ، ماموگرافی‌های قبلی خود را درخواست کنید.

اطلاعات مهم دیگری که در ارزیابی ماموگرافی غیر طبیعی وجود دارد این است که آیا خودتان و یا پزشکتان متوجه تغییر جدیدی مانند توده پستان یا تغییر پوستی در معاینات بالینی اخیر شده‌اید یا خیر.


مقاله مرتبط: محافظ تیروئید: آیا در طول ماموگرافی به آن نیاز دارم؟


 

اگر هنوز از گزارش و ارزیابی رادیولوژی احساس ناراحتی می‌کنید ، ممکن است آرزو داشته باشید  که در مرکز درمان پستان نظر دیگری دریافت کنید. برای تکرار معاینات پستان ممکن است پیگیری کوتاه مدت هر شش توصیه شود تا  ثبات در تصاویر ماموگرافی ارزیابی شود و تعیین شود که آیا آزمایشات اضافی مانند بیوپسی لازم است یا خیر.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید