انتشار این مقاله


شراب قرمز : باکتری روده ‌ای متنوع تر

کسانی که شراب قرمز می‌نوشند نسبت به کسانی که انواع دیگر نوشیدنی‌های الکل دار را می‌نوشند، باکتری‌های روده‌ای متنوع‌تری دارند.

کسانی که شراب قرمز می‌نوشند نسبت به کسانی که انواع دیگر نوشیدنی‌های الکل دار را می‌نوشند، باکتری‌های روده‌ای متنوع‌تری دارند.
طبق یک مطالعه از ۳۰۰۰ نفر ،  نوشیدن شراب قرمز ممکن است برای میکروبیوم بدن شما بهتر از نوشیدن انواع دیگر الکل باشد.


مقاله مرتبط: احیا و جوان‌سازی سلول‌ها توسط ترکیبات موجود در توت و شراب قرمز


 

کارولین له روی و همکارانش در کالج کینگ لندن دریافتند که کسانی که عادت به نوشیدن شراب قرمز دارند در مقایسه با افرادی که آبجو ، شراب سیب ، شراب سفید یا الکل می‌نوشند ، تنوع بیشتری از باکتری‌های موجود در روده دارند. این تیم دریافتند که این امر حتی در شرایطی که سن ، ثروت ، رژیم غذایی و وضعیت اقتصادی  شرکت کنندگان در نظر گرفته شود نیز صادق است.

تصور می‌شود که داشتن یک ترکیب متنوع از میکروب‌های روده ، و نه فقط چند نوع غالب ، برای سلامتی شما مفید است.


مقاله مرتبط: فاکتورهای ریسک سرطان سینه: مصرف نوشیدنی های الکلی


 

این تیم فکر می‌کنند که  به دلیل وجود پلی فنول‌ها ( ماده ای شیمیایی موجود در شراب قرمز که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد) در شراب قرمز ، افرادی که شراب قرمز می‌نوشند ممکن است ترکیب متنوع‌تری از میکروب‌ها را داشته باشند. این یافته‌ها تا حدی می‌تواند توضیح دهد که چرا شراب قرمز با سلامتی قلب ارتباط دارد.

نوشیدن شراب قرمز به ندرت ، مانند هر دو هفته یک بار ، به نظر می‌رسد برای تأثیرگذاری روی میکروب‌های روده کافی باشد.


مقاله مرتبط: آیا مصرف الکل خطر ابتلا به سرطان پستان را افزایش می‌دهد؟


 

اما این موضوع شک و تردید را در مورد شراب قرمز از بین نمی‌برد. هیچ پزشکی نوشیدن نوشیدنی‌های الکلی را به دلایل پزشکی توصیه نمی‌کند ، زیرا باید مزایای احتمالی پلی فنول‌های شراب قرمز را در کنار ارتباط‌های الکل آن با  بیش از ۲۰۰ بیماری ، از جمله سرطان‌ها را نیز در نظر گرفت. پلی فنول‌ها علاوه بر شراب قرمز در طیف وسیعی از غذاهای دیگر نیز موجود هستند.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید