انتشار این مقاله


روتین صبحگاهی ایده آل براساس مصاحبه با ۳۰۰ فرد موفق

چگونگی شروع روز با موفقیت شما مرتبط است. انتخاب هایی که شما برای اولین بار در صبح انجام می دهید ، باعث شکل گیری زندگی شما برای بهترین یا بدترین شکل ممکن میشود. روتین روزمره ی بهتر به شما کمک می کنند تا بیشتر به هدف خود نزدیک شوید ، کاملاً واضح فکر کنید و کارهایی […]

چگونگی شروع روز با موفقیت شما مرتبط است. انتخاب هایی که شما برای اولین بار در صبح انجام می دهید ، باعث شکل گیری زندگی شما برای بهترین یا بدترین شکل ممکن میشود. روتین روزمره ی بهتر به شما کمک می کنند تا بیشتر به هدف خود نزدیک شوید ، کاملاً واضح فکر کنید و کارهایی را انجام دهید که در واقعا اهمیت دارند.

شروع روز با هدف مشخص در گرفتن نتایجی که نیاز دارید و استفاده حداکثر از زمانی که در اختیار دارید بسیار تاثیرگذار است.

دقایق ابتدایی که از خواب بیدار می شوید ، کاری که شما چه آگاهانه و چه ناخودآگاه انجام می دهید ؛ اقدامات مرتبط با شروع کارهایتان راکه در حال شکل دادن به رشد و بازده بیشتر شما هستند تشکیل می دهد.

اگر تصمیم دارید روز خود را هدفمند شروع کنید ، اولین اقدامات صبحگاهی تعیین می کند بقیه روز شما چگونه سپری شود. یک عادت خوب صبحگاهی عادت خوب دیگری را فعال می کند و سرعت موفقیت شما دو برابر می شود.

مهم نیست که چقدر به هدفتان نزدیک شده باشید ، هر روز فرصتی برای شروع است. افراد موفق با دست آورد های بالا تمایل دارند روتین صبحگاهی خود را داشته باشند که از آن نتیجه گرفته اند.

اما چگونه می توانید یک روتین صبحگاهی را به یک روز کاری پرمحتوا تبدیل کنید؟

در پنج سال گذشته ، بنیامین اسپال ، نویسنده ی کتاب My Morning Routine  با بیش از ۳۰۰ نفر از بهترین و درخشان ترین افراد جهان در مورد امور روزمره خود مصاحبه کرده است.

اسپال و زاندردر کتاب خود ، با رهبران موفق تجاری ، ژنرال های نظامی ، روسای دانشگاه ، ورزشکاران المپیک ، مدل های مد ، هنرمندان ، رئیس استودیوهای Pixar و Walt Disney Animation ، مشاور سازماندهی ژاپنی (ماری کوندو) و دیگر دستاورد های برتر گفتگو کردند.

بعد از بیش از ۳۰۰ مصاحبه ، آنها فهمیدند که یک روتین صبحگاهی “بهترین” وجود ندارد که برای همه نتیجه بخش باشد ؛ در عوض بعضی از تمرینات فوق العاده وجود دارد که موفق ترین افراد هر روز آن ها را انجام میدهند.

“آنچه که در روند مصاحبه با مردم پیدا کردیم و در مورد امور روزمره شان عمیق تر شدیم این بود که تقریبا هیچ یک از بهترین و موفقترین افراد جهان ، کار های صبح خود را به حال خود رها نمیکنند.”

جمع نویسندگان

روال صبح شما باید متناسب با شما باشد

کارهای روزمره صبحگاهی شما نباید مانند کار یک اجاق گاز باشد. اگر اینگونه باشد ، شما باید عادات دیگری را آزمایش کنید که می تواند به شما کمک کند در روال صحیح قرار بگیرید. این کار ها باید موجب شود که انرژی ، تمرکز و آرامش بیشتر کارها در صبح برایتان ایجاد شود. شما باید مشتاقانه منتظر بیدار شدن از خواب هر روز باشید.

” اکثر افرادی که با آنها مصاحبه کرده ام تمایل دارند زود از خواب بیدار شوند – میانگین زمان بیدار شدن برای هرکسی که با آنها صحبت کردم ۶:۲۷ صبح است – افراد موفق دوست دارند برای پیدا کردن نقطه ی لذتبخشی که برای آن ها نتیجه بخش است آزمون و خطا کنند.”


 Benjamin Spall.  

هیچ یک راه درستی برای شروع روز وجود ندارد اما بسیاری از کارهایی که شما در ابتدای روز انجام می دهید بستگی به ملزومات زندگی و وقت شما و آنچه انجام می دهید دارد. آنچه برای ماری کوندو موثر است ممکن است لزوماً برای شما مؤثر نباشد. خبر خوب این است که شما می توانید عادت ها و انگیزه های خوبی را برای استفاده بیشتر از صبح خود اتخاذ کنید.

“ما می خواهیم شما آزمون و خطا کنید تا اینكه یك روال صبحگاهی اختصاصی خودتان را ایجاد كنید. چیزی كه باعث می شود بیدار ، هوشیار ، از نظر جسمی و روحی سالم باشید و انگیزه داشته باشید تا روز خوبی سپری کنید.”

جمع نویسندگان

کارهای روزمره شما به احتمال زیاد با تغییر انتظارات شما از زندگی تغییر می کند و مسئولیت های مختلف یا حتی متفاوتی را بر عهده می گیرید. برخی از عادت ها ممکن است تغییر نکنند اما برخی دیگر می توانند متناسب با نیاز شما تنظیم شوند. حتی می توانید روتین خود را با موقعیت ها و محیط های مختلف و یا هنگام مسافرت تطبیق دهید.

آزمون و خطا برای یافتن بهترین روش زندگی خود ، فضا را برای لذت بردن از زندگی بدون احساس فشار برای استفاده از روتین روزمره ی شخص دیگر به شما می دهد.

“روال کاری را پیدا کنید که برای شما مفید باشد. فکر نکنید که صبح شما باید مطابق با استانداردهای دیگران بی نقص به نظر برسد و به خاطر این موضوع تحت فشار قرار بگیرید. انعطاف پذیر باشید و بدانید چه موقع باید مطابق با استاندارد های خود و در کمال آرامش و بدون احساس فشار ، کاری اساسی و هدفمند انجام دهید.”

صبح شما چکیده ای از  بقیه ی روزتان است. اطمینان حاصل کنید که فعالیتهایی که بعد از بیدار شدن از خواب یک یا دو ساعت اول انجام می دهید انرژی شما را برای سپری کردن بقیه ی روز فراهم میکند. 

“بیشتر افراد موفق صبح خود را به به چیزهایی که باعث می شوند احساس آرامش ، انرژی و انگیزه کنند ، سپری میکنند. این می تواند کارهایی از قبیل انجام فعالیت های فعال ، کتاب خواندن ، مدیتیشن کردن یا صرفا وقت گذرانی با عزیزانتان باشد.”

اسپال توضیح میدهد:

خوابتان را تنظیم کنید. این بهترین کاری است که می توانید برای سلامتی خود انجام دهید. بهترین فرد برای تعیین میزان خوابتان خودتان هستید. اگر هر روز صبح پس از بیدار شدن از خواب احساس خستگی می کنید ، احتمالاً به خواب بیشتری نیاز دارید .

“کیفیت خواب شب قبل شما به طور مستقیم بر تواناییتان در انجام کار های روز بعد و در واقع  لذت بردن از روزتان تأثیر می گذارد.”


اسپال می نویسد:

“روتین صبحگاهی خوب بدون خواب کافی شبانه هیچ معنایی ندارد.  در مورد اینکه چقدر خواب لازم دارید برای خودتان سخت نگیرید. بیشتر افراد بین هفت تا نه ساعت خواب شبانه نیاز دارند. اگر دائماً سعی می کنید کمتر از هفت ساعت بخوابید ، احتمالاً زودتر از حالت عادی در روز خسته خواهید شد”

اگر از طرفداران نظریه ی جری سنفیلد به نام “زنجیره را قطع نکنید” هستید ؛ (زنجیره را قطع نکنید یک تئوری خلق عادت است که فرد نباید عادت ها را الگو برداری کند بلکه باید آن ها را بسازد تا به آن ها وفادار بماند) به یاد داشته باشید که زیاد بر خود سخت نگیرید.

“تقریبا هر کدام از افراد موفق که با آن ها مصاحبه کرده ام گفتند که پایبند نبودن به روتین صبحگاهی حتی به مدت سه روز نیز شکست محسوب نمیشود. این افراد در اولین فرصت که بتوانند به روتین خود باز میگردند. آن ها میدانند که بعضی اوقات نظم روتین روزانه خود را از دست خواهند داد و این کاملا طبیعیست.”

اسپال

هر سه یا شش ماه  یکبار ، شما می توانید مکث کنید و روتین صبحگاهی خود را مرور کنید. با این روش درمیابید که چه روشی برای شما موثر است و چه روشی نیست ، مخصوصاً اگر در جهت رسیدن به یک هدفی خاص یا نقطه عطف زندگی خود هستید.

“من به خودم استراحت می دهم و به دورنمای آنچه اتفاق می افتد نگاه می کنم. اگر نتوانم کار خود را در طول روز انجام دهم ، به خودم می گویم که فردا یا روز دیگر آن را انجام خواهم داد.  پس از شش ماه ، بدن من یا حتی خودم نمی دانم که یک روز را از دست داده بودم.”


کوین کلاری ، مدیر اجرایی شرکت Clif Bar & Company

اگر هر کاری را که صبح هر روز انجام می دهید ، ثبات داشته باشد ، شما یک روال صبحگاهی دارید که ممکن است از آن آگاه باشید یا نباشید. شما می توانید آگاهانه این روتین را متناسب با انتظارات خود تغییر دهید و خود را برای موفقیت آماده کنید.

صبح های شما می تواند بین یک روز پرکار و مفید و یک روز که با تنبلی میگذرد تفاوت معنی داری ایجاد کند. روتین صبحگاهی تأثیرات موثری بر خلق و خو ، انرژی و تمرکز شما تا پایان روز دارند. اگر روز خود را بی برنامه رها کنید ، به احتمال زیاد تا شب در معرض حواس پرتی های زیادی قرار خواهید گرفت.

یک روتین موفق صبح نیازمند کمی نظم و انضباط است. هر روز صبح یک نقطه ی شروع است. یک روال شخصی مخصوص به خود و مثبت ایجاد کنید که برای شما مؤثر باشد و به شما در ایجاد احساس آرامش ، کنترل زندگی و مفید بودن کمک کند.

پری مقدم یگانه


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید